Toon posts:

Micrsoft maakt windows geschikt voor ARM processors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de inleiding:
Tot nu toe draaiden Windows-versies altijd op Intels processorinstructieset X86
Dat is natuurlijk niet waar.
Windows draaaide al op Alpha's, Itaniums, MIPS processors en PowerPC's
En Windows CE (lijkt me ook een windows versie) draait al op ARM processors

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
True, ik dacht dat ik het al gefikst had, maar kennelijk nie... Thx :)

Verwijderd

Microsoft zal op CES een voor ARM ontwikkelde versie van Windows 7 aankondigen, meldt Bloomberg
Zeker weten dat het Windows 7 is? De Wall Street Journal zegt namelijk:
The company next month plans to demonstrate a new version of its widely used Windows operating system that targets low-power devices and adds support for chips based on designs from ARM Holdings PLC as well as the x86 chip technology offered by Intel and Advanced Micro Devices Inc., these people said. Microsoft will discuss the software at the Consumer Electronics Show in early January, though it isn't expected to be available for two years, they added.
"A new version"

http://online.wsj.com/art...04576034051605593000.html

1. In het bronartikel (van Bloomberg) als dus de WSJ kom ik Windows 7 namelijk niet bij naam tegen.

2. WSJ vermeldt dat het pas over 2 jaar (!!!! - en dan nu al aankondigen, hoe desperate is dat van Microsoft btw !) klaar is.

Het lijkt me niet dat het dan Windows 7 gaat zijn; die is over 2 jaar natuurlijk al weer een beetje erg verouderd.

Waar komt dat Windows 7 vandaan? Waarom zou het niet Windows 8 kunnen zijn: dat ze op CES Windows 8 demo'en met betere support voor tablets/touch en er gelijk ff bij zeggen dat hij ook op ARM zal kunnen draaien. Windows 8 of een andere versie uit de Windows-familie lijkt me logischer dan Windows 7 als het pas over 2 jaar volgens de geruchten van de WSJ af gaat zijn.

>> Maar m'n vraag is dus waar komt dat stukje over Windows 7 vandaan uit de leader <<

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 20:12 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44

AzzKickah

06-CENSORED

Mwoch, XP ging ook 7 jaar mee 8)7

Wat zeg ik, 't gros van de bedrijven draait gewoon nog XP :F

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
@bobwarley

Scherp! Dank voor het melden en aangepast :)