Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds een aantal dagen bezig met het opzetten van een webserver door middel van windows server 2003 met IIS6. Dit in combinatie met mysql server 5.5 en PHP 5.2.14. Installaties zijn goed verlopen en zowel PHP als mysql werkt naar behoren. Dit heb ik uitgetest met zowel joomla als wordpress. Geen rare foutmeldingen, vlekkenloos eigenlijk.

Ook van buitenaf is de server operationeel, echter lijken pagina's vaak niet helemaal door te laden. Wanneer ik bijvoorbeeld het backend wil benaderen van wordpress, dan blijft de pagina eindeloos doorladen. De laadbalk is dan al zo goed als vol maar de pagina word niet weergegeven. Hij lijkt erop alsof hij op een enkel item wacht. Ditzelfde geld eigenlijk ook voor het backend van joomla.

Port 80 is op de router geforward naar mijn interne server ip.
Server, client en router firewall zijn uitgeschakeld.
IUSR_#Servernaam# heeft read/write rechten.
Geen problemen te zien in performance monitor.
Server word uitsluiting gebruikt als webserver.
HTTP Keepalives heb ik uitgevinkt omdat de webserver anders al helemaal amper te bereiken is.
Getest met zowel firefox als internet explorer.

Ik doe dit voor de eerste keer. Ben dus alles behalve een expert. Het zou dus zomaar iets geheel pietluttigs kunnen zijn. Misschien een missende server extension? Maar welke? .php .htm en .html heb ik handmatig toegevoegd.

Ik ben even ten einde raad. bvd! _/-\o_

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Installeer Fiddler o.i.d. en onderzoek je HTTP request?
Daarmee kan je zien waar het ongeveer blijft hangen op HTTP niveau.. Dat is waar ik zou starten =)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Foce, ik heb Fiddler even gedownload. Hij geeft overal keurig de 200 melding op wat enkele na. Ik heb voor het gemak even een screenshot gemaakt. Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/624/fiddler.th.png

Het lijkt er dus op alsof hij die styles niet kan laden plus die .gif op de joomla site (wp-admin is wordpress en bg-menu.gif is joomla)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien is dit niet wat je zoekt maar waarom bouw je een webserver op Windows? In mijn ogen kun je voor dergelijke dingen beter een linux distro als Ubuntu Server of Debian gebruiken.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
ik222 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:54:
Misschien is dit niet wat je zoekt maar waarom bouw je een webserver op Windows? In mijn ogen kun je voor dergelijke dingen beter een linux distro als Ubuntu Server of Debian gebruiken.
Zou jij het op prijs stellen als ik vanaf nu in elk topic dat gaat over Linux servers ga vertellen dat ze beter Windows 2008 server kunnen installeren? Lijkt me niet.

Gebruikt Joomla misschien URL rewriting waardoor het niet helemaal lekker loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 05:24:
Ook van buitenaf is de server operationeel, echter lijken pagina's vaak niet helemaal door te laden. Wanneer ik bijvoorbeeld het backend wil benaderen van wordpress, dan blijft de pagina eindeloos doorladen. De laadbalk is dan al zo goed als vol maar de pagina word niet weergegeven. Hij lijkt erop alsof hij op een enkel item wacht.
[...]
Het zou dus zomaar iets geheel pietluttigs kunnen zijn. Misschien een missende server extension? Maar welke? .php .htm en .html heb ik handmatig toegevoegd.
Haal die normale HTML pagina's daar even tussenuit, want daarmee forceer je dat ook standaard platte HTML pagina's allemaal door de PHP parser worden getrokken.
Zonde van je resources.

Maak liever gebruik van de FastCGI module voor IIS6, scheelt een stuk qua performance en is heel eenvoudig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het topic kan wat mij betreft gesloten worden. Een oorzaak heb ik helaas niet kunnen achterhalen. Heb de boel opgezet in Linux.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als je graag windows wilt, probeer het dan eens op een recente versie zoals 2008R2, niet een antieke 7-jaar oude versie..

edit: sja, voor iedere job een tool, en ik denk persoonlijk dat voor php webservers linux een betere tool is, om meerdere redenen (beheer zelf ~100 windows webservers en ~30 linux webservers).

[ Voor 44% gewijzigd door axis op 27-12-2010 13:57 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1