[iTunes] één app updaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zit even te stoeien met de draak van een programma genaamd iTunes (onder win7) en uit iets eenvoudigs kom ik niet uit. Op mn iPhone heb ik Navigon geinstalleerd. Daar is een update voor en omdat ik niet genoeg ruimte heb op mn iPhone kan ik die niet op e iPhone zelf updaten. Daarom iTunes opgestart en onder 'Library' -> 'Apps' onderaan op 'xx updates available' geklikt en daarna op 'Update' achter Navigon. Hij gaat downloaden en daarna gebeurt er niks. Wellicht werkt het pas als mn iPhone gesynct wordt, dus ik klik op 'Sync'.

Nu gaat de draak van een programma genaamd iTunes tientallen apps naar mn iPhone kopieren die ik in het verleden eens geinstalleerd heb, maar ook weer verwijderd (alles via de iPhone zelf, zodat ik de draak van een programma genaamd iTunes niet hoef te gebruiken). Ook kopieert ie mn iPad apps naar mn iPhone, waar ik al helemaaaaaal niet op zit te wachten :(

Daarna gekeken in iTunes onder 'Devices' -> 'Mijn iPhone' -> tabblad 'Apps'. Ik kan daar 'sync apps' uitvinken, maar dan krijg ik de melding dat de consequentie daarvan is dat al mn Apps verwijderd gaan worden (echt W T F !!!???). Onderaan een vinkje 'Automatically sync new apps' uitgezet, maar dat knopje zit er volgens mij voor de sier, want haalt niks uit.

Wellicht dat mijn problemen ontstaan omdat ik altijd alleen maar via de iPhone zelf apps installeer en update. Ik hang mn iPhone nooit aan iTunes, behalve voor firmware updates.

Ik wil nu graag weten hoe ik enkel en alleen Navigon kan updaten via iTunes, zonder dat hele sync gekloot. Iemand?

(Raak hier nogal gefrustreerd van :| , dus excuses voor de toon van mijn post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even syncen, alles goed zetten, nogmaals syncen en het is opgelost. Geen frustratie, gewoon rustig werken met het fijne iTunes (toegegeven, op de Mac werkt iTunes stukken beter dan onder Windows 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Je zegt nu wel 'alles goed zetten', maar als ik in iTunes bepaalde apps verwijder omdat ik die niet op mn iPhone wil hebben, dan worden die zeker ook van mn iPad verwijderd als ik die er een keer aan hang?

[edit] dat moet ik dan zeker in het 'apps' tabje onder mijn iPhone uitvinken? Echter zie ik daar mn homescreens al totaal anders eruit zien dan zoals die nu op mn iPhone zijn (die ha dik op mn iPhone al eens heel zorgvuldig gesorteerd... wordt zeker allemaal weer overschreven). Dit gaat echt een tijdrovend klusje worden :( Kan niet ergens worden ingesteld dat mn iPhone leidend wordt ipv. iTunes?

[ Voor 51% gewijzigd door Palomar op 22-12-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In dat App tabblad kun je vinkjes voor de apps zeten die je WEL wil syncen. De apps die je NIET op je iPhone wil hebben hoef je alleen maar die vinkjes weg te halen ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Je kunt per app aangeven of die gesynchroniseerd moet worden. Zet "Automatically sync apps" aan, en vervolgens selecteer je alleen de apps (zie het vinkje voor de naam van de app) die je op dat apparaat wil hebben. Van de rest blijft hij nu af.

Hij zet de oude apps die je van je iPhone verwijderd hebt weer terug omdat ze nog in je iTunes library staan en je hebt aangegeven alle apps automatisch te willen synchroniseren. Je kunt dit dus tegengaan door in de Apps tab op je iPhone in iTunes (volg je 'm nog ? :P) te selecteren welke apps je wel en niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ja, moet nu handmatig alle apps bijlangs gaan in dat scherm. Dit is echt zo omslachtig :(

Waarom kun je uberhaupt apps installeren via de iPhone zelf, als dat als consequentie heeft dat alles een grote bende wordt als je het weer aan iTunes hangt...

[ Voor 47% gewijzigd door Palomar op 22-12-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Als je er normaal mee om gaat heb je nergens problemen mee hoor :?
Misschien als je iTunes maanden lang niet gebruikt, maar dat ligt meer aan jezelf ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:52:
Als je er normaal mee om gaat heb je nergens problemen mee hoor :?
Misschien als je iTunes maanden lang niet gebruikt, maar dat ligt meer aan jezelf ;)
maar stel dat ik een app op de iPhone verwijder, dan wordt die de volgende keer als ik mn iPhone aan iTunes hang(sync) er automatisch er weer opgezet? Tenzij ik via dat apps-tabblad de applicatie uitvink. En stel dat ik in de tussentijd 20 apps verwijderd heb op mn iPhone dan moet ik die 20 apps ook in dat tabblad uitzetten (en eerst uitzoeken welke het ook al weer waren).

