Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spellingscontrole Microsoft Office ism Citrix - servers (SBC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zijn we in onze organisatie bezig met de migratie naar een SBC (Citrix - omgeving) waarop o.a Microsoft Office (2003) is geinstalleerd.

Bij de inrichting ondervind ik wat problemen met de spellingscontrole van Microsoft Office en zal proberen aan te geven wat ik al heb gedaan om dit op te lossen:

- De taalinstelling op de Thin Clients is geconfigureerd op Engels (QWERTY)
- De landinstellingen op de Citrix - servers (Nederlandstalig) is ingesteld op Nederlands.

Bij het maken van nieuwe Word - documenten valt het op dat inconsistency bestaat tussen de gedetecteerde taal (Nederlands en/of Engels). Bij de meeste nieuwe documenten gaat Word uit van het Engels als taal en een wijzgiging naar het Nederlands als default wordt niet vastgehouden.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit verveldende probleem op te lossen ?

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Wat je kan doen is een GPO maken die de taalsettings binnen de usersessie goed zet, dus Nederlands met een US International Keybord.

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:43:
- De landinstellingen op de Citrix - servers (Nederlandstalig) is ingesteld op Nederlands.
Land instellingen worden niet per server ingesteld, maar per gebruiker, hou hier rekening mee. (Durf niet te zeggen of land instellingen effect hebben op het probleem wat je hebt, maar het viel me op.)

Wilde altijd al iets over computers weten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou eerder goed kijken welke taaldefaults je office installatie hanteert op die machine, en die eventueel per GPO zetten - maar dat ben ik dan weer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
How the "Regional and Language Options" settings in Windows Server 2003 are applied

'ignoreremotekeyboardlayout'

heeft me op een 2003 omgeving vaak genoeg geholpen, probleem is dat je een US-int keyboard lokaal gebruikt en de Citrix machien dan deze setting meekrijgt en je een spellcheck in het engels aanbiedt ipv in het NL

key zetten en voila :)

A wise man's life is based around fuck you