eSATAp filter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Zou er bij de harde schijf behuizingen een filteroptie voor eSATAp (Power over eSATA) voor de externe bus en/of voeding bij kunnen komen?

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 22-12-2010 17:37 ]

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Helemaal gelijk. Waar is dit nog meer bij van belang? Moederborden, behuizingen, sata-controllers, laptops, systemen, en welke vergeet ik nu allemaal?

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Externe harddisks en NAS'en: Wikipedia: eSATAp Misschien kun je er in de dsp iets bij zetten over esata/usb, zo wordt hij ook wel genoemd.

[ Voor 32% gewijzigd door Megaflix op 23-12-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

schopperdeschop

Ik wilde een nieuw topic aanmaken, maar zag dit topic en USB powered als filter bij externe HD's? en dat is exact mijn vraag... Het is nu extreem lastig om te bepalen of een HDD case (in mijn geval) nou eSATAp ondersteund :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
AU! :+

Goh! Ruim twee jaar alweer. ;)

Via een omweg is wel wat te vinden. Niet ideaal maar het levert tenminste iets op.

Van DeLock o.a. alhoewel dat meest 2,5" spul lijkt te zijn. Je kunt nu wellicht even bij dat merk op de site kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het is de eerste keer dat ik wat over deze term lees, zoals ik het begrijp van de Wiki pagina is het niet meer dan een eSata/USB combopoort (dus dus onder verschillende benamingen bestaat, waaronder eSATAp)? En dan ook nog eens een host-poort, dus bedoeld voor moederborden, laptops, desktops, PCI(e) kaarten etc. Voor zover ik kan zien zijn er dus geen hardeschijfbehuizingen met eSata/USB, een behuizing hoeft maar USB of eSata te ondersteunen en het werkt. Of snap ik er helemaal niks van? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Zonder client-poort heeft een host-poort niet veel zin natuurlijk dus moeten er ook randapparaten zijn die er wat mee doen. In dit geval stroomvoorziening die geen deel uitmaakte van de (e)SATA specificatie maar altijd al wel van de USB specificatie.

Het zijn beide seriële protocollen en blijkbaar zeer nauw verwant zodat men de stroomvoorziening van de USB specificatie maar bij de eSATA specificatie heeft gevoegd zodat je externe opslagapparatuur die anders een eigen voeding nodig heeft ook via een eSATAp kabel van stroom kunt voorzien. En blijkbaar kun je zo'n connector dan ook gelijk gebruiken voor USB apparaten. Dit zal dan natuurlijk aan de host kant allemaal correct ondersteund dienen te worden.

De hardware zal er waarschijnlijk wel meer en meer komen. Met een extra veldje in de database en een filteroptie zullen de leveranciers de database van deze specificatie kunnen gaan voorzien. Om dat te kunnen doen zal dat databaseveldje er wel eerst moeten zijn. Dan zie je wel hoe die gebruikt zal gaan worden.

Vraag is hoe je hem noemt. Gezien de tekst in het Wikipedia-artikel neig ik om het voorlopig maar op eSATAp te houden aangezien de USB organisatie er blijkbaar nog geen volledige steun aan heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:53:
Zonder client-poort heeft een host-poort niet veel zin natuurlijk dus moeten er ook randapparaten zijn die er wat mee doen. In dit geval stroomvoorziening die geen deel uitmaakte van de (e)SATA specificatie maar altijd al wel van de USB specificatie.
Dit is niet geheel waar. Ik kan me voorstellen dat het handig is als je vanuit de host eSATAp poort 1 kabel naar je hardeschijven kan trekken die vervolgens een eSATA en USB connector heeft. Daarvoor hoeft de behuizing uiteraard geen eSATAp te ondersteunen.

Kan je anders een voorbeeld geven van een behuizing die dit ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik denk dat dit plaatje veel duidelijk maakt van wat de bedoeling van de client-poort is.

Afbeeldingslocatie: http://www.dlbilder.de/produkte/orig/50a0e22dee9299.42789586.jpg

DeLock site. De 5V voedingsaansluiting is voor bij gebruik van een eSATA kabel die geen stroom levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar is het dus een interessante toevoeging?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Yep :) En het staat er bij deze bij (bij de rest van de verbindingen onder Hardeschijf bus (extern)). Voor zover ik kan zien hebben wij nog geen producten waarbij deze specificatie geldt, dus je kan er nog niet op filteren. Mocht ik het mis hebben, staat het je vrij dit via het meldpunt te melden.

Ik ga ook wat DeLock behuizingen met eSATAp toevoegen, ik weet niet of het vandaag lukt, anders wordt het morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

d:)b cool :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik ben de populairste merken afgegaan en daarvan blijken alleen DeLock (3 stuks) en Fantec (eentje) behuizingen met eSATAp in het assortiment te hebben :? Het filter is inmiddels ook beschikbaar (Hardeschijf bus (extern) uitklappen, klikken op Alle opties).

Op dit moment geeft het maar 1 resultaat, omdat er maar 1 behuizing in staat met prijs. De overige 3 heb ik pas net toegevoegd en hebben daarom nog geen prijs, als je het filter op Prijsloos zet zie je uiteraard wel alles :) In de loop van de middag krijgt de rest ook gewoon weer prijzen.

Mocht je toch nog een andere behuizing tegenkomen die eSATAp heeft, kan dat via de normale kanalen worden verbeterd/toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Mooi. We zien wel hoe de zaken zich verder ontwikkelen.

(tip: al ur content are belong to us ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

CaptJackSparrow schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:58:
Mooi. We zien wel hoe de zaken zich verder ontwikkelen.

(tip: al ur content are belong to us ;))
Ik weet het, maar dat past niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Precies 30 tekens. Ik heb ze geteld. Je hebt ook nog 'rek' met to > 2
Pagina: 1