Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een dringend probleem. Na het rooten van mijn telefoon -wat overig succesvol was- probeerde ik me wat te focussen op custom roms. Mijn oog viel op een redelijk stabiele Gingerbread Oxygen rom ( deze stond in een bericht op Planet Android ). Nou stond in het originele xda forum bericht dat ik eerst d.m.v clockworkmod moest backuppen. Dit deed ik dus. Daarna startte mijn htc opniew op, daarna weer, daarna weer. Ik denk misschien hoort het zo, dus ik ben gaan slapen. Stond vanmorge weer opnieuw op en ja hoor; nog steeds hetzelfde. Nou snappen jullie wel hoe ik me voel nu, ik kan er helemaal niks mee. Ik kan via power en volume down in het recovery komen. Heb al alles geprobeerd, zoals system factory reset etc. Niks lukt. Ik heb een beetje research gedaan op xda forum en vind alleen moeilijke begrijpbare engelse teksten ( ik ben wel goed in Engels maar een complete newb op root en flash gebied )

Ik heb dus echt dringend hulp nodig, kunnen jullie mij misschien hiermee helpen en mijn htc desire weer levend te maken? Graag in voor mij begrijpbare uitleg ( dus voor een newb begrijpbaar ). Heb echt niet kunnen slapen vannacht, misschien snappen jullie wel waarom...

Gr lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in recovery kan komen waarom flash je dan niet gewoon even een stabiele rom?
Of is dat een typo en kom je juist niet in recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is, van alles wat je zegt snap ik dus niks. Het handigste zou zijn een voor newb begrijpbare uitleg hoe en wat ik moet doen om mijn gsm weer te kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashayungi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Waarschijnlijk heb je je SD-kaart niet gepatitioneerd. Dit had ik ook toen ik een rom probeerde te flashen (wilde niet booten). Zoek even op google een tutorial anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan. je zegt dat je wipe etc kan doen dus je kan in dat menu komen waar je kan selecteren flash rom from sd card.

1. Pak even een andere rom bijv opendesire of wat dan ook van xda.
2. doe even je sd kaart met een micro-mini in de pc.
3. Zet de nieuwe rom (opendesire bijv) op de sd kaart, gewoon op de "root" van de sd kaart
4. kaartje terug in de tel en start de telefoon zodat je in het "recovery" menu komt.
5. selecteer de optie flash any .zip from sd kaart.
6. selecteer de rom wat je hebt gedownload.
7. afwachten en dan start hij als het goed is weer op.
8. Nu kan je in ieder geval je mobiel weer gebruiken.

In de tussentijd als je mobiel het weer doet zou ik even HEEL erg goed gaan inlezen hoe alles nou precies werkt.

En dan misschien richting een andere stabiele rom of je backup terughalen.

Opendesire : http://forum.xda-develope...6300&highlight=opendesire

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 18:38 . Reden: link toegevoegd van opendesire ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankjwel
ik zal dit zeker proberen,
bedankt voor de moeite tim!
Pagina: 1