Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zun
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 05-12-2017
Ik ben van plan een HTC Desire Z aan te schaffen. Met mijn stage zit ik volgend jaar 3 maanden in Japan. Kan ik daar dan ook bellen met dat toestel? Er staat me iets bij dat in het buitenland andere technieken en frequenties gebruikt worden, waardoor het niet gegarandeerd is dat een toestel overal ter wereld werkt. Ik weet echter niet hoe ik dit kan checken. Heeft er iemand ervaring hiermee?

• tygetjuh
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-05-2011
Probeer de nummertjes van het netwerk bij je telefoon Wikipedia: HTC Desire Z eens te vergelijken met de nummertjes van het netwerk in Japan Wikipedia: Cellular frequencies en trek je conclusies.

Nikon D200 | Nikon F301 | Nikon F601 | Tamron 17-50 2.8 | Nikkord 28 2.8 | Nikkor 50 1.8 | Nikkor 70-210 4.0-5.6

• zun
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 05-12-2017
Thanks voor de tip, ben even gaan spitten en zie dat de Desire Z 900/2100 of 850/1900 Mhz WCDMA ondersteunt. Ik kom er niet helemaal uit. Wat ik er uit kon opmaken is dat WCDMA ontwikkeld is in Japan en daar dus ook gebruikt wordt (sinds 2001). Echter op je andere wikipage link ("cellular frequencies") staat dat er in Japan een CDMA netwerk gehanteerd wordt (is dit hetzelfde als WCDMA?). De frequenties op de "cellular frequencies" wikipage geven aan dat er 915-925 (Mhz?) uplink is en 860-870 (Mhz?) downlink beschikbaar is in Japan. Is dit compatible met de frequenties van de Desire Z die ik hierboven heb opgeschreven?

(Voordat je me doorstuurt naar de WCDMA en CDMA wikipages, die heb ik al bekeken en daar werd ik niet veel wijzer van :P)

• kiddyl
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:43
Softbank ondersteunt het

Wikipedia: SoftBank Mobile

Echter wel met roaming, maar je kan een simkaart kopen. Wat nog leuker is om een abo af te sluiten met een gratis telefoon. Kun je een leuke gadget meenemen die niemand anders heeft.

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:43

Geckoo

Good news everyone

een abo voor 3 maanden, lijkt me lastig...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• YamiHoshi.nl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-08-2011

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Ik ken een vriend in Japan, die SoftBank gebruikt.
Hij vindt het best goed, en kreeg een mobiele email adres bij.
SoftBank is trouwens hetzelfde als Vodafone (het is zelfs Vodafone).

Yamilla. En ja, ik ben een vrouw!

• greatchampion
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:05
Ik heb laatst de Desire in Japan gebruikt. Het werkt gewoon. (met Vodafone + Passport)

• snader2
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-11 10:13
Ik zit op dit moment in Japan met een desire Z, en ja hij werkt gewoon.
Ik heb een Vodafone kaart en het netwerk dat hij hier pakt is Softbank. Ik kan gewoon smsen, en neem aan ook bellen. Je kunt volgens mij alleen Softbank hier hebben want de andere providers zitten inderdaad op apparte frequenties.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True