Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een videokaart voor mijn htpc hij moet 1080 P perfect kunnen afspelen hij mag gewoon echt niet haperen !
ik heb nu een Club 3D HD 4350 er werd gezegt (tweakers forum) dat deze kaart prima 1080 p kan afspelen maar dat kan hij dus niet..

welke is wel goed en heeft er misschien zelf ervaring mee?
ermoet ook een hdmi uitgang op zitten
bedankt

Verwijderd

macht?

Daarnaast wat zijn de verdere specs van je systeem wellicht is je CPU een bottleneck of iets dergelijks.

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Heb je je afspeler wel op decoding met je videokaart staan? Want als dat niet zo is, dan doet je processor het werk en zal de videokaart niets uitmaken!

[ Voor 4% gewijzigd door PerfectLight op 22-12-2010 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Specs van htpc

Video Adapter Club 3d 4350 (512 MB)
CPU Name Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2160 @ 1.80GHz
Motherboard ASUS P5GC-MX/1333
Geheugen !GB DDR2

Ik draai Boxee op mijn htpc met windows xp 32 bit service pack 3

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
PerfectLight schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:27:
Heb je je afspeler wel op decoding met je videokaart staan? Want als dat niet zo is, dan doet je processor het werk en zal de videokaart niets uitmaken!
\waar kan ik dit doen?
bedankt

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02 22:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Huh, in je startpost zeg je nog dat je een HD4350 hebt, en in een post daarna zeg je dat je een HD4770 hebt? Wat is het nou?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:05:
[...]

\waar kan ik dit doen?
bedankt
Coreavc downloaden en bij mediaplayer classic toevoegen als external filter en dan 'prefer' klikken. Succes!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hoeft coreavc niet eens te downloaden, standaard doet de nieuwe MPC HC gewoon hardware acceleratie. Ook op een 4350, op die manier heb ik het perfect draaiend hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg van Iemand te horen dat als ik een ander besturingssysteem neem (vista), dat mijn club 3d 4350 dan wellicht wel 1080 p kan afspelen. Ik draai op dit moment nog op Xp daar werkt 1080 P hellaas niet vloeidend,
klopt dit ?

ik dacht misschien moet ik wel een nieuwe videokaart kopen, zat te denken aan de : gv nx85t512hp
of heeft dit geen zin? en ligt het inderdaad aan het besturingsysteem

thanks so much!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 19:26 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40

D4NG3R

kiwi

:)

Terw_Dan schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:55:
Je hoeft coreavc niet eens te downloaden, standaard doet de nieuwe MPC HC gewoon hardware acceleratie. Ook op een 4350, op die manier heb ik het perfect draaiend hier.
Dit lijkt mij toch duidelijk genoeg?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:26:
Ik kreeg van Iemand te horen dat als ik een ander besturingssysteem neem (vista), dat mijn club 3d 4350 dan wellicht wel 1080 p kan afspelen. Ik draai op dit moment nog op Xp daar werkt 1080 P hellaas niet vloeidend,
klopt dit ?

ik dacht misschien moet ik wel een nieuwe videokaart kopen, zat te denken aan de : gv nx85t512hp
of heeft dit geen zin? en ligt het inderdaad aan het besturingsysteem

thanks so much!
Je hebt waarschijnlijk helemaal geen nieuwe videokaart nodig. Heb je Amd CCC en de drivers wel geinstalleerd? Om te kijken of het aan jouw OS ligt kan je een Ubuntu LiveCD downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:28:
[...]

Dit lijkt mij toch duidelijk genoeg?
Met windows media player classic draait hij het ook niet.

Ik heb wel CCC maar verdere drivers heb ik niet

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 20:29
Niet Media Player Classic maar Media Player Classic HC (Home Cinema).

De E-2100 is niet krachtig genoeg voor 1080P. Je videokaart absoluut wel. Je clou zit 'm dus dat het werk door de Videokaart gedaan moet worden (DXVA gebruiken dus).

Begint anders een met de schone install. Gepruts met instellingen brengt vaak ook problemen met zich mee.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[BBG aanschaf] Videokaarten

Dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT. In bevonstaande link kun je om advies vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.