Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ADSL] lijn resync bij het gebruik van een bepaald systeem

Pagina: 1
Acties:

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
goed ik zal t zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen,

situatie:
Modem: Speedtouch 546v6 in bridge, Signal to noise 6.5DB, 18992kbits / 1218kbits (D/U)
router: FreeBSD bak, heeft dus mn WAN ip, deelt keurig DHCP uit op mn Lan.
switches: 3com office connects 8pts gbit
Accesspoints: WAP54G + WRT610N ( bijde met DD-WRT firmware )

probleem:
als ik met een laptop op het netwerk ga, en een webpagina probeer te openen, knalt exact op dat zelfde moment mn modem offline..

nou heb ik die laptop al zowel bedraad als draadloos, aangesloten gehad. maar waar ik hem ook op het netwerk knoop.. zodra die laptop internet op gaat.. springt mn modem acuut offline

zelfs als ik mn modem doormiddel van DMT een veel ruimere signal to noise ratio forceer, ( en dus een lagere intrain snelheid... ) blijft het probleem.

ander modem proberen ( speedtouch 780WL ) wil door een config fout niet online komen.. ( firmware bug oid .. )

ik snap er intussen geen snars meer van.. hoe dat ding t voor elkaar krijgt om mn lijn te laten resyncen :s

404 Signature not found

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Ik denk dat niet zozeer die laptop voor een resync zorgt, maar dat hij er voor zorgt dat je modem iets niet aankan waardoor deze in een bepaalde modus knalt.

Inderdaad een ander modem zou het kunnen oplossen maar das dus even een probleem daar.

Gokje: je laptop is infected dus flood een zooi verkeer?
Heb je dit ook als je bevoorbeeld een torrentclient laat draaien op een pc?

Deze advertentieplaats is te huur!

• SMSfreakie
  • Niet online
RammY schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:13:
Ik denk dat niet zozeer die laptop voor een resync zorgt, maar dat hij er voor zorgt dat je modem iets niet aankan waardoor deze in een bepaalde modus knalt.

Inderdaad een ander modem zou het kunnen oplossen maar das dus even een probleem daar.

Gokje: je laptop is infected dus flood een zooi verkeer?
Heb je dit ook als je bevoorbeeld een torrentclient laat draaien op een pc?
tis wel heel erg byzonder dat alleen die laptop het weet te presteren. terwijl CCcleaner en hitmanpro en nog meer van die apps er niks byzonders op vinden....

op mijn desktop kan ik rustig een linux iso via bittorrent binnen halen, gaat zonder enkel probleem.. gewoon veel connecties over de lijn gooien is dus geen enkel probleem.

ook als ik download van usenet. gaat dat keurig met 1.8mb/s en kan ik rustig 40GB in de queue zetten welke netjes binnen komen zonder enige disconnect van m'n modem.

Daarom vermoed ik dat het toch uit die laptop komt..
welke Vista home premium met SP2 draait trouwens als enige.

gezien het feit dat ik dus wel vanaf elke andere machine in mn netwerk het de lijn zo moeilijk kan maken als het maar is.. krijgt die laptop het dus voor elkaar om zowel als de lijn "idle" is als druk bezig hem te laten resyncen :)

ander modem ga ik vanmiddag eens proberen.. als ik er weer een werkende firmware in geduwt krijg :X

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 22-12-2010 10:33 ]

404 Signature not found

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Wurr, dat klinkt wel heel vaag. Dat modem is in mijn ervaring juist degene die ongeacht de situatie z'n sync blijft vasthouden.

6,5dB is wel aan de lage kant, aan andere kant, als-ie normaal wel stabiel blijft.. Weird..

• SMSfreakie
  • Niet online
Jarpse schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:16:
Wurr, dat klinkt wel heel vaag. Dat modem is in mijn ervaring juist degene die ongeacht de situatie z'n sync blijft vasthouden.

6,5dB is wel aan de lage kant, aan andere kant, als-ie normaal wel stabiel blijft.. Weird..
ik vind het ook vaag ja :( internet doet t nu al de hele dag prima.. maar ik garandeer je.. als ik die laptop pak vliegt het er uit :|

daarom ook dit topic :D

edit: en ik heb wel DSL lijnen gezien met een nog lagere dB waarde.. ;) en die waren ook stabiel :)

[ Voor 9% gewijzigd door SMSfreakie op 22-12-2010 13:18 ]

404 Signature not found

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Heb het ook met een SpeedTouch 706, als ik aan het downloaden ben knalt hij er ook uit (terwijl telefonie blijft werken)... ik gebruik maar 8 connecties dus dat ding moet niet zoveel zeuren :P maar goed, ik heb ermee leren leven, 't is alleen wel irritant dat je dat ding steeds uit en aan moet doen...
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 16,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 8,5
Het gekke is, bij DSL-verbinding staan meer verzonden/ontvangen GB's dan bij Internet:
DSL-verbinding
Actief: 6 dagen, 17:23:13
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 17.255
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 540,20 / 8,08

Internet
Type: ETHoA
Actief: 6 dagen, 17:23:11
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 345,48 / 6,97

[ Voor 51% gewijzigd door maarud op 22-12-2010 13:24 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja ik heb het dus niet als ik download enzo :') maar puur op 1 laptop een website openen resulteerd in een resync.. terwijl die website op een andere bak geen resync opleverd..

ik denk dat ik die laptop ook maar naar W7 ga zetten.. en hopen dat dat wat oplost :x anders snap ik er ook geen bal meer van..

kan ook geen werkende 6.x firmware meer op mn 780WL geflasht krijgen..

404 Signature not found

Pagina: 1