ik wil mijn internet werkend krijgen op een windows 98 pc. ik heb gewoon via de kabel. met een modem,router in een en nu wil ik op een 98 pc internet hebben. hoe sluit ik dat aan???
Wat dacht je van die kabel in je computer te doen?
Misschien is dat al een goede eerste stap
Misschien is dat al een goede eerste stap
Wat heb je nog meer gedaan? Gezien je andere topics lijkt er weinig gedaan te worden door jezelf. Men verwacht hier wel een beetje inzet en wij kunnen zo niet zien wat er al gedaan is en wat voor modem of router je hebt.
Staat DHCP aan?
Ipconfig /all op de windows 98 pc gedaan om te kijken of je juiste instellingen krijgt?
etc.
Staat DHCP aan?
Ipconfig /all op de windows 98 pc gedaan om te kijken of je juiste instellingen krijgt?
etc.
Als je nu voor de grap meteen ook even uitlegt wat je nog meer al gedaan hebt, dan kun je misschien geholpen worden. 
De Quickstart
De Quickstart
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
En zorg ervoor dat je netwerkadapter goed geïnstalleerd is, incl de protocols. Dat kan onder win98 nog wel eens dwarsliggen.
Zeer waarschijnlijk dat er nog geen netwerkaart onboard zit, dus je zult er ws een pci-kaartje in moeten drukken. Installeer vervolgens de driver en sluit de kabel aan, ip zou je via dhcp van je router moeten krijgen en dan kun je als het goed is op internet. Zorg wel voor een goede virusscanner en alle windows updates.carcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:12:
ik wil mijn internet werkend krijgen op een windows 98 pc. ik heb gewoon via de kabel. met een modem,router in een en nu wil ik op een 98 pc internet hebben. hoe sluit ik dat aan???
wat heb ik al zelf gedaan.
internet kabel aangesloten op de pc.
router aangesloten.
en broberen internet teverkrijgen.
router aangesloten.
....en dat gaat mis op welk vlak? Wat gebeurt er wel? Wat gebeurt er niet? Heb je mijn linkje van hierboven überhaupt open geklikt, laat staan gelezen?carcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:26:
wat heb ik al zelf gedaan.
router aangesloten.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Vergeet niet dat je voor Internet Explorer in '98 nog even de settings goed moet zetten (zie de post van Kharay1977)Nielson schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:24:
[...]
Zeer waarschijnlijk dat er nog geen netwerkaart onboard zit, dus je zult er ws een pci-kaartje in moeten drukken. Installeer vervolgens de driver en sluit de kabel aan, ip zou je via dhcp van je router moeten krijgen en dan kun je als het goed is op internet. Zorg wel voor een goede virusscanner en alle windows updates.
oke. waar het mis gaat. is bij de instellingen daar gaat het mis. ik wil internet instaleren op die pc en dat lukt niet. wat willen jullie nog meer weten??? voor informatie???
Wat je in vredesnaam aan het doen bent om het aan de praat te krijgen. Welke instellingen heb je gedaan en waar gaat het mis?
bij het begin gaat het al mis.
en ik heb nog niks met de instellingen gedaan.
en ik heb nog niks met de instellingen gedaan.
[ Voor 45% gewijzigd door carcassonne op 22-12-2010 18:47 ]
Dit antwoord is natuurlijk niet echt handigcarcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:44:
bij het begin gaat het al mis.
Heb je deze link wel gezien?
Wat is het begin?
Geef eens concrete errors, vertel precies wat er gebeurt, wat hier kunnen we met de beste wil van de wereld niets mee.
Geef eens concrete errors, vertel precies wat er gebeurt, wat hier kunnen we met de beste wil van de wereld niets mee.
Verwijderd
Stel jezelf de volgende vragen:
- Heb ik überhaupt wel een netwerkkaart in de Windows 98 PC?
- Heb ik wel de juiste netwerkkabel voor de verbinding tussen router en PC?
- Is er een (werkende) verbinding tussen Windows 98 PC en router op het moment dat ik de kabel aansluit?
Kortom... "bij de instellingen daar gaat het mis" is extreem algemeen. Eén van ons zou daadwerkelijk naast je moeten zitten om met die opmerking ook maar iets te kunnen, dan kunnen we namelijk zien waar het mis gaat. Maar, omdat we niet naast je zitten moeten we het doen met de informatie die jij geeft. Het helpt als die informatie zo volledig mogelijk is. Anders moeten er namelijk een hele rits vragen aan vooraf gaan, voordat het ook maar enigszins duidelijk is waar de schoen wringt.
