Wat is er aan de hand met mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd is mijn computer nogal langzaam (Win XP). Heb al van alles geprobeerd: CCleaner, System Cleaner, Hitman Pro, virusscan (AVG), MBAM, Adware, schijfdefragmentatie maar het lijkt niet veel te helpen. Weten jullie wat ik nog kan proberen, behalve Windows opnieuw installeren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Kijk eens in taakbeheer wat er allemaal open staat; wat het CPU gebruik is als je er weinig/niets mee doet. Misschien zit er wel een proces cpu te vreten in de achtergrond. (screenshotