Probleem met mijn Sweex router

Pagina: 1
Acties:

• Noobie2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10-2025
Hallo iedereen,

ik heb sinds kort een Sweex draadloze router aangeschaft,ingesteld volgens de gebruikershandleing. Werkte in het begin als een zonnetje. Echter nu op het moment dat ik mijn browser oppstart valt de verbinding weg,om luttele seconden daarna doodleuk weer aan te geven dat er wel internet is.Klik ik mijn browser uit en daarna weer aan valt de verbinding weer weg. Ik heb van alles geprobeerd maar mij lukt het gewoon niet. Kan iemand mij hiermee helpen ?

:(

Verwijderd

Heb je toevallig een laptop of andere PC (of spelcomp) om de verbinding te testen?

Controleer ook even of je niet toevallig een P2P client open hebt staan die heel veel verbindingen opzet. Sommige routers gaan nogal snel onderuit als er teveel verbindingen zijn.

[edit]
Welk type en draadloos of met draadje?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 19:25 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:23

lasharor

7 december 2004

Geef meer info, welke router, besturingssyteem??

Heb je bijv. de firmware van je router al geupdate?

• Noobie2010
Euh volgensmij gaat het hierbij om recente firmware want de router is redelijk nieuw in de lijn van Sweex,ik draai Vista.het gaat om een Sweex Wireless 300N router, 2 antennes. Alle lampjes branden,als ik in mijn netwerkcentrum kijk herkend mijn pc het ook.

@blackspot:Ik denk dat dat een gedeelte van het probleem is dat er in mijn flat teveel draadloze routers zijn ofzo(vermoed ik) in de ochtend wanneer iedereen aan het werk is en de meeste routers uitstaan heb ik nl vlekkeloos internet en is er niets aan de hand. Maar tijdens de " spits",s avonds dus gebeurt dat wat ik in mn eerste post heb beschreven.

Ik heb nu verbinding via een kabel die naar mn router gaat dus aan de router licht het volgensmij niet.

:(:(:( suggesties ?

• Noobie2010
Oh ja en nee,ik heb helaas geen alternatief om het te testen. Kijk nu bv zit ik draadloos op internet,maar dat kan om een of andere vage reden zo weer over zijn.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je denkt dat het aan "drukte" ligt, probeer dan eens een ander kanaal dan het standaard kanaal (welke meestal 11 is).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:03:
Als je denkt dat het aan "drukte" ligt, probeer dan eens een ander kanaal dan het standaard kanaal (welke meestal 11 is).
Ipv het op de gok te doen kun je ook Inssider installeren en kijken welke ruimte nog "vrij" is.

http://www.metageek.net/products/inssider

• Noobie2010
Ok ga ik proberen thanx voor de input!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Heb je de router ook even herstart ? Sweex staat er wel een beetje bekend om dat hij over zijn nek gaat wanneer hij te lang aan staat.
Pagina: 1