Vandaar mijn Google link.
Lees jezelf eerst eens in in het werkend krijgen van breedbandverbindingen in Windows 98. Dat helpt jezelf, dat helpt ons.
- Heb ik überhaupt wel een netwerkkaart in de Windows 98 PC?
- Heb ik wel de juiste netwerkkabel voor de verbinding tussen router en PC?
- Is er een (werkende) verbinding tussen Windows 98 PC en router op het moment dat ik de kabel aansluit?
Kortom... "bij de instellingen daar gaat het mis" is extreem algemeen. Eén van ons zou daadwerkelijk naast je moeten zitten om met die opmerking ook maar iets te kunnen, dan kunnen we namelijk zien waar het mis gaat. Maar, omdat we niet naast je zitten moeten we het doen met de informatie die jij geeft. Het helpt als die informatie zo volledig mogelijk is. Anders moeten er namelijk een hele rits vragen aan vooraf gaan, voordat het ook maar enigszins duidelijk is waar de schoen wringt.
Vandaar mijn Google link.
Lees jezelf eerst eens in in het werkend krijgen van breedbandverbindingen in Windows 98. Dat helpt jezelf, dat helpt ons.
zou je graag meer informatie / hulp geven zoals elke tweaker hier , als je meer uitlegt geeft over wat je precies hebt gedaan ,
zo komen wij ook niet erg veel verder, neem even de moeite en probeer zo goed mogelijk te omschrijven
wat je hebt gedaan, en waar het fout gaat,
dat zou het een stuk gemakkelijker maken voor jou en voor ons
zo komen wij ook niet erg veel verder, neem even de moeite en probeer zo goed mogelijk te omschrijven
wat je hebt gedaan, en waar het fout gaat,
dat zou het een stuk gemakkelijker maken voor jou en voor ons
Heb ik überhaupt wel een netwerkkaart in de Windows 98 PC? ja.
- Heb ik wel de juiste netwerkkabel voor de verbinding tussen router en PC? ja.
ik heb wel gebrobeerd om een router te zoeken via windows 98 maar geeft aan geen router tevinden.
wat heb ik gedaan, alles aangesloten en gebrobeerd naar een modem tezoeken. en internet te krijgen.
Lees jezelf eerst eens in in het werkend krijgen van breedbandverbindingen in Windows 98. Dat helpt jezelf, dat helpt ons. ga ik doen. kijken of ik dat aan de praat krijg.
wat je hebt gedaan, en waar het fout gaat, nouw als ik de router aansluit en hem wil vinden via windows dan geeft hij aan geen router tevinden. en ik heb gebrobeerd om hem automatiesche verbinding te leggen. maar dat hielp niet.
ik hoop hiermee jullie verder tehelpen,
- Heb ik wel de juiste netwerkkabel voor de verbinding tussen router en PC? ja.
ik heb wel gebrobeerd om een router te zoeken via windows 98 maar geeft aan geen router tevinden.
wat heb ik gedaan, alles aangesloten en gebrobeerd naar een modem tezoeken. en internet te krijgen.
Lees jezelf eerst eens in in het werkend krijgen van breedbandverbindingen in Windows 98. Dat helpt jezelf, dat helpt ons. ga ik doen. kijken of ik dat aan de praat krijg.
wat je hebt gedaan, en waar het fout gaat, nouw als ik de router aansluit en hem wil vinden via windows dan geeft hij aan geen router tevinden. en ik heb gebrobeerd om hem automatiesche verbinding te leggen. maar dat hielp niet.
Je gaat ook geen router vinden via Win98. Dat zou misschien lukken vanaf winXP (gezien die UPNP kent, iets dat win98 niet doet).
Wat je moet doen is je netwerkverbinding opzetten. Krijg je een DHCP offer op dit moment of niet? Heb je alle protocollen geïnstalleerd? Maak je verbinding met de juiste adapter?
Wat je moet doen is je netwerkverbinding opzetten. Krijg je een DHCP offer op dit moment of niet? Heb je alle protocollen geïnstalleerd? Maak je verbinding met de juiste adapter?
Is deze ook goed geinstalleerd, geen vraagtekens in apparaatbeheer? Geef ook even aan wat ipconfig aangeeft.carcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:57:
Heb ik überhaupt wel een netwerkkaart in de Windows 98 PC? ja.
