Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Vooralsnog werkte ik bij de C1000 als vakkenvuller maar ik ben daar nu 3 4 maand weg.
We kregen gewoon minimum loon betaald en de arbeidsvoorwaarden waren slechter dan bij de concurrerende C1000 in de stad.

Ik kreeg vorig jaar 13e maand, dat waren al mijn lonen bij elkaar opgeteld gedeeld door 12.
Mijn contract kan ik zo niet vinden maar ik vraag me nu af, zijn er meer mensen die bij de C1000 hebben gewerkt en hoe zit het met jullie 13e maand?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lees de CAO eens door. Dat zou daar in moeten staan.

Ey!! Macarena \o/

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En lees je arbeidscontract door. Het staat namelijk of in je arbeidscontract of in de CAO.

Ik heb even zitten zoeken, C1000/Schuitema is franchise, valt onder CAO Supermarkt:
http://www.fnvbondgenoten...supermarkt_levensmiddelen

En daar is slecht nieuws... in het document wordt niet gesproken over een 13e maand, een jaarloon met 13 maanden of wat dan ook. Alleen een uurloon, dat naar een week en maandloon kan worden omgezet door te vermenigvuldigen.

1 ding wordt mij niet helemaal duidelijk, je kreeg vroeger een 13e maand, was dat ook bij de C1000 of bij een andere werkgever?

[ Voor 16% gewijzigd door Motrax op 21-12-2010 17:53 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
RaZ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:49:
Lees de CAO eens door. Dat zou daar in moeten staan.
Het is een franchise dus het is nogal onduidelijk want het zal allebei in principe kunnen.

@Hierboven, ja dat was gewoon bij de C1000. Helaas ben ik mijn contract kwijt dus daar kan ik ook niet in kijken. (Vandaar de vraag hier..)

[ Voor 22% gewijzigd door qwertyuio op 21-12-2010 17:55 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

qwertyuio schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:42:
Vooralsnog werkte ik bij de C1000 als vakkenvuller maar ik ben daar nu 3 4 maand weg.
We kregen gewoon minimum loon betaald en de arbeidsvoorwaarden waren slechter dan bij de concurrerende C1000 in de stad.

Ik kreeg vorig jaar 13e maand, dat waren al mijn lonen bij elkaar opgeteld gedeeld door 12.
Mijn contract kan ik zo niet vinden maar ik vraag me nu af, zijn er meer mensen die bij de C1000 hebben gewerkt en hoe zit het met jullie 13e maand?
Weet je zeker dat je niet bij uitdiensttreding dit bedrag extra hebt meegekregen je laatste maand?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07
swtimmer schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:04:
[...]

Weet je zeker dat je niet bij uitdiensttreding dit bedrag extra hebt meegekregen je laatste maand?
Zou bijvoorbeeld uitkering van vakantiegeld kunnen zijn geweest :?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In beide gevallen zou dat op het laatste loonstrookje moeten staan.

Ey!! Macarena \o/

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:58
Veel werkgevers hanteren ook als voorwaarde dat je om in aanmerking te komen voor de 13e maand ook per jaareinde nog steeds in dienst moet zijn. Een beetje in de trend van personeel binden en wie eerder weggaat daar hoeft men ook niks aan te betalen.

Heb je al met de C1000 contact gehad over hoe dit zit, zij kunnen dit het beste vertellen en je waarschijnlijk ook een kopie van je contract verstrekken.

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:59
qwertyuio schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:42:
Wat is eigenlijk je vraag?
De regeling van je 13de maand hangt volgens mij inderdaad van je CAO af.
Hoe het exact zit bij de C1000 weet ik natuurlijk niet. Ik kan je wel vertellen hoe het bij mij ongeveer zit.

1. Als je er niet meer werkt eind December => geen 13de maand. Als je hier langer dan 5 jaar werkt krijg je de 13de maand pro-rata uit betaald. Dus een beetje zoals bij jou alle lonen/12.
2. Als je hier minder dan 6 maand werkt => geen 13de maand
3. Als je hier minder dan 1 jaar, maar meer dan 6 maand werkt=> 13de maand pro-rata

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 14:21 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dit is wel een interessant artikel over pro-rata 13e maand of niet:
http://www.gva.be/nieuws/...-wettelijk-verplicht.aspx

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En je bent je ervan bewust dat de TS Nederlands is, en die link gaat over Belgie? :P

In dit geval gaat ie wel op ja (aan de url te zien). Staat het in de CAO, dan moet de WG zich er aan houden. Staat het niet in de CAO, kan de WG alsnog een 13de maand geven.

Maar het zou me niets verbazen, wat al eerder gemeld is, dat de 13de wordt uitgekeert aan de mensen die aan het eind van het jaar nog in dienst zijn. Ik loop ook m'n bonus mis als ik hem peer in november.

Ey!! Macarena \o/

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vroeger ook bij C1000 daar gewerkt: Ze betalen per 4 weken. Dit was wel een SWB vestiging, ik weet niet of de franchise nemers dezelfde manier van betalen toepassen.
Pagina: 1