Barebone op basis Atom die stil is!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een eenvoudige barebone op basis van een atom processor om het domoticaprogramma Homeseer op te draaien. Als HD een SSD voor de rest niets bijzonders.
Rondsnuffelen op tweakers levert wel wat op, maar dat gaat dan meestal over een oplossing ala mediacenter.
Klein en heeeeel erg stil.
Ik zal al wat van Foxconn en Zotac, maar ik kan er niet achter komen welke echt stil zijn (= geen fan).
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat de impact op de CPU nihil is, en dat je de CPU fan vervangt door een lekker grote heatsink je prima gebakken zit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

pricewatch: Asus AT3IONT-I Deluxe icm een ssd = 0 DB :) erg stil dus.... heb deze combinatie in de woonkamer als muziekserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er wel voldoende ruimte in zo'n Netbox barebone Foxconn of Zotac om er een grotere Heatsink p de processor te plaatsen om de fan uit te kunnen zetten? Lijkt me op zich een goed voorstel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:58:
Is er wel voldoende ruimte in zo'n Netbox barebone Foxconn of Zotac om er een grotere Heatsink p de processor te plaatsen om de fan uit te kunnen zetten? Lijkt me op zich een goed voorstel....
Je moet zelf natuurlijk ook rondkijken en niet alleen hier vragen uitzetten en lekker achterover leunen totdat je antwoord krijgt.

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=iIZKMXSj0jZKiebE Daar kun je lezen dat je voor de ASUS helemaal geen fan nodig hebt. Het is dan wel een duurder product als de eerder genoemde 3ION, maar je krijgt daarvoor ook een dualcore Atom. Ik zie nu dat de AT3ION ook fanless is http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=iHWm73RqE6MCmCtw .

Nog makkelijker is om een kant en klaar ding te kopen zoals een fanless Shuttle uit de XS35 serie. Die is te koop met ION en zonder ION chipset.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een fanless mobo betekent niet dat het hele systeem ook altijd fanless te koelen is - in de meeste kleine (mITX/mATX) behuizingen moet er alsnog een casefan overheen blazen. Van die Shuttle XS35 dingen weet je tenminste dat ze als compleet systeem fanless kunnen werken. Al zal je die ook met wat ruimte om zich heen moeten opstellen (=dus niet in de boekenkast tussen 2 boeken ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
De Atom CPU's gebruiken ook geen fan. De single en dual core allebei niet.
De Chipsets echter moeten wel goed gekoeld worden.

Dan nog zijn hier zeer stille oplossingen voor. Zelfs op een POV-ION MB330 (D330 Atom + Ion 1 chipset) kan de fan zeer stil worden ingesteld (zelfs zo dat ie intermitterend draait). Echter alles wordt zo warm op een klein bordje in een klein kastje dat er iets van ventilatie nodig is voor circulatie.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Pagina: 1