Toon posts:

Ik zoek een nieuwe Headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Ik ben opzoek naar een nieuwe headset. Dit komt omdat de xbox en mijn laptop op dezelfde kamer staan. Als mijn broertje dan op de xbox speelt da kan ik mijn muziek niet horen en hij kan niet goed gamen.

Daarom zoek ik een goede headset die geluid van buiten afsluit. Er moet ook een goede en lekkere bass inzitten, omdat ik vaak naar muziek luister waar veel bass inzit. Mijn budget is ongeveer tussen de 100 / 200 euro.

Wat zouden jullie mij kunnen adviseren? Alvast bedankt.

Groeten

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

Zoek je een headset of alleen een hoofdtelefoon, want daar zit toch wel veel verschil in. Verder vind ik het budget best apart. Het gat tussen honderd en tweehonderd euro is nogal groot. Let vooral op dat als je een gewone hoofdtelefoon neemt je ook (veel) baat kan hebben bij een leuke hoofdtelefoonversterker, want een relatief goede hoofdtelefoon rechtstreeks op de PC laptop aansluiten zal niet altijd goed gaan werken in verband met de soms hoge impedantie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek alleen een hoofdtelefoon. Ok, het budget is misschien een beetje raar, maar het gaat erom dat, als er een goede hoofdtelefoon is van bijv. 100 dan kan ik die net zo goed nemen als bijv. eentje van 200.

Verwijderd

als je even wat onderzoek doet zie je vanzelf dat er een aantal merken uitspringen. Vergeet logitech, philips, pioneer of weet ik veel wat, en ga voor de hifi merken als sennheiser, beyer of grado zou ik zeggen. Tis altijd een persoonlijke keuze. Iedereen zijn smaak. Voor de koptelefoon die afsluit moet je dus een 'closed' hebben. hier heb je alvast een leuke site: http://www.headphone.com/...ide/closed-headphones.php

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 13:57 ]

Verwijderd

Grado is super! Wel een eigen sound en ze zijn open. Jij hoort je muziek dan wel lekker maar je broertje ook.
Toch heb ik zelf, zie ik nu, alleen maar open koptelefoons. Deze luisteren gewoon zo lekker weg.

Mijn 2 favorieten die ik gebruik voor zowel het gamen als muziek luisteren:
-Grado SR-80
+ Eigen sound
+ degelijk
+ "retro" look
+ heel goed modbaar
+ 32 ohm, makkelijk aan te sturen

- Zonder comfies niet echt comfortabel
- als je niet van het geluid houd word je het snel zat.

-Sennheiser HD 515 (al 3 jaar in gebruik en nog als nieuw)
+ comfortabel
+lekkere sound
+Degelijk (Flexibel)
+prijs!

- 6,3mm jack aan het snoer waardoor een verloopstukje nodig waardoor je stekker ruim 10cm word.
- 100 meter snoer...

Wat zou je sowieso zelf willen voor koptelefoon: open of dicht?
duik de mediamarkt eens in, daar kan je stuk voor stuk opzetten.
Zelf vind ik Sennheiser gewoon een hele goede allrounder met een lekker open en vrij ruim soundstage.

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 22:14
Ik heb zelf een hele tijd naar volle tevredenheid een sennheiser hd202 gebruikt. Ik had alleen de pech dat na ongeveer 3 kwart jaar een kabel breuk had ergens in de kabel waardoor 1 van de schelpen het niet meer deed. maar verder is het een prima koptelefoon. dus ik zou je ook aanraden om naar een sennheiser te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is precies het verschil tussen een open en een dichte hoofdtelefoon? dat ze over je oren vallen of niet?

Ik heb uiteraard zelf ook gezocht en heb deze gevonden van Sennheiser HD555 en de HD595. Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft, maar volgens de reviews lijken ze me wel heel goed. Iemand hier toevallig ervaring mee? Of andere suggesties?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 15:28 ]

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Waarom zo duur, hier voor 30,-

pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Ik gebruik hem om te gamen ( xbox 360 ) en luister en soms muziek mee op mijn kamer.

+++ prijs
+++ draagcomfort ( soms wel acht uur per dag, nergens last van )
+++ geluid
+++ lange snoer
+++ afneembare microfoon
- ?

