Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke database is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.092 views

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 06:40
We gebruiken hier op het werk een programma, waarvoor we een export willen schrijven naar ons administratiesysteem.

Het probleem van dat programma is dat ik niet weet hoe ik de data moet benaderen. Ik heb inmiddels na wat zoekwerk uitgevogeld dat de data in een .BIN bestand zit.

Hoe kan ik zoiets benaderen? Daarnaast zitten er in diezelfde map ook veel .PNT en .FDT bestanden. Iemand een idee met wat voor soort database ik hier te maken heb?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je toch zelf die export wil schrijven, waarom dan niet gewoon in het gewenste formaat exporteren?

Ey!! Macarena \o/

• T i M
Omdat er geen export functie zit in dat programma.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

Hoe heet het programma? Of is het eigenbouw? En zo ja, in welke taal is het geschreven?

No drama

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Ehh ik neem aan dat iemand dit systeem heeft opgezet? Of dat er ergens een systeembeheerder rondloopt die dit beheerd? Waarom niet gewoon aan hun vragen?

• T i M
Wish schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:57:
Hoe heet het programma? Of is het eigenbouw? En zo ja, in welke taal is het geschreven?
Het programma is niet eigen bouw en geen idee in welke taal het is geschreven.
Craven schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:00:
Ehh ik neem aan dat iemand dit systeem heeft opgezet? Of dat er ergens een systeembeheerder rondloopt die dit beheerd? Waarom niet gewoon aan hun vragen?
Gebeld en gemaild, maar ze hebben geen tijd voor dit soort dingen.

Als ik het .BIN bestand vergelijk met een file uit een MySQL database dan zie ik wel overeenkomsten.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

Heb je al met een hexeditor gekeken of er een DID in het bestand zit?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Filext.com is best handig voor dit soort vragen. Waarschijnlijk gaat het om FormDocs.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Want die conclusie trek jij uit... :? Het is niet onmogelijk dat 't FormDocs is, maar je conclusie is IMHO nog wat voorbarig. Pas als we de eerste paar tiental bytes van zo'n bestand hebben gezien (neem er een hexeditor bij) dan kunnen we iets zinnigs zeggen. Tot die tijd is 't koffiedik kijken. Een bestandsextensie (en zeker een generieke als .bin) zegt feitelijk helemaal niks. Voor 'tzelfde geld is 't een MSAccess DB of een SQL Express, DBase III, Filemaker of whatever wat gerenamed is naar .bin onder 't motto: (worthless) security by obscurity.
Daarbij vind ik op fileext.com vaak veel minder relevante info dan op wotsit.org.
T i M schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:03:
Gebeld en gemaild, maar ze hebben geen tijd voor dit soort dingen.
Geen tijd? Of geen zin? Of "het mag niet / we kregen niet het antwoord dat we wilden horen, maar we gaan 't lekker zelf uitvogelen"? Of...
Want ondanks dat dit soort afdelingen best druk kan zijn kan ik me niet voorstellen dat ze niet even kunnen reply-en met "<programmanaam>". Dat is waarschijnlijk minder typewerk dan "Geen tijd, sorry".
T i M schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:03:
Als ik het .BIN bestand vergelijk met een file uit een MySQL database dan zie ik wel overeenkomsten.
Zoals? Het is allemaal mumbo-jumbo? Of zie je structuren erin terug?
Dus zie je:
`pRAC-‰9‰_SwRt?;14aƒŽW$JN‘E•š+.M9!w~J(ucŒ*:‹+.+FC@]<+ScYy=zE:TvkšWA&o—k™?Œ=&_B&#127;&8VY97VY`R c!DyS y8e/™U.y\=NG"‘ 7_+ 7-+$7.L}DKIY/.H8fVJ/
Of zie je:
þ

0i! !içÃ//
(€@ÿPRIMARYÿInnoDBp8P8) test@!ÿtestÿ
Get my drift? ;)

Verder: Waar hoort mijn topic?
Ik zie niet wat dit met SEA te maken heeft; noch waar ik dit überhaupt in de Devschuur zou moeten laten. Ik zet 't even in PRG neer maar verwacht (zeker als er verder geen relevante(!) informatie komt) dat 't topic ook daar geen lang leven beschoren is.

