Wireless Bridge ( Draadloze brug )

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 21:21
Hallo mede tweakers.

Heb het volgende probleem. ( laatst ook al eens gepost zonder plaatje maar nog geen oplossing )
Wil een draadloze verbinding maken tussen 2 routers.
Waarbij router 1 ( dir 655 D-Link orginele firmware ) in de woonkamer hangt met de volgende gegevens.
Router 1:
Router IP Address: 192.168.0.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Enable DHCP Server: Ja
DHCP IP Address Range: 192.168.0.100 to 192.168.0.199

Router 2 is een oude USR5461 waarbij ik DD-WRT firmware heb geinstalleerd.
De router werkt goed met deze firmware.
( als ik hem met een kabeltje verbind met een pc, dus compleet los van het netwerk, dan kan ik inloggen op de router en de instellingen veranderen )
Deze router stel ik in op bridge client.
DHCP uit.

Maar ik kom maar niet verder, heb al wat ip adressen geprobeerd maar krijg geen contact als ik de router aansluit op mijn netwerk.
Krijg zelfs in xp meldingen over ip conflict.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MJD3WON-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Kijk of ze WDS ondersteunen (de DD-WRT zal dat wel doen, maar check de D-Link even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
Misschien een domme opmerking hoor maar je hoeft toch alleen de USR in bridge mode te zetten ?

Zo had ik dat begrepen, dat je router 1 zo laat en dat je router 2 dus als bridge instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Als ik deze tutorial bekijk moet je wel wat meer doen dan alleen 'bridged' aanzetten. Heb je die al eens gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
DD-WRT heeft volgens mij een functie om een bridge op te zetten met een router die geen WDS ondersteunt, misschien staat dat wel in de link van vanaalten.

Als dta niet lukt, dan moet je zorgen dat je 2 routers met WDS hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
vanaalten schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:29:
Als ik deze tutorial bekijk moet je wel wat meer doen dan alleen 'bridged' aanzetten. Heb je die al eens gevolgd?
Ja je moet wel wat meer doen, dat snap ik, maar als je het goed leest gaat dat bijna allemaal over router 2 en veiligheid.
En ja die had ik al gevonden, maar bedankt voor je reactie.

Ik denk zelf dat ik waarschijnlijk iets verkeerd doe met IP adressen en gateways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
Nou weet niet precies wat ik gedaan heb, maar het werkt wel. hi hi.

Zit nu achter mijn pc die met draad op router 2 is aangesloten, vervolgens router2 draadloos naar router 1, router 1 op internet.

Er is echter weer een nieuw probleem, nu kan ik niet meer inloggen op router 2, nog wel op router 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:37
waarschijnlijk staat toegang via wifi uit op router 1
dus vanaf een bekabelde pc toegang activeren op router 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb zelf een access-point waarop een dd-wrt aanmeld als client en zich richting het netwerk gedraagd als brdige. Soms kan ik de machine achter de bridge niet lekker bereiken. Kan dus zijn dat je nog een probleempje hebt met je dd-wrt versie. Maar misschien is dd-wrt inmiddels alweer een beetje verder met de ontwikkeling.
Pagina: 1