[ Voor 40% gewijzigd door NeoMe op 22-12-2010 15:31 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:26:
Wat is precies het verschil tussen een open en een dichte hoofdtelefoon? dat ze over je oren vallen of niet?
Nope. Open en gesloten zegt iets over de klankkast:
  • Gesloten

Gesloten hoofdtelefoons hebben een gesloten achterzijde. Hierdoor treedt
    nauwelijks geluid naar buiten en stoor je mensen in de directe omgeving niet. Andersom werkt het ook aangezien je zelf minder last hebt van omgevingsgeluid.
  • Open

Open hoofdtelefoon zijn geopend aan de achterzijde van de driver. Geluidgolven kunnen via deze opening naar buiten (van het oor weg). Open hoofdtelefoons sluiten de luisteraar niet volledig af voor geluiden uit de omgeving. En ook dit werkt andersom, want de omgeving kan de door jouw geluisterde muziek ook horen.
Waar jij het over hebt is het type hoofdtelefoon:
  • Supra aural

Dit type hoofdtelefoon ligt op de oorschelp en is voorzien van zachte oorkussentjes. Met de komst van de walkman in de jaren tachtig werd dit type hoofdtelefoon erg populair.
  • Circumaural

Deze hoofdtelefoons omsluiten het oor volledig, waardoor de luisteraar veel minder hinder ondervindt van omgevingsgeluid. Ze zijn een stuk groter dan de andere typen, maar het draagcomfort is doorgaans aanzienlijk beter.
  • Earbuds

Earbuds (oordopjes) zijn kleine hoofdtelefoons die in de oorschelp worden gedragen. Ze beschikken doorgaans niet over een beugel, maar worden in de oorschelp geklemd. Dit type is niet in staat het oor goed af te sluiten voor omgevingsgeluid en de geluidsdynamiek laat te wensen overlaat. Daarom zetten gebruikers het volume vaak wat hoger. Dit kan leiden tot gehoorschade.
  • In ear

Een variant op de earbud. Dit type wordt echter in het gehoorkanaal geplaatst.
    Je hebt daarom veel minder last van omgevingsgeluid. Bovendien is de geluidkwaliteit doorgaans goed.
Ik heb uiteraard zelf ook gezocht en heb deze gevonden van Sennheiser HD555 en de HD595. Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft, maar volgens de reviews lijken ze me wel heel goed. Iemand hier toevallig ervaring mee? Of andere suggesties?
Ik heb zelf de HD595 in bezit en ben er wel content mee. Echter gebruik ik deze wel via een Denon versterker en niet los op de PC. Via de versterker is het geluid een stuk beter, de standaard 3,5mm jack van de PC kan de hoofdtelefoon net niet goed genoeg aansturen.
Je betaalt ook een (zeer groot) deel voor de naam, dus het is eigenlijk een headset die nog geen tientje waard is?

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 22-12-2010 15:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

[b]FeaR1986 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:36:
Je betaalt ook een (zeer groot) deel voor de naam, dus het is eigenlijk een headset die nog geen tientje waard is?
Dat zal wel zo zijn, maar hij bevalt prima. Zeg niet dat een andere headset niet beter kan zijn, maar de gebruikers zijn er zeer positief over. Sennheiser is ook zeker een kwaliteitsmerk, en die heb je in alle soorten budgets.

PS: er is ook een PRO versie, die is misschien beter en paar tientjes duurder.

[ Voor 8% gewijzigd door NeoMe op 22-12-2010 16:04 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:18
Zo'n fatality headset is leuk om soms mee te gamen, maar voor muziek luisteren is het absoluut geen headset. Het verschil in geluid tussen een goede sennheiser headset en de fatality is ontzettend groot.

Verwijderd

Het is ook heel persoonlijk en ik kan niet oordelen over het geluid maar, omdat er Fatal1ty en gaming in de naam staat zou ik al afhaken op blinde aanschaf.

Als ik de TS was vooral gewoon gaan luisteren, luisteren en nog meer luisteren. Zelf heb ik veel te vaak een blinde aanschaf gedaan waarna ik toch niet helemaal blij was met de aanschaf.
Met de post van FEAR in het achterhoofd wat betreft open en gesloten modellen gewoon opzoek gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond wel even naar de Media Markt. Kijken of ze daar ook zijn. Kan ik ze mooi even testen :)

• NeoMe

NeoMe

#Addict

http://www.ibood.com/nl/nl/index.php

Sennheiser RS 170 Draadloze Koptelefoon + CX 150 In-Ears
Vandaag bij iBOOD:

- Sennheiser Draadloze koptelefoon
- Sennheiser In-ear oortelefoons

Alleen vandaag uiteraard.

[ Voor 71% gewijzigd door NeoMe op 23-12-2010 13:11 ]

Pagina: 1