Nope. Open en gesloten zegt iets over de klankkast:
- Gesloten
Gesloten hoofdtelefoons hebben een gesloten achterzijde. Hierdoor treedt
nauwelijks geluid naar buiten en stoor je mensen in de directe omgeving niet. Andersom werkt het ook aangezien je zelf minder last hebt van omgevingsgeluid. - Open
Open hoofdtelefoon zijn geopend aan de achterzijde van de driver. Geluidgolven kunnen via deze opening naar buiten (van het oor weg). Open hoofdtelefoons sluiten de luisteraar niet volledig af voor geluiden uit de omgeving. En ook dit werkt andersom, want de omgeving kan de door jouw geluisterde muziek ook horen.
Waar jij het over hebt is het type hoofdtelefoon:
- Supra aural
Dit type hoofdtelefoon ligt op de oorschelp en is voorzien van zachte oorkussentjes. Met de komst van de walkman in de jaren tachtig werd dit type hoofdtelefoon erg populair. - Circumaural
Deze hoofdtelefoons omsluiten het oor volledig, waardoor de luisteraar veel minder hinder ondervindt van omgevingsgeluid. Ze zijn een stuk groter dan de andere typen, maar het draagcomfort is doorgaans aanzienlijk beter. - Earbuds
Earbuds (oordopjes) zijn kleine hoofdtelefoons die in de oorschelp worden gedragen. Ze beschikken doorgaans niet over een beugel, maar worden in de oorschelp geklemd. Dit type is niet in staat het oor goed af te sluiten voor omgevingsgeluid en de geluidsdynamiek laat te wensen overlaat. Daarom zetten gebruikers het volume vaak wat hoger. Dit kan leiden tot gehoorschade. - In ear
Een variant op de earbud. Dit type wordt echter in het gehoorkanaal geplaatst.
Je hebt daarom veel minder last van omgevingsgeluid. Bovendien is de geluidkwaliteit doorgaans goed.
Ik heb uiteraard zelf ook gezocht en heb deze gevonden van Sennheiser HD555 en de HD595. Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft, maar volgens de reviews lijken ze me wel heel goed. Iemand hier toevallig ervaring mee? Of andere suggesties?
Ik heb zelf de HD595 in bezit en ben er wel content mee. Echter gebruik ik deze wel via een Denon versterker en niet los op de PC. Via de versterker is het geluid een stuk beter, de standaard 3,5mm jack van de PC kan de hoofdtelefoon net niet goed genoeg aansturen.
Je betaalt ook een (zeer groot) deel voor de naam, dus het is eigenlijk een headset die nog geen tientje waard is?
[
Voor 7% gewijzigd door
FeaR op 22-12-2010 15:44
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.