windows 7 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een Asus laptop met windows 7, 64 bit die ik vorig jaar geleverd heb gekregen zonder windows DVD.Ik ga deze doorverkopen aan een familielid die niet zo veel van computers snapt (dus een simpele herinstallatie is genoeg), maar bedacht me dat een windows 7 dvd hierbij wel handig is.
Ik heb ooit wel de backup optie gebruikt die rechts op de taakbalk verscheen (waar ook windows updates enzo ter attentie komen), maar ik neem eigenlijk aan dat ik op deze manier gewoon een backup heb gemaakt van al mijn persoonlijke bestanden.
Is er een manier om direct vanaf mijn laptop de windows 7 versie op DVD te branden of moet ik dit downloaden (en waar kan dat legaal?). Zou het ook mogelijk zijn om een OEM DVD (ik heb ook de OEM versie) van een ander persoon te lenen, die te installeren en mijn eigen sleutel in te voeren?
Bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet,
Martijn

(p.s. gooi svp niet met veel moeilijke termen:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is er een optie om de laptop te "herstellen" naar de fabriek opties, dus dan wordt ie zoals jij hem ooit kocht en de eerste keer aan zette.

Als die optie aanwezig is zal je die heel even (2sec ofzo) te zien krijgen als de laptop start en door de bios/post schermen loopt. Meestal moet je op een F toets rammen ofzo, als je een menu ziet kan je ook even op een pijltjes toets drukken, meestal stopt de tijd (die 2sec) dan met tellen en kan je rustig lezen wat er staat en de juiste optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Bij Asus was het volgens mij de F9 toets om de recovery te starten. Maar staat inderdaad aangegeven bij het bios logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:28:

Ik heb ooit wel de backup optie gebruikt die rechts op de taakbalk verscheen (waar ook windows updates enzo ter attentie komen), maar ik neem eigenlijk aan dat ik op deze manier gewoon een backup heb gemaakt van al mijn persoonlijke bestanden.
Dit vraag ik mij ook af, klopt het dat dit puur en alleen om je eigen bestanden gaat? Ik heb ook de melding "insert media for backup" maar doe hier niets mee.

En, als je dan dus naar de fabrieks instellingen wil gaan, dan roep je in weze door tijdens het opstarten een Fkey in te drukken de Recovery partitie op waar dus je Windows op staat?