Zal wel aan mijzelf liggen, maar ik kan me voorstellen dat er veel meer mensen zijn die het ding nooit aan iTunes hangen en dus op een dag ook tegen dit probleem lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Als het goed is hoef je ze niet iedere keer te verwijderen.
Als ik op m'n iPhone of iPad een app verwijder dan blijft hij weg. Hij blijft wel op m'n iMac aanwezig, maar dan zonder vinkje.
Dus als het goed is hoef je niks 2 keer te verwijderen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Inderdaad, ik denk dat er wat mis is gegaan met syncen ofzo, want als je een applicatie op je iPhone verwijderd en je gaat synchroniseren met iTunes krijgt die een berichtje van 'hee deze heb ik verwijderd' dus deze mag je van de lijst afvinken, en die wordt dan niet automatisch meer geinstalleerd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het lijkt nu idd wel beter te gaan. Alles laten syncen en als ik op mn iPhone een app verwijder dan staat ie in iTunes er ook niet meer bij. Zal wel komen doordat ik al heel lang geen syn meer heb gedaan en ondertussen wel diverse firmware-updates en updates van iTunes heb gehad dat de boel daardoor een beetje out of sync is geraakt. Maar Navigon staat er inmiddels op en daar ging het om :)

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 22-12-2010 23:40 ]

Verwijderd

En wat nu als je Iphone bv. crasht of beschadigt raakt. En je krijgt een replacement. Dan zit je nog met een oude backup te koekeloeren...

• Palomar
  • Niet online
Boeit niet zoveel. Apps installeer ik wel opnieuw en mn contactpersonen e.d. sync ik allemaal met gmail.

Vind dat hele idee van alles lokaal backuppen en dan weer syncen met je computer een beetje omslachtig. Heb liever dat ergens in 'the cloud' wordt bewaard welke apps ik heb geinstalleerd. Mocht je iPhone dan een keer crashen dan download je die apps gewoon weer opnieuw.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Bij normaal gebruik synchroniseer je de iPhone voor het eerst gewoon met iTunes. Als jij de instellingen van iTunes dan zo instelt dat iTunes niet automatisch nieuwe apps op je iPhone zet zal dat ook niet gebeuren. Als je dan een nieuwe app koopt op je iPhone en synchroniseert met iTunes zal hij die app van je iPhone naar iTunes kopiëren. Als jij die app verwijderd van je iPhone en synchroniseert met dan zal iTunes die app niet gaan herinstalleren. Dat zou natuurlijk nogal raar zijn.

De oplossing is in deze gewoon vaker synchroniseren ;)

@back-ups: Dat is echt een geniale functie van iTunes. Mijn iPhone 3G had het begeven en kreeg een vervangende iPhone 3GS. Toen deze geleverd werd was het een kwestie van aan iTunes hangen, back-up terug en verder gaan. Je hoeft helemaal niks meer in te stellen dan. En al je foto's in je camerarol, savegames en dergelijke blijven ook bewaard.

[ Voor 24% gewijzigd door MoietyMe op 23-12-2010 10:27 ]

• Palomar
  • Niet online
Wat bij mij misschien ook nog meespeelt dat ik mn iPhone op meerdere computers wil gebruiken. Ben soms meerdere dagen niet thuis en wil dan wel eens muziek op mn iPhone zetten oid. Heb daarom zo'n hack gebruikt (itunes library-bestandjes kopieren naar andere pc) om je iPhone uberhaupt te kunnen gebruiken op een andere pc, dus misschien dat dit ook nog van invloed kan zijn geweest, omdat ik zoveel mogelijk sync-instellingen al uit had gezet om te voorkomen dat het ding aldoor maar gaat syncen.. Echter wil ik hier achteraf iets aan veranderen dan wil itunes vaak direct mn hele iphone leegmaken, wat niet gewenst is.

Misschien dat een en ander dus ook aan mij ligt, maar feit is dat iTunes niet mijn ideale programma is. Het heeft niet de intuïtiviteit en het gebruiksgemak dat ik van apple gewend bent.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Jij wilt dingen waar het programma niet voor gemaakt is. Of liever gezegd het ecosysteem. Synchroniseren met meerderen iTunes Library's wordt niet standaard ondersteunt. Als dat dan fout gaat kun je daarvan niet de schuld geven aan iTunes/Apple. Je kunt Apple wel verwijten dat ze het er niet in hebben gemaakt, maar dat heeft dan weer te maken met rechten e.d.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Palomar schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:53:
Misschien dat een en ander dus ook aan mij ligt, maar feit is dat iTunes niet mijn ideale programma is. Het heeft niet de intuïtiviteit en het gebruiksgemak dat ik van apple gewend bent.
iTunes werkt eigenlijk heel intuitief. Het jammere is dat Apple van een bepaalde situatie uitgaat:

Je hebt 1 of meerdere iOS apparaten die je met 1 iMac/Macbook synct. Dus eigenlijk 1 hoofdcomputer. De andere computers/laptops die je in huis hebt gebruik je niet om te syncen en de iTunes die je daarop hebt geïnstalleerd maakt gebruik van de gedeelde iTunes-bibliotheek die op je hoofdcomputer staat.

Als je iets anders wilt zit je al snel met een probleem.

btw. Ik vind het het beste programma ooit om mijn media te beheren en te beluisteren. Ik heb alles zo ingesteld hoe Apple het bedoeld heeft.

...less is more

Pagina: 1