Oke, hoe probeer je precies de router te vinden? Dat is eigenlijk stap 1.carcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:57:
Kun je daarnaast eens posten wat een ipconfig aangeeft? Misschien dat we daar iets verder mee komen
ik ga naar confrugratie scherm klik op modem. en laat hem een modem zoeken.
[ Voor 79% gewijzigd door carcassonne op 22-12-2010 19:02 ]
Waarom zou je dat doen? Je moet een netwerk opzetten, geen inbelverbindingcarcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:01:
ik ga naar confrugratie scherm klik op modem. en laat hem een modem zoeken.
kijk zo zien we het graag !
ik hoop dat dit je op weg helpt, volg deze guide
http://www.windowsnetwork...s_tutorials/w98tcpip.html
ik hoop dat dit je op weg helpt, volg deze guide
http://www.windowsnetwork...s_tutorials/w98tcpip.html
[ Voor 8% gewijzigd door osmosis op 22-12-2010 19:07 ]
NVM.
[ Voor 99% gewijzigd door n41r0j op 22-12-2010 19:05 ]
Het begint met een ip heb je die ?
start uitvoeren winipcfg
uber noob mode
start uitvoeren winipcfg
uber noob mode
And this !! Is to go even further beyond!!!
Misschien is het handig om er even iemand bij te halen. Windows 98 kent wat eigenaardigheden waar je tegen aan kunt lopen. En alle oplossingen kunnen we niet stap voor stap via dit forum geven. Daarnaast is het niet bepaald verstandig meer om Internet op Windows 98 op te zetten, aangezien Windows 98 door de jaren heen lang niet zo beveiligd is als bijvoorbeeld Windows XP. Zo is het absoluut niet aan te raden om er bankzaken op te doen.
Dus al met al: haal er iemand bij die "iets in de ICT doet" of breng hem naar een computerwinkel.
Dus al met al: haal er iemand bij die "iets in de ICT doet" of breng hem naar een computerwinkel.
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Dat kan nog een duur geintje worden, ik denk namelijk niet dat je in een winkel nog snel iemand vind die win98 en z'n netwerkeigenaardigheden kent, waardoor er flink wat uren gemaakt worden om het werkend te krijgen.Xardas schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:10:
of breng hem naar een computerwinkel.
Dan kun je beter zelf eerst uitzoeken wat je aan het doen bent zodat je weet hoe je het zelf op kan lossen.
Tuurlijk, maar ik verwacht niet dat de TS dat goed kan beantwoorden. Nofi @ TS, ieder zijn ding.Terw_Dan schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:12:
[...]
Dan kun je beter zelf eerst uitzoeken wat je aan het doen bent zodat je weet hoe je het zelf op kan lossen.
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Mag ik vragen waarom je nog 98 gebruikt?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Laat hem alsjeblieft niet beginnen over drivers als hij al niet weet wat een IP-adres is... 
Klik eens op Start --> Uitvoeren en typ daar in "winipcfg". Druk dan op Enter (geen aanhalingstekens gebruiken).
Wat krijg je dan juist te zien?
Klik eens op Start --> Uitvoeren en typ daar in "winipcfg". Druk dan op Enter (geen aanhalingstekens gebruiken).
Wat krijg je dan juist te zien?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
waarom wil je uberhaupt op zo'n oude PC dat doen? Je loopt tegen een hele sloot problemen aan.
- Is de netwerkkaart goed geinstalleerd? (checken onder apparaat beheer)
- Is TCP/IP toegevoegd (bij je netwerkadapters)
- Krijg je een IP (controleren met winipcfg)
En dan nog... Win98 of Win98SE? Weet niet meer zeker, maar volgens mij moest je bij diverse versies ook nog los DUN 1.4 update installeren voor fatsoenlijke netwerkondersteuning.
Dan heb je nog de nodige ellende mbt tcp/ip, weggooien, reboot en opnieuw toevoegen helpt soms wel.
Verder krijg je allerlei issues met je browser, IE is geloof ik 6.0 max, en dus veel sites niet gesupport. Firefox... geen idee. Dan nog de accesoires: java, flash?
Al met al: waarom wil je het?
- Is de netwerkkaart goed geinstalleerd? (checken onder apparaat beheer)
- Is TCP/IP toegevoegd (bij je netwerkadapters)
- Krijg je een IP (controleren met winipcfg)
En dan nog... Win98 of Win98SE? Weet niet meer zeker, maar volgens mij moest je bij diverse versies ook nog los DUN 1.4 update installeren voor fatsoenlijke netwerkondersteuning.
