FCC dwingt netneutraliteit af met nieuwe regels

Pagina: 1
Acties:

• Freecelladdict
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2025

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Topicstarter
Zoals EMV al in het topic zelf aangaf:
Foute titel boven artikel.

Beter zou zijn:

FCC staat discriminatie IP verkeer op internet toe.

of

FCC begraaft netneutraliteit.
Vrijwel alle neutrale en progressieve publicaties op Amerikaanse sites beschouwen het huidige voorstel als een slap compromis, dat netneutraliteit nu juist gevaarlijk ondermijnt, of voor mobiel internet zelfs vrijwel volledig opheft. Rechtse (lees: Republikeinse) sites, en daarmee de grote telco's, gaat dit voorstel eigenlijk nog te ver, omdat het de ongeremde vrije markt nog hier en daar een stroobreed in de weg lijkt te leggen.
Rachel Maddow had laatst een item over de kwaliteit van de journalistiek.

Publiceren is doorgeven wat iemand zegt.
Verslaggeven is zeggen wat iemand doet.
Nieuws is het verschil melden tussen wat iemand zegt en doet.
De kop en de inhoud van het artikel wijken belangrijk af van de situatie zoals die door een objectieve waarnemer van de situatie zou worden weergegeven.

De indruk onstaat dat de auteur erg dicht bij een grote telco staat, of op zijn minst met zo iemand gesproken heeft.

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vind het volgende ook al maf..
De FCC stelt netneutraliteit verplicht voor internetaanbieders van zowel bedraad als draadloos internet. Dat heeft de Amerikaanse netwerkregulator besloten.
en dan: 2de allinea, laatste regel:
De regels gelden alleen in de Verenigde Staten.
Lijkt me logisch, en niet nodig om die laatste zin te vermelden. De FCC heeft namelijk buiten de VS geen zeggenschap. En zover ik weet is Amerika in de eerste allinea het zelfde als de VS in de 2de.. Of ik moet iets gemist hebben op school...

Ey!! Macarena \o/