[ Voor 96% gewijzigd door RobIII op 21-12-2010 20:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• T i M
[/quote]
Zoals? Het is allemaal mumbo-jumbo? Of zie je structuren erin terug?
Dus zie je:

[...]

Of zie je:

[...]

Get my drift? ;)
[/quote]

Snap wat je bedoeld, ben daar ook naar gaan zoeken maar dat soort informatie vind ik er niet in terug.

Heb even een screenshot gemaakt van de hexeditor.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/12/21/1292946866-920.png

[ Voor 6% gewijzigd door T i M op 21-12-2010 20:48 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
T i M schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:48:
[/quote]
Snap wat je bedoeld, ben daar ook naar gaan zoeken maar dat soort informatie vind ik er niet in terug.
Al eens gewoon de bestandsnaam in Google gemikkerd :?
De "header" bytes komen mij in ieder geval niet bekend voor en omdat ik zo lekker kan copy/pasten uit een plaatje not... was dat ook heel makkelijk om verder voor je te zoeken...

Verder had ik nogal wat andere vragen in mijn post waar je niet op in gaat en zou het schelen als je het "programma op je werk" even bij naam zou noemen. Dat is je ook al eerder gevraagd. Als je geholpen wil worden zou 't schelen als je ons helpt je te helpen...

En tot slot ben ik wel even nieuwsgierig waardoor je dan de conclusie trekt/trok dat er overeenkomsten met MySQL files zijn/waren. En is het überhaupt een database en weet je dat 100% zeker? Of is 't gewoon een willekeurige resource file van programma X?

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 21-12-2010 21:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
My bad; dat had ik in de topicstart gemist :D
* RobIII wrijft eens de poep uit z'n oogjes :P

Over mij

• T i M
Het programma heet ETOS.

Ik denk dat het een database file is aangezien ik die bestanden overal zie terugkomen. Heb bijvoorbeeld nu ook de vertalingsbestanden gevonden. Een .BIN en een bijbehorend .PNT bestand.

Misschien dat het bestanden zijn die los ingeladen worden. Maar er zit in ieder geval data in die uitgelezen wordt door het programma.

[ Voor 22% gewijzigd door T i M op 21-12-2010 21:29 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En is gemaakt door...?
En wordt gebruikt om...?

Nu heb ik na wat googlen wel een vermoeden maar is het nou echt teveel moeite om dat ook even te vermelden?
Is het wat ik denk dat het is? Iets met (reserve) auto-onderdelen? En (denk ik) van Audi (of Volkswagen)?
T i M schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:14:
Ik denk dat het een database file is aangezien ik die bestanden overal zie terugkomen.
Bestanden die overal terugkomen zijn automatisch databases? Dus als je een map vol met JPG's hebt is het een database?
T i M schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:14:
Misschien dat het bestanden zijn die los ingeladen worden. Maar er zit in ieder geval data in die uitgelezen wordt door het programma.
Dat maakt het nog geen database; at best resources. En kon je iets met de suggestie van downtime?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 21-12-2010 21:34 ]

Over mij

• T i M
Jep dat is het programma. En we willen de prijsinformatie van onderdelen automatisch updaten in ons administratieprogramma.

Nee, de suggestie van Downtime heb ik uitgeprobeerd maar dat soort type bestand is het niet. Heb het met meerdere programma's proberen te openen. Krijg de foutmelding dat het bestandsformaat niet correct is.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan houdt het hier op en mag je 't verder met Audi/Volkswagen uitvechten ;)
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik en omdat ik 't moe begin te worden info uit je te moeten trekken die je prima uit jezelf had kunnen vermelden (Quickstart) en 't als gevolg zelf moet gaan zitten googlen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 21-12-2010 21:50 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.