Dan heb je nog de nodige ellende mbt tcp/ip, weggooien, reboot en opnieuw toevoegen helpt soms wel.
Verder krijg je allerlei issues met je browser, IE is geloof ik 6.0 max, en dus veel sites niet gesupport. Firefox... geen idee. Dan nog de accesoires: java, flash?
Al met al: waarom wil je het?
ik heb de volgende informatie gekrijgen.
zie hier.
adapter adres
00-10 5a 2e df 4f
ip autoconfgruratie.
169.254.96,116
subnetmasker
255.255.0.0
ooh drivers ken ik wel. wordt vaak gebruikt voor je grafiesche kaart. (ook wel stuurprogramma,s)
vindt het zonde om hem bij het grofvuil tezetten.
zie hier.
adapter adres
00-10 5a 2e df 4f
ip autoconfgruratie.
169.254.96,116
subnetmasker
255.255.0.0
ooh drivers ken ik wel. wordt vaak gebruikt voor je grafiesche kaart. (ook wel stuurprogramma,s)
[ Voor 10% gewijzigd door carcassonne op 22-12-2010 19:24 ]
Helemaal mee eens, beste dat TS kan doen is een kennis met voldoende kennis (Xardas schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:14:
[...]
Tuurlijk, maar ik verwacht niet dat de TS dat goed kan beantwoorden. Nofi @ TS, ieder zijn ding.
Ik geloof dat Firefox 2.x nog onder Windows 98 werkt. 
Je krijgt dus geen IP-adres toegewezen van de router. Maak eventueel eens een (duidelijke) foto van hoe alles aangesloten is. Wat zie je in Apparaatbeheer (Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer) onder netwerkapparaten (een groen icoontje)?carcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:22:
zie hier.
adapter adres
00-10 5a 2e df 4f
ip autoconfgruratie.
169.254.96,116
subnetmasker
255.255.0.0
[ Voor 88% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-12-2010 19:27 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Flashondersteuning gaat toch versie 9, zo uit mijn hoofd. Java, geen idee. Maar imho, hoeveel websites gebruiken eigenlijk Java?Verder krijg je allerlei issues met je browser, IE is geloof ik 6.0 max, en dus veel sites niet gesupport. Firefox... geen idee. Dan nog de accesoires: java, flash?
Firefox biedt geen ondersteuning voor Win98SE, je kan dan beter Opera gebruiken.
Bijna ieder stukje hardware zal moeten worden aangestuurd door een stuurprogramma, echter merk je dat niet altijd, omdat Windows zelf al het e.e.a. aan boord heeft.ooh drivers ken ik wel. wordt vaak gebruikt voor je grafiesche kaart. (ook wel stuurprogramma,s)
ik had gezien dat een aparaat onder aparaat beheer van de netwerk kaart uitstond. en heb hem aangezet. nu doet hij het.Petervanakelyen schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:25:
Ik geloof dat Firefox 2.x nog onder Windows 98 werkt.
[...]
Je krijgt dus geen IP-adres toegewezen van de router. Maak eventueel eens een (duidelijke) foto van hoe alles aangesloten is. Wat zie je in Apparaatbeheer (Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer) onder netwerkapparaten (een groen icoontje)?
Verwijderd
Internetoptie`s in het configuratie scherm.Daar klik je op verbindingen.
Je hebt wel al een ip ,zo te zien.
Aan de ene kant heb je wel het e.a gedaan ,maar volgens mij is het te vroeg om een topic te openen.
Op zich is het geen probleem wat je hebt.Ik ben ook de lulligste niet,i.t.d best wel hulpvaardig,
maar dit is niet echt een probleem,maar gebrek aan kennis.
Jij vraagt aan ons ,wat je eigenlijk zelf makelijk kan opzoeken en/of leren.
Begrijp mij niet verkeerd T.s ,natuurlijk gun ik je internet op een windows 98 pc
,maar zelf iets opzoeken en/of inlezen ,proberen en zo heb ik het geleerd.
RoD zei het net zo.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35248209
Nu zou ik het graag wat vriendelijker zeggen
,maar de boodschap er achter is dezelfde.
Edit ;en op geven ????
WTF is dat nu voor mentaliteit ,zo word je nooit een tweaker
Het lukt je vast,zo moeilijk is het echt niet.
