[MBP] Een tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07-2025
Mac gebruikers,

Ik heb sinds paar weken een Mac Book Pro en ik hoor een gek geluidje,
Kan het niet verklaren, ik kan ook niet zeggen of het geluidje er aan het begin was...
Het tikkende klinkt als:

Relay die schakelt/werkend materiaal/(misschien als kortsluiting)
(sorry voor de vage uitleg, ik kan het geluidje echt niet anders omschrijven...)

Als mijn mac book pro op mijn bureau ligt (uit) hoor ik af en toe die tik (dus geen hd).
Als ik hem gebruik hoor ik hem vaker, nu heb ik hem uitgedaan en beetje mee
rondgedraaid, op wat plekken wat druk gezet en dan hoor ik vaker die tik.
Maar het is weer niet bij en speciale punt of houding van mijn MBP....

Herkend iemand dit? Moet ik mij zorgen gaan maken?

Alvast bedankt!

ps. nog een klein ander vraagje, mijn MBP word echt super heet als hij aan een adapter zit + een youtube filmpje is dit normaal?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Ik heb (of had) het ook. Uiteindelijk bleken er na openschroeven 2 klemmetjes in de MBP te zitten die de case op zn plek houden. Hier zit echter aardig wat speling in en deze bewogen en tikten bij het bewegen van de MBP. Ik heb deze vastgezet en toen was het weg.

• xppn
Hoe vast gezet? Vast geklikt of een handje geholpen?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb bij beiden een klein stukje van een visitekaartje ertussen gestopt om het vast te zetten :P

Wilde wel iets doen wat ik weer gemakkeljik terug kon draaien.

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 24-12-2010 09:09 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Antwoord op je andere vraag, werken je fans wel goed? Ik heb zelf de controle genomen over de fanspeed op mn MBP 15" Late 2009 mbv > http://www.lobotomo.com/products/FanControl/

Van mij mag de laptop best meer geluid maken als dat betere koeling inhoudt, die van mij wordt ook aardig warm hoor. Temps kan je in de gaten houden met iStat menu/widget

Instagram / YouTube

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 19:46
ik had ook zoiets met mijn mbp 2010 13" maar dit bleek later gewoon de motionsensor van de harde schijf te zijn, miss is het ook de motionsensor van jou hdd?

gr.
Bas Pierik

Verwijderd

Hee ik heb dat ook! (Macbook Pro oktober 2010). Wilde er net een post over schrijven. Kan het ook de lens van de dvd-player zijn? Durf m echt niet open te maken ivm garantie.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Bas_Pierik schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:45:
ik had ook zoiets met mijn mbp 2010 13" maar dit bleek later gewoon de motionsensor van de harde schijf te zijn, miss is het ook de motionsensor van jou hdd?

gr.
Bas Pierik
Ik had het geluid nog steeds met SSD en SMS (Sudden Motion Sensor) disabled.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:17:
Hee ik heb dat ook! (Macbook Pro oktober 2010). Wilde er net een post over schrijven. Kan het ook de lens van de dvd-player zijn? Durf m echt niet open te maken ivm garantie.
Je mag gewoon geheugen en harddisks vervangen zonder dat de garantie vervalt, dus openmaken lijkt me al helemaal geen probleem :+

[ Voor 39% gewijzigd door Bosmonster op 24-12-2010 17:35 ]

• xppn
Het vreemde vind ik als ik mijn MBP uitzet (ik heb hem in november gekocht) en ik leg hem om me bureau en ik ga ik wil gaan slapen dat ik de tik ook af en toe hoor.....

Ik zal eens proberen een geluid opnamen te maken er van....

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Heb hier hetzelfde (gehad), gewoon tijdens gebruik of als ik hem ergens had liggen heel zachte tik geluiden.
Ik heb even onderzoek gedaan, en (ik) :P ben tot de conclusie gekomen dat het bodemplaat is, wat je hoort is de spanning op de rand waar de bodem en body bij elkaar komen.
Als je druk uitoefent of door warmt(uitzetten alu) hoor je dat tikken, wat bij mij heeft geholpen. Is het wat losser draaien van de schroefjes, waardoor de spanning niet plots vrijkomt.

Maar let wel, dit zijn geheel mijn bevindingen. :o

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• xppn
Welke schroefjes? Of allemaal?

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
was strak aandraaien niet ook een oplossing? misschien is een foto met de schroefjes die aangedraait wel een fijne verduidelijking voor de mede tweakerts

iMac 2020 i7

Pagina: 1