Ik wilde zojuist de accu's van onze APC Smart-Ups 1000i vervangen vanwege accu-falen. Normaal een klusje van niets, maar in dit geval zijn beide accu's compleet vervormd/uitgezet zodat ze muurvast zitten in het accu-compartiment. Ze zijn gelukkig niet geëxplodeerd. Aangezien er een belangrijke server op draait is het natuurlijk niet handig dat de Ups even niet functioneert. Gelukkig zijn de kabels lang genoeg om de nieuwe accu's extern aan te kunnen sluiten (wat dan ook gebeurd is) maar een mooi gezicht is het natuurlijk niet (thereifixedit.com anyone?
)
Volgende week is het een lekker rustige week, dus dan kan de server wel even uitgezet worden en op een andere UPS aangesloten zodat ik de accu's kan verwijderen. Maar kan iemand mij zeggen hoe groot de kans is dat de vervormde accu's in die tijd genoeg krimpen om ze er zonder problemen uit te krijgen? Of blijven ze zo vervormd? Indien dat laatste: hoeveel geweld kunnen die accu's verdragen want ik wil ze er natuurlijk wel uitkrijgen zonder dat ik helemaal onder loodhoudende accu-vloeistof kom te zitten...
Volgende week is het een lekker rustige week, dus dan kan de server wel even uitgezet worden en op een andere UPS aangesloten zodat ik de accu's kan verwijderen. Maar kan iemand mij zeggen hoe groot de kans is dat de vervormde accu's in die tijd genoeg krimpen om ze er zonder problemen uit te krijgen? Of blijven ze zo vervormd? Indien dat laatste: hoeveel geweld kunnen die accu's verdragen want ik wil ze er natuurlijk wel uitkrijgen zonder dat ik helemaal onder loodhoudende accu-vloeistof kom te zitten...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter