De afgelopen 3 maanden ben ik bezig met het inbouwen van een geluidsinstallatie in mijn Astra g.
Met enkele foto's en beschrijvingen wil ik jullie laten zien wat ik doe; misschien heb je er zelf wat aan.
Dus hier komt het.
Ik heb de volgende onderdelen in mijn auto gebouwd.
- Audiobahn AW1200V 700 watt RMS sub
- Audiobahn A1X400HQ rackmount versterker
- yellowtop accu
- Hifonics 2 Farad powercap (2000D)
- Audiobahn A1200N radio
Als eerst heb ik de auto op plaatsen los gehaald om te kijken waar ik kabels langs kon leggen.

Vervolgens heb ik de audio en remote kabel langs de rechterkant gelegd.

Maar hiervoor moest wel de stoel eruit; twee bouten die met lock-tight vast zaten (viel niet mee).
De voedingskabel ligt ongeveer 2 cm verwijderd van de audio kabel. En zo zit de kabel - met zekering - bij de accu vast.

Vervolgens ben ik begonnen met het inbouwen van de versterker. De monoversterker is een rack-mount versterker, dus hier heb ik zelf een rack voor moeten bouwen. Bovenop het rack wil ik namelijk de powercap en tweede versterker plaatsen.
Het begin van het rack

Het rack af

Het rack heb ik gemaakt met onderdelen van http://www.alfer.com/024_eng/024_eng_001_020.html. De onderdelen kosten bij elkaar ongeveer 55 euro.
De versterker in het rack.

Stevig vast

Massaverdeler

De powercap erop

Mooi ruimte voor de kabels. (Stugge 35mm2 koperen kabels).

Alle kabels aangesloten in de achterklap

En het werkt

Ik kan morgen nog wel foto's maken van waar de voedingskabel loopt, dat is denk ik wel interessant.
Deze vakantie ga ik ook nog beginnen aan het inbouwen van compo's.
Vragen en opmerkingen zijn welkom:)
Met enkele foto's en beschrijvingen wil ik jullie laten zien wat ik doe; misschien heb je er zelf wat aan.
Dus hier komt het.
Ik heb de volgende onderdelen in mijn auto gebouwd.
- Audiobahn AW1200V 700 watt RMS sub
- Audiobahn A1X400HQ rackmount versterker
- yellowtop accu
- Hifonics 2 Farad powercap (2000D)
- Audiobahn A1200N radio
Als eerst heb ik de auto op plaatsen los gehaald om te kijken waar ik kabels langs kon leggen.

Vervolgens heb ik de audio en remote kabel langs de rechterkant gelegd.

Maar hiervoor moest wel de stoel eruit; twee bouten die met lock-tight vast zaten (viel niet mee).
De voedingskabel ligt ongeveer 2 cm verwijderd van de audio kabel. En zo zit de kabel - met zekering - bij de accu vast.

Vervolgens ben ik begonnen met het inbouwen van de versterker. De monoversterker is een rack-mount versterker, dus hier heb ik zelf een rack voor moeten bouwen. Bovenop het rack wil ik namelijk de powercap en tweede versterker plaatsen.
Het begin van het rack

Het rack af

Het rack heb ik gemaakt met onderdelen van http://www.alfer.com/024_eng/024_eng_001_020.html. De onderdelen kosten bij elkaar ongeveer 55 euro.
De versterker in het rack.

Stevig vast

Massaverdeler

De powercap erop

Mooi ruimte voor de kabels. (Stugge 35mm2 koperen kabels).

Alle kabels aangesloten in de achterklap

En het werkt

Ik kan morgen nog wel foto's maken van waar de voedingskabel loopt, dat is denk ik wel interessant.
Deze vakantie ga ik ook nog beginnen aan het inbouwen van compo's.
Vragen en opmerkingen zijn welkom:)
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500