Je hebt wel al een ip ,zo te zien.
Aan de ene kant heb je wel het e.a gedaan ,maar volgens mij is het te vroeg om een topic te openen.
Op zich is het geen probleem wat je hebt.Ik ben ook de lulligste niet,i.t.d best wel hulpvaardig,
maar dit is niet echt een probleem,maar gebrek aan kennis.
Jij vraagt aan ons ,wat je eigenlijk zelf makelijk kan opzoeken en/of leren.
Begrijp mij niet verkeerd T.s ,natuurlijk gun ik je internet op een windows 98 pc
RoD zei het net zo.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35248209
Nu zou ik het graag wat vriendelijker zeggen
Edit ;en op geven ????
WTF is dat nu voor mentaliteit ,zo word je nooit een tweaker
Het lukt je vast,zo moeilijk is het echt niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 19:45 ]
ik denk dat ik maar mee stop. het lukt me niet,
Dat er uberhaupt zoveel reacites zijn op dit topic 
Ik had allang een slotje verwacht! Beetje lullig om nu te zeggen ik stop ermee want het lukt me niet.
Ik had allang een slotje verwacht! Beetje lullig om nu te zeggen ik stop ermee want het lukt me niet.
ik wilde graag een poging doen. (wil later zelf i.c.t.e.r worden) dus dacht dan doe ik een poging.Dj-sannieboy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:47:
Dat er uberhaupt zoveel reacites zijn op dit topic
Ik zeg dit niet vaak maar: Koop een nieuwe pccarcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:42:
ik denk dat ik maar mee stop. het lukt me niet,
Jij bent niet geschikt voor windows 98.
jaah heb ik ook. maar wilde op een andere pc ook internet krijgen lekker handig. dan kan ik beetje overal in mijn apartemant interneten.
Doe eens in winipcfg op release all klikken en dan even later op renew all. Als hij dan weer met 169.x.x.x komt heb je iets niet goed aangesloten.
In dat geval; DOORGAAN en gebruik de resources die je beschikbaar hebt (voornamelijk Google, zoektermen zijn alles). Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je vroeg begint en interesse hebt in oude Operating Systems komt het wel goed. Als je hier uit komt dan kun je daarna misschien eens kijken naar DOS, veel hedendaagse scholieren snappen hier niets van; maar een goede ICT'er kan niet zonder.carcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:48:
[...]
ik wilde graag een poging doen. (wil later zelf i.c.t.e.r worden) dus dacht dan doe ik een poging.
mace schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:50:
[...]
Ik zeg dit niet vaak maar: Koop een nieuwe pc
Jij bent niet geschikt voor windows 98.
Verwijderd
Dan bepaal je dus nu en hier of je later ict`r word of niet.
Als je opgeeft dan word het dus een ander beroep.
Maar buiten dat is het niet slim.
De pc heeft steeds meer een plek in de samenleving.
Net als een auto is het handig,als je er in rijdt,dat je wat er over weet.
Dus met de studie over hoe internet werkend te krijgen op een pc die windows 98 draaid ( Of 98se , welke is het,dat maakt ook verschil uit,in deze) bouw je ervaring op en zo krijg je kennis over de werking van hardware.
Tenzij je opgeeft.
Als je opgeeft dan word het dus een ander beroep.
Maar buiten dat is het niet slim.
De pc heeft steeds meer een plek in de samenleving.
Net als een auto is het handig,als je er in rijdt,dat je wat er over weet.
Dus met de studie over hoe internet werkend te krijgen op een pc die windows 98 draaid ( Of 98se , welke is het,dat maakt ook verschil uit,in deze) bouw je ervaring op en zo krijg je kennis over de werking van hardware.
Tenzij je opgeeft.
ben het met je eens.eog. wil heel graag dat doel halen met een vmbo nivo 1 wat ik nu op school doe als nivo. dus dat wordt hard leren. maar dan kan er een ding niet wegenomen worden dat ik gedaan heb en laten zien dat ik wilde. want ook al kan je sommige dingen niet, wie leergierig is zal het ook leren. ook al moet ik honderd keer oefenen. ik kom er wel.
en ook al kom ik niet ver. ben wel dan harstike trots op het genen wat ik met goede motivatie heb behaald. want niet alleen de brains maar vooral de motivatie en dan kom je al een heel eind.
en ook al kom ik niet ver. ben wel dan harstike trots op het genen wat ik met goede motivatie heb behaald. want niet alleen de brains maar vooral de motivatie en dan kom je al een heel eind.
