Toon posts:

Zoemen bij wit beeld op mijn plasma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een korte vraag.
Wanneer ik mijn TV aan heb staan(onafhankelijk van welke apparatuur er op dat moment het beeld bepaald) hoor ik bij wit of erg licht beeld de TV zoemen.

Mijn vorige TV had hier ook last van, dit was overigens een LCD en momenteel in het bezit van een plasma.
Beiden van het merk Philips.

Heel erg storend is dit niet wanneer de televisie hard genoeg staat, echter bij een lager volume gaat het zoemen/ruizen overheersen.

Ik vroeg me af hoe dit zou kunnen komen en of dit eventueel op te lossen is?

Alvast bedankt!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:50:
Ik vroeg me af hoe dit zou kunnen komen
Brakke/onderbemeten voeding, trillende condensatoren, etc.
en of dit eventueel op te lossen is?
Aan wennen. Ander merk tv kopen. TV ruilen. Wederom LCD kopen (hebben minder last). Monteur laten langskomen, etc.

Nickname does not reflect reality

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40
Komt vooral bij plasma's veel voor, omdat de voedingsbelasting sterk afhankelijk is van de helderheid van de pixels. M'n (vrij oude) Panasonic doet 't ook.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou eens uittesten hoe goed de service van Philips is. En het probleem gewoon aankaarten bij Philips.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kan een spoel/elco/voeding/inverter zijn. Soms kunnen ze lijm op een spoel spuiten, waardoor je de trillingen niet/minder hoort. Soms is een elco ook gewoon niet helemaal lekker.

Zoals hierboven gezegd wordt, aankaarten bij Philips!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn Panasonic TX-P42G20 had het in het begin ook hoorbaar, nu is het minder geworden (ingesleten?) en hoor ik het alleen als ik boven m'n TV hang met een fel wit beeld. Ach, hoe vaak kijk je naar fel wit beeld zonder geluid om het gezoem te overstemmen? De plaatsing van je tv kan nog helpen trouwens, iets verder van de muur om reflecties wat te verminderen misschien.

Mocht je er last van hebben bij de weergave van de desktop van bijvoorbeeld je mediacenter, dan kun je natuurlijk de kleuren van Windows/Linux of wat je ook gebruikt zodanig aanpassen dat er geen grote witte vlakken meer in zitten ;)

Edit - nu ik erover denk:de Sony LCD van mijn oma had er ook last van in het begin, maar oma's oren zijn niet zo best meer, dus ik betwijfel of ze er ooit last van heeft gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 22-12-2010 16:34 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
De TV is al een tijdje oud, en dus verwacht ik Philips geen garantie meer.
Maar als ik het goed concludeer is het probleem door vanaf het begin de TV in een stekkerdoos te hebben geduwd?

Mag ik vragen wat een elco is?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:25:
Maar als ik het goed concludeer is het probleem door vanaf het begin de TV in een stekkerdoos te hebben geduwd?
Welnee, dat heeft er werkelijk niets mee te maken.

Nickname does not reflect reality

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02 20:49
Heb het zelfde met mijn Samsung 40" Zodra die aangaat hoor je ook een "click"
En bij me 37" Samsung hoor je ook een hoge toon als je er boven hangt, en na hem al een x open gemaakt te hebben is het gewoon een condensator die eruit gaat zodra die klapt haha :).

Zo heeft me broer een LG op de kop getikt die niks meer deed voor 50euro en de condensatoren vervangen en nu werkt hij weer als een zonnetje :D.
Maar het zal wel iets simpels zijn,maar verwacht niet Phillips er iets aan doet.
Pagina: 1