Beste tweakers,
Ben niet helemaal zeker of ik mijn post op de goed plaats zet, maar zo niet dan hoor ik dat graag. (Kon geen betere plek vinden.)
Ik ben van plan om liefst deze week nog een nieuwe "kantoor-pc" aan te schaffen voor thuis. Mijn randvoorwaarden zijn als volgt: (in afnemende volgorde van belang)
500 euro is ook ongeveer de bovengrens van mijn budget. Als ik betere onderdelen aan moet/wil schaffen dan zou ik bezuinigen op de kast.
Ik heb de volgende vragen:
Vriendelijke groet,
Rinke
Ben niet helemaal zeker of ik mijn post op de goed plaats zet, maar zo niet dan hoor ik dat graag. (Kon geen betere plek vinden.)
Ik ben van plan om liefst deze week nog een nieuwe "kantoor-pc" aan te schaffen voor thuis. Mijn randvoorwaarden zijn als volgt: (in afnemende volgorde van belang)
- Stil
- Acceptabele rekenkracht (i.v.m. intensieve rekentaken die meerdere uren duren)
- Linux-compatibiliteit
- Lange levensduur van de onderdelen
- Zuinig
- Intel boven AMD
- Goedkoop
- Fijne featureset (b.v. USB power als systeem stand-by is)
- Geen prioriteit op graphics
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Lian Li PC-V354B | € 141,- | € 141,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 35,- | € 35,- |
| 1 | Gigabyte GA-H55M-USB3 | € 91,12 | € 91,12 |
| 1 | Intel Core i3 550 | € 102,20 | € 102,20 |
| 1 | Scythe Samurai ZZ | € 18,90 | € 18,90 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G | € 21,- | € 42,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Lite-On IHAS224 Zwart | € 23,57 | € 23,57 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,79 | |
500 euro is ook ongeveer de bovengrens van mijn budget. Als ik betere onderdelen aan moet/wil schaffen dan zou ik bezuinigen op de kast.
Ik heb de volgende vragen:
- Zijn er dingen die meteen opvallen en waar ik rekening mee moet houden? Voldoet dit bouwvoorstel aan mijn randvoorwarden? Mist er iets?
- Ik lees op diverse plaatsen dat de be quiet! Pure Power L7 300W een hoge fluittoon zou produceren. Hoe zit dat? Met het oog op mijn eerste randvoorwaarde zou dit een breekpunt zijn.
- Over de Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB lees ik ook klachten m.b.t. de geluidsproductie. Hiervoor geldt hetzelfde als voor de voeding. Wat is jullie hierover bekend?
- Werken alle componenten goed samen, of kan ik problemen verwachten op dit punt?
- Dezelfde vraag meer in het bijzonder voor de combinatie van kast en voeding: is dit een goede combinatie, ook met het oog op de thermiek?
- Sommige mensen verkiezen de MSI H55M-E33 boven de door mij voorgestelde Gigabyte GA-H55M-USB3. Wat zijn (afgezien van het ontbreken van USB 3.0 op de MSI) relevante verschillen tussen deze borden?
- Hoewel de gekozen kast me aanspreekt, ben ik niet geheel zeker of dit een goede keuze is. Ik kon zo gauw geen goede recensie vinden. Zijn er ervaringen met deze kast of meningen over deze keuze? Zou een andere kast beter zijn?
Vriendelijke groet,
Rinke