CPU-cooler net te groot voor Antec P193 behuizing

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 17:39
Via internet ben ik bezig een nieuwe pc samen te stellen. Ik heb een Antec P193 met een Scythe Ninja 3 koeler. Nu blijkt dat het koelblok 1 cm te hoog is voor de kast :(

Zie link: klik

Het lijkt te passen maar doordat de ventilator in het zijpaneel aan de binnenkant uitsteekt past het nét niet :(

Iemand ideeen om dit op te lossen? Ik denk dat een andere cpu-cooler onvermijdelijk is maar welke cooler heeft ook een fatsoenlijke stille 120mm fan en is net zo stil?

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08-2025
Is de ventilator uit het zijpaneel verwijderen geen gemakkelijkere optie? Aan de drie ventilatoren op de foto te zien blijft er dan nog voldoende koeling over.
Dit probleem had ik ook bij mijn vorige kast met een Mugen 2, toen heb ik gewoon de fan uit het zijpaneel geschroefd, wat bijna geen verschil maakte voor temps. Je zou kunnen kijken of dit voor jou ook geld.

[ Voor 39% gewijzigd door Chad Chubatcha op 22-12-2010 20:51 ]

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Of de fan aan de buitenkant i.p.v. de binnenkant, wel iets lelijker, en je moet misschien iets verzinnen voor het stroomdraadje.

Verwijderd

Ik zou net zoals Chad Chubatcha al aangeeft de fan in het zijpaneel weglaten, lijkt me de makkelijkste oplossing en je verliest niets kwa koelvermogen van de cpu-koeler.

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 17:39
Ik heb de oplossing :D Ik had niet door dat die fan in het zijpaneel gewoon geschroeft zit. De imbus daarvoor is zo klein dat het meer op een popnagel lijkt. In ieder geval, de fan zit aan de buitenkant met het stroomdraadje naar binnen weggewerkt.

Zie foto's: klik en klik

Verwijderd

Fan eruit schroeven & draadje langst binnen steken? Zou properder zijn, en is niet onmogelijk

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:40:
Fan eruit schroeven & draadje langst binnen steken? Zou properder zijn, en is niet onmogelijk
Wat je ziet op de foto is de binnenkant van de kast althans de kant aan de binnenzijde van het zijpaneel dus hij heeft het kabeltje goed zitten en naar binnen.

Verwijderd

ah oeps verkeerd begrepen/gezien

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 22:34 ]

Verwijderd

- Reactie Verwijderd -

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 11:32 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:00:
Of een dunne fan in het zijpaneel zetten..
Een dunne fan in die zijwand gaat bijna niet want dan zit je met de bevestiging van die kap die op de fan zit, maar de TS heeft het prima opgelost en op dezelfde manier als ik gedaan had.
Pagina: 1