Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

FPS problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort terug uit het buitenland en heb een leuk souvernir thuis laten bezorgen voor thuiskomst, namelijk een vertex 2 ssd en een sapphire hd 6870.

Nadat mijn pc al zeker 3 maand niet meer heeft aangestaan heb ik direct mijn ssd erin gezet en mijn gpu vervangen en windows op de SSD geinstalleerd.
Uiteraard heb ik de chipset, drivers etc geinstalleerd, geen rare problemen tegengekomen en alles leek het perfect te doen.
Nadat dat alles geregeld was uiteraard ook wat games geinstalleerd en ook die draaien perfect, waaronder WoW.
Ik heb twee schermen, 1 met een resolutie van 1920x1080 en 1 met 1680x1050. Op mijn full hd scherm speel ik games, terwijl ik mijn 2e scherm gebruikt voor internet, msn etc etc.

Welnu het probleem, ik speel dus op mijn full hd scherm WoW @ 1920x1080 in fullsize windowed mode. Normaal gesproken heb ik dan tussen 150 en 250 fps, maar zodra ik ook maar een youtube filmpje afspeel op het andere scherm, als dat nu in IE of FF zakt mijn fps naar 30-45. Mijn fps zakt haast niet als ik film afspeel in vlc op het 2e scherm, hooguit een keer 10 fps, meer niet. Ik heb nooit geen problemen gehad met mijn oude hardware en windows installatie voor ik naar het buitenland ging.

Ik heb al van alles geprobeerd, drivers opnieuw installeren, bios settings reset, flash verwijderen en opnieuw installeren etc, maar tot nu toe heeft nog niets het probleem verholpen of verbeterd.

Weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn of wat het probleem kan oplossen?

Hier heb je een lijst van mijn hardware, ik weet niet als je er iets aan hebt, maar het vermelden kan natuurlijk geen kwaad, beter te veel dan te wijnig info lijkt me ;-)

Intel Core i7 920 (oc naar 3.6ghz, getest met default mobo settings en dus zonder oc)
Asus P6T deluxe
Scythe Mugen 2
OCZ 6gb DDR3 2000mhz (getest @ 1366 en 2000mhz)
Sapphire HD 6870
OCZ Vertex 2 120gb
Samsung F1 hdd 1TB
Cosair Hx 850w psu

Verwijderd

Ik ben niet zo thuis in deze dingen, maar beter een poging tot hulp doen dan helemaal niet.
Misschien omdat WoW online is, en youtube ook natuurlijk. Youtube streamt, en vreet een stuk van je capaciteit weg, waardoor WoW trager word.
Ik weet niet of dit logisch klinkt of dat je er iets mee kan verder?