[ Voor 8% gewijzigd door carcassonne op 22-12-2010 20:02 ]
wil je nog wel een tip meegeven, zat even te kijken na je vorige topics
voordat je een topic opent probeer het eerst zelf even met hulp van google
echt waar je komt daar een heel eind mee !
daarnaast het maakt niet uit dat Nederlands niet je beste vaak is , ( mijne ook niet bepaald,.. )
maar aub let er een beetje op, want het komt over alsof je totaal geen inzet toont
waardoor mensen eerder zullen afhaken met je helpen.
ook viel mij op dat je in die meerde topics aangaf dat iets niet werkt
maar vervolgens keer op keer niet het probleem precies omschrijft waardoor wij je niet snel en adekwaat kunnen helpen.
voordat je een topic opent probeer het eerst zelf even met hulp van google
echt waar je komt daar een heel eind mee !
daarnaast het maakt niet uit dat Nederlands niet je beste vaak is , ( mijne ook niet bepaald,.. )
maar aub let er een beetje op, want het komt over alsof je totaal geen inzet toont
waardoor mensen eerder zullen afhaken met je helpen.
ook viel mij op dat je in die meerde topics aangaf dat iets niet werkt
maar vervolgens keer op keer niet het probleem precies omschrijft waardoor wij je niet snel en adekwaat kunnen helpen.
Zeg pipo, geef dan goed advies. Bij Win98 was het juiste commando nog WINIPCFGSaiBork schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:20:
Wat heb je nog meer gedaan? Gezien je andere topics lijkt er weinig gedaan te worden door jezelf. Men verwacht hier wel een beetje inzet en wij kunnen zo niet zien wat er al gedaan is en wat voor modem of router je hebt.
Staat DHCP aan?
etc.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Uhm, in Windows 98 werkt ipconfig op de dosprompt ook gewoon hoor.EvaluationCopy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:30:
[...]
Zeg pipo, geef dan goed advies. Bij Win98 was het juiste commando nog WINIPCFG
Verwijderd
Toen stond de netwerkkaart uit,carcassonne schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:22:
zie hier.
adapter adres
00-10 5a 2e df 4f
ip autoconfgruratie.
169.254.96,116
subnetmasker
255.255.0.0
En zijn bovenstaande nummers nu anders? of nog steeds 169.254.96,116 etcik had gezien dat een aparaat onder aparaat beheer van de netwerk kaart uitstond. en heb hem aangezet. nu doet hij het.
Verwijderd
Tijd voor zaken als een "Most Memorable Topic of the Year"-award.
Hmmm... *holt naar.. errrh... Lieve Adjes? Geachte Redactie? zucht... waar laat je zo'n voorstel?*
Mja, we kunnen een heel eind komen als we het handje van de TS vasthouden, maar je loopt toch tegen een probleem aan. Een stukje bekendheid op een PC, en weten hoe het e.e.a. met Netwerken in elkaar zit. Oftewel basiskennis die niet idereen bezit.
Ik kan de topicstarter nog het volgende aanraden: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Dit gaat voor een groot deel uit van Windows 9x.
Tenslotte nog een advies: Als je het voor elkaar hebt, doe je zelf dan een plezier: Stop ermee. Gooi dat oude ding weg of zet er een ander OS op (mits hardwaretechnisch mogelijk). Windows 98 is een niet meer gesupport besturingssysteem. De kans dat het vol met lekken zit is groot. De kans dat je vrij snel 'besmet' bent is nog groter.
Dat gezegd hebbende: Het is natuurlijk wel een leuk leertraject. Oude rommel weer aan de praat krijgen.. * Equator krijgt weer kriebels om NT4.0 weer een keer te installeren
Ik kan de topicstarter nog het volgende aanraden: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Dit gaat voor een groot deel uit van Windows 9x.
Tenslotte nog een advies: Als je het voor elkaar hebt, doe je zelf dan een plezier: Stop ermee. Gooi dat oude ding weg of zet er een ander OS op (mits hardwaretechnisch mogelijk). Windows 98 is een niet meer gesupport besturingssysteem. De kans dat het vol met lekken zit is groot. De kans dat je vrij snel 'besmet' bent is nog groter.
Dat gezegd hebbende: Het is natuurlijk wel een leuk leertraject. Oude rommel weer aan de praat krijgen.. * Equator krijgt weer kriebels om NT4.0 weer een keer te installeren
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()