rj45 stekkers op flexibele utp kabel zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:50
hallo

Ik ben al de hele dag bezig met een netwerkkabel leggen (cat 6, ca 30m).
het bleek tot mijn verbazing flexibele kabel te zijn ipv massieve kern (waar ik altijd mee gewerkt heb).

Maar eenmaal klaar deed de kabel het niet. Met doormeten kregen we 2 aderparen die niet goed werkte (10kHz sinus erop en scoop aan het einde). Daarna hebben we de stekkers eraf geknipt en nogmaals gemeten (Steeds per aderpaar), toen kregen we bij alle paren dezelfde overdracht, dus dat zit wel goed.

maar er moeten dus nieuwe stekkers op. Ik ben geen flexibele kabel gewent en ik lees op internet veel mensen met slechte ervaringen met zulke kabels (slechte contacten).

hoe moet ik de kabel dan vastmaken?
iemand tips om flexibele kabel vast te krijgen?

alvast bedankt
timberleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10-2024
Misschien met een UTP krimptang en vervolgens testen met een kabel tester?
Zorg er voor dat de draadjes helemaal in de RJ45 connector gestoken zijn en houd de juiste volgorde aan.
Hier een duidelijke site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Vaste kern kopen & anders dit

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlBundy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 03:10
Gebruik je ook stekkertjes die geschikt zijn voor zachte kern? Die zijn namelijk anders dan die voor een harde kern, en dat kan wel verklaren dat het niet werkt.

Als ik ff rondzoek op Google is het wel lastig om te vinden, maar er zijn vast wel wat webwinkels die deze stekkertjes verkopen, waaronder deze. Misschien ook wel gewoon bij een electronica(hobby)zaak of een bouwmarkt te koop :)

***** Excellent cron job. Will run again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je hebt daar speciale stekkers voor die niet met 1 'tandje' in de lengte in de kabel worden geperst maar 8 puntjes (2,1,2,1,2). Daarnaast zijn ook de stekkers aan het einde per ader volledig rong gesloten en niet half open.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:50
het probleem is al opgelost. er zat een stekker verkeerd om 8)7

100 keer gekeken naar de volgorde, maar nooit gezien dat er 1 precies omgekeerd zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Buiten dat zijn er aparte RJ's voor zowel soepele als harde kern.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:51

Shuriken

Life is all about priorities

Massieve kern gebruik je eigenlijk alleen voor patch panelen of iets dergelijks (of bv, inbouw kastje) Voor normaal gebruik dus een flexi kabel.

Daarnaast is zoals gezegd een utp connector voor flexi anders dan massief. Een normale flexi connector kan gewoon in de ader snijden als ie dichtgedrukt wordt. Dat lukt uiteraard niet bij een kabel met een massieve kern. Vandaar dat de UTP connector anders is.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1