Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tool om wijzigingen in documenten bij te houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een tool/stuk software waarmee ik wijzigingen aan een document bij kan houden. Deze wijzigingen zouden dan in een overzichtelijke lijst moeten komen waarmee de vertaler aan de slag kan om de nieuwe versie te vertalen. Op deze manier hoeft die dus niet te zoeken waar de wijzigingen zitten. Dit liefst in de vorm van een checklist of iets dergelijks.

Voorbeeld: Ik ben een tweede versie van een handleiding aan het schrijven (nieuwe release). De eerste versie is zowel in NL als ENG beschikbaar. Nou wil ik de verschillen tussen de twee Nederlandse in kaart brengen en deze overzichtelijk kunnen presenteren aan de vertaler. Die kan dan dit document afwerken (met originele bestand erbij) om zo de Engelse vertaling up-to-date te brengen.

Wat moet de tool dus doen:
- Verschillenanalyse tussen 2 documenten
- Verschillen in lijst presenteren (zodat deze afgevinkt kunnen worden)
- Liefst geingegreerd, maar iig compatibel met MS Office (2007/2010(docx))

Dat was het eigenlijk... (best simpel toch?)

Thanks voor de reacties!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat denk je van de "Documenten vergelijken" optie in Word zelf? Die doet dat gewoon.

Wat heb je zelf al geprobeerd of gezocht, want anders is het wel erg droppen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Punt één en drie kan Word zelf al, de tweede weet ik niet zeker.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ehm, (in elk geval) met Word 2010 kan je toch heel duidelijk wijzigingen en opmerkingen in de tekst aangeven.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er vooral om dat ik een overzichtelijke lijst kan rubriceren voor de vertaler. Die optie in in word is nou niet echt gebruiksvriendelijk, vooral wanneer je het om moet zetten in een derde document

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:25:
Het gaat er vooral om dat ik een overzichtelijke lijst kan rubriceren voor de vertaler. Die optie in in word is nou niet echt gebruiksvriendelijk, vooral wanneer je het om moet zetten in een derde document
Als je het print naar een pdf is het goed afvinkbaar. Maar zoals gezegd: heb je zelf al gezocht naar plug-ins of programma's?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afrdukken -> lijst van opmaak? Of hoe precies die optie heet?

dan krijg je gewoon een lijst met alle opmerkingen en wijzingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, maar ik dacht, wellicht heeft iemand hier er ervaring mee. Die zegt 'och, je moet dit en dit programma gebruiken'. Kan me namelijk voorstellen dat meerdere mensen met dit bijltje gehakt hebben. Ik heb even gegoogled, maar niets nuttigs kunnen vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 17:35 ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Rjee welkom op GoT

Wanneer je op GoT een topic opent verwachten we dat je eerst zelf zaken hebt uitgezocht en de resultaten in het topic post en aangeeft waarom het niet geschikt is of niet werkt. Dit kun je terug vinden in Het algemeen beleid

Zou je daarom de resultaten die je gevonden hebt hier kunnen plaatsen en aangeven waarom dat niet geschikt is.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• jowido
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04-2023
UltraCompare is misschien wel geschikt. Het heeft in ieder geval .docx compatibility: http://www.ultraedit.com/...are/word_doc_compare.html.
Kost jammer genoeg wel geld...

Verwijderd

Topicstarter
Tools die ik heb bekeken:

Ultra Compare:
- Mooie tool
- Overzichtelijke vergelijkingen
- Geen rapportage mogelijkheid
- Geen 'Rich text'

Diff Doc
- Matige visualisatie verschillen
- Onoverzichtelijke GUI
- Geen rapportage mogelijkheid
- Geen 'Rich text'

MS Word 2010
- Warrige visualisatie
- Geintegreerd met word (doh)
- Geen export/rapportage mogelijkheid

Nu ben ik Workshare Professional aan het proberen. Ziet er goed uit...

Zoals blijkt is het vooral belangrijk dat ik goede overzichten heb, zodat ik het vertaalbureau ook goed kan aansturen.

Ik houd jullie op de hoogte.

.... een wat groter document duurt wel lang zeg...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 11:10 ]

Pagina: 1