Als Newby heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een poging gewaagd om OSX86 te installeren op mijn Asus MB P7P55D met 8 Gb geheugen en Intel i5-760 processor.
Het geheel liep op rolletjes.
Momenteel ben ik van !0.6.3 ge-upgraded naar v 10.6.5.
Grafische kaart is een ATI HD5750 en had hier aanvankelijk wat moeite mee, maar na wat rondneuzen op internet kreeg it dit apparaat ook aan de praat op een resolutie van 1920x1200.
Maar nu kom ik allerlei tegenstrijdigheden tegen met mijn 8 Gb geheugen.
De Darwin bootloader geeft netjes 8 Gb aan.terwijl "About this Mac" 4 Gb aangeeft.
De system profiler geeft 2 banken aan van elk 4 Gb
Geekbench zegt dat ik 4 Gb heb en nu weet ik niet of ik nu 4 of 8 gb in gebruik heb.
Ook kan ik er niet achter komen of ik een 32-bit of 64-bit kernel in gebruik heb
De activity-monitor geeft allerlei processen waar achter staat (intel 64-bit) terwijl op andere plaatsen staat EFI32.
Is er hier toevallig iemand die me een eindje op weg kan helpen?
m.v.g. Ben
Op deze machine draait Windows 7 64-bit en Ubuntu 10.10 goed........
Het geheel liep op rolletjes.
Momenteel ben ik van !0.6.3 ge-upgraded naar v 10.6.5.
Grafische kaart is een ATI HD5750 en had hier aanvankelijk wat moeite mee, maar na wat rondneuzen op internet kreeg it dit apparaat ook aan de praat op een resolutie van 1920x1200.
Maar nu kom ik allerlei tegenstrijdigheden tegen met mijn 8 Gb geheugen.
De Darwin bootloader geeft netjes 8 Gb aan.terwijl "About this Mac" 4 Gb aangeeft.
De system profiler geeft 2 banken aan van elk 4 Gb
Geekbench zegt dat ik 4 Gb heb en nu weet ik niet of ik nu 4 of 8 gb in gebruik heb.
Ook kan ik er niet achter komen of ik een 32-bit of 64-bit kernel in gebruik heb
De activity-monitor geeft allerlei processen waar achter staat (intel 64-bit) terwijl op andere plaatsen staat EFI32.
Is er hier toevallig iemand die me een eindje op weg kan helpen?
m.v.g. Ben
Op deze machine draait Windows 7 64-bit en Ubuntu 10.10 goed........