• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Ik heb in mijn kerstpakket van dit jaar een Playon!HD Mini gekregen (lang leve OGD!).Mooi kerstkado, stuk beter dan zo'n verantwoord macrobiotisch wereldwinkelpakket waarmee veel bedrijven goede sier proberen te maken. Wel wat gedonder met het apparaat gehad, met het geluid en (als gevolg) ook met het updaten van de firmware. Uiteindelijk was de beta versie nodig om 'm weer aan de praat te krijgen.

De nieuwste firmware lost mijn geluidsprobleem helaas niet op. Ik gebruik het apparaat in combinatie met mijn Logitech z5500 speakers, via de optische uitgang. Voor de optische uitgang heb je twee opties: passthrough en een 'bewerkte' output (heb die afkorting zo vlug even niet bij de hand). Wanneer ik 'm op de laatste zet werkt alles prima, behalve bestanden met DTS of Dolby Digital, die worden ook gewoon als stereo afgespeeld. Wanneer ik deze optie op 'passthrough' zet, werkt DTS en Dolby Digital prima, maar werkt gewoon stereogeluid niet meer.

Op zich niet zo'n gigantisch probleem, het wisselen tussen beide opties kost vijf seconden, en ik wil een gegeven paard vooral niet in de bek kijken, maar heeft iemand toevallig enig idee wat er mis gaat? Updaten van de firmware heeft niet geholpen.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs