Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 19:14
Via het werk krijg ik normaal een levensverzekering, ik ken de juiste details niet van deze verzekering, maar dat lijkt me dan ook niet zo belangrijk voor deze vraag.
Door een genetische aandoening is de kans heel groot dat de verzekeringsmaatschappij mij niet zal aanvaarden (krijg ook geen schuldsaldoverzekering). Deze levensverzekering is dus een soort extralegaal voordeel dat ik dus niet zal krijgen.
Denken jullie dat ik daardoor meer betaald moet krijgen dan collega's die wel een levensverzekering hebben.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wordt dat dan normaliter niet gewoon van je loon ingehouden, omdat het via het bedrijf loopt je iets lagere kosten hebt? Dan zou er bij jou niets af gaan en bij je collega's wel. (zoiets als de collective zorgverzekering).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Doorgaans worden dergelijke zaken inderdaad ingehouden op het brutoloon.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat juist omdat het een collectieve verzekering is dat er geen acceptatietoets is.

Nou weet ik niet je leeftijd of de hoogte van de levensverzekering, maar normaal gesproken is de premie voor een gezond jong persoon tientjeswerk (per maand voor orde grootte 100k verzekered bedrag) als ik het me goed herinner.

• mngm
Het valt inderdaad in die orde grootte. Ik weet niet of dit standaard van mijn loon afgehouden wordt (staat niet op mijn loonfiche), dit zal ik eens moeten vragen. Als het zo is dat het van mijn loon afgehouden wordt, dan zou dit dus eigenlijk niet mogen afgetrokken worden als ik de verzekering niet krijg.

Verwijderd

mngm schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:38:
Als het zo is dat het van mijn loon afgehouden wordt, dan zou dit dus eigenlijk niet mogen afgetrokken worden als ik de verzekering niet krijg.
Dan wordt het dan ook niet ingehouden. Want, er is geen polis waar het ingehouden bedrag in wordt gestort. Als het alsnog wel wordt ingehouden dan moet je daarvoor maar eens contact opnemen met de HR afdeling.

• mngm
Na aanvraag krijgen alle werknemers deze verzekering gewoon gratis en heeft het geen impact op de verloning. Dit wordt niet van het brutoloon afgehouden.
Wat vinden jullie er nu van? Dit dan toch een extralegaal voordeel dat ik niet krijg, en andere collega's wel?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar ben jij dan ook gewoon verzekerd, of ben jij expliciet uitgesloten van deze verzekering?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ach je moet in ieder geval niet extra betaald worden. Als je nog in onderhandeling bent voor deze baan kun je het wel als onderhandelpunt meenemen. Ben je er later pas achter gekomen dan lijkt het mij gewoon pech hebben en had je dit tijdens de onderhandelingen over je contract / arbeidsvoorwaarden mee moeten nemen.

/(bb|[^b]{2})/

• mngm
De procedure om deze verzekering te krijgen duurt ondertussen al een half jaar. Ze hebben medische verslagen opgevraagd (heb ik opgestuurd), en daar zijn ze nog altijd mee bezig... Momenteel heb ik de verzekering dus nog altijd niet.
Ik schat de kans dat ik hem nog krijg heel laag in.
Pagina: 1