Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:39
Misschien heb ik hier een hele domme vraag. Ik heb niet zoveel ervaring met ATI drivers..

Ik ben vorige week een eigenaar geworden van een Asrock 870 Extreme3 mobo.
Deze pc ga ik alleen gebruiken voor lanparty's. Naast deze kast gebruik ik een P5Q..dus vandaar mn vraag...
Ik wou de drivers voor de AMD 870 Chipset upgraden, dus ik heb de nieuwe drivers van hier gedownload, nl: http://sites.amd.com/us/g.../integrated_vista-64.aspx
Toen heb ik oude drivers uninstall, driver sweep gedraaid in safe mode om de restanten van de chipset drivers weg te halen, en daarna weer de nieuwe drivers geïnstalleerd.
Het installeren ging snel, en ik zag niet of de drivers voor de AHCI support is geïnstalleerd.

Gezien dat ik nergens de ATI 'Control Center' kan opendoen, is nu mijn vraag:
- heb ik de juiste drivers voor deze mobo gedownload en geïnstalleerd?
- en waar kan ik de ATI Control Center opendoen terwijl ik een Nvidia Kaart hier heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
westlym schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:36:
Misschien heb ik hier een hele domme vraag. Ik heb niet zoveel ervaring met ATI drivers..

Ik ben vorige week een eigenaar geworden van een Asrock 870 Extreme3 mobo.
Deze pc ga ik alleen gebruiken voor lanparty's. Naast deze kast gebruik ik een P5Q..dus vandaar mn vraag...
Ik wou de drivers voor de AMD 870 Chipset upgraden, dus ik heb de nieuwe drivers van hier gedownload, nl: http://sites.amd.com/us/g.../integrated_vista-64.aspx
Toen heb ik oude drivers uninstall, driver sweep gedraaid in safe mode om de restanten van de chipset drivers weg te halen, en daarna weer de nieuwe drivers geïnstalleerd.
Het installeren ging snel, en ik zag niet of de drivers voor de AHCI support is geïnstalleerd.

Gezien dat ik nergens de ATI 'Control Center' kan opendoen, is nu mijn vraag:
- heb ik de juiste drivers voor deze mobo gedownload en geïnstalleerd?
- en waar kan ik de ATI Control Center opendoen terwijl ik een Nvidia Kaart hier heb?
Het antwoord is heel eenvoudig namelijk ATI Control Center is alleen voor ATI videokaarten maar aangezien je er een andere videokaart ingezet hebt zie je CC niet. Alleen wanneer je de onboard grafische kaart had gebruikt dan was wel CC geinstalleerd maar in dit geval niet dus vanwege je Nvidia videokaart. Dus eenvoudig gezegd kan je je denk ik wel voorstellen dat het ATI Control center niet werkt voor een Nvidia videokaart omdat je daar de Nvidia drivers en controlcenter voor moet installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 21-12-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Maar de belangrijkste vraag is: zijn de juiste drivers voor mijn chipset geïnstalleerd?
Roel1966 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:44:
[...]

Het antwoord is heel eenvoudig namelijk ATI Control Center is alleen voor ATI videokaarten maar aangezien je er een andere videokaart ingezet hebt zie je CC niet. Alleen wanneer je de onboard grafische kaart had gebruikt dan was wel CC geinstalleerd maar in dit geval niet dus vanwege je Nvidia videokaart. Dus eenvoudig gezegd kan je je denk ik wel voorstellen dat het ATI Control center niet werkt voor een Nvidia videokaart omdat je daar de Nvidia drivers en controlcenter voor moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51
westlym schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:57:
Maar de belangrijkste vraag is: zijn de juiste drivers voor mijn chipset geïnstalleerd?

[...]
Waarschijnlijk wel, check het even bij apparaatbeheer.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Meekoh schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:04:
[...]

Waarschijnlijk wel, check het even bij apparaatbeheer.
weet iemand hoe ik een screenshot van mijn bureaublad kan maken en deze hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Druk op printscrn, plak dat in paint, sla het op en upload het naar een picdump? }:O
Pagina: 1