Toon posts:

DVD speler vervangen door harde schijf Aspire 7740

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig om wat uit te vogelen.

Nu heb ik een Aspire 7740 met i5 cpu. Ik heb de harde schijf eruit gehaald en een SSD van Intel, de 160 gb, erin gezet.

Draait probleemloos.

Nu wil ik echter mijn dvd speler daaruit halen, een soort van caddy erin bouwen en daar een harde schijf inbouwen. Een sata van 650 gb. Lijkt me voorlopig genoeg. Nu wil ik niet zomaar mijn laptop openbreken.

Wie heeft er ervaringen om hem netjes open te maken? En wie weet eventueel wat voor caddy daarin kan.

Alvast bedankt.

Jasper _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Kijk eens of je de DVD speler er uit kan halen door schroeven aan de onderkant los te halen. Bij de meeste laptops kan dat namelijk gewoon. Vaak zijn het 2 schroeven, eenmaal eruit trek je de speler er zo uit.

Dan moet je weten of je SATA of IDE hebt (zal wel SATA zijn ;) ) en 12,7mm of 9,5mm hoogte. De maten zijn gewoon standaard doorgaans, dus een HDD Caddy van 15 euro op ebay werkt dan gewoon.

En kun je niet gewoon de originele HDD van je laptop gebruiken? Je moet wel een notebook 2,5" hardeschijf gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 22-12-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He... cool... Dank je.

1 schroefje en hij was los. Ik had vanmorgen de onderkant al helemaal los en kon dr nog niet bij.

Nu is het een kwestie van zoeken welke caddy het is. Wie weet waar ik er 1 kan vinden of heeft er ervaringen mee.

Genetx, dank je. Ik was ook al van de plan de originele schijf erin te doen. Weliswaar een 5400 rpm schijf maar goed... Voorlopig zo maar even..

Iemand nog tips/ideeen...

Bedankt alvast, ik ben weer iets wijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Even meten hoe hoog de DVD drive is. Dan zoeken op ebay op "sata hdd caddy 12,7mm" of "sata hdd caddy 9,5mm". Gewoon even kijken wat de chinezen te bieden hebben :) Is toch allemaal standaard spul zoals je wel kan zien. Ik ga er even van uit dat je gewoon Sata hebt (check het wel even uiteraard!). Verder kun je gewoon de faceplate overzetten zodat je er niets van ziet.

Ik heb het zelf ook met mijn laptop gedaan. Ik had 12,7mm nodig en was zo gepiept.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 22-12-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe.. Zo komen we nog eens ergens.

Ik heb em dr nog ff uitgehaald. Heb hem gemeten en het is een 12,7mm. Inderdaad standaard spul op Ebay. En veel goedkoper als in Nederland. Komt helemaal goed....

Dank je voor je snelle antwoorden.

Gr. Jasper... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 16:21
Beste JasperH,

Is het jou uiteindelijk gelukt?

Ik ben momenteel hetzelfde aan het doen. Ik heb de 2.5" hdd al gekocht, ik heb ook de caddy gekocht (die wel prima past). Maar hij doet niets.

Als ik bij computerbeheer kijk of apparaatbeheer, zie ik nergens de 2de hdd staan. Ook in de BIOS kan ik eigenlijk niets vinden wat betreft een instelling hiervoor.

Mij lukt het dus niet. Ik weet dat dit een oud topic is, maar misschien dat jij nog weet of het gelukt is en hoe je het destijds gedaan hebt...?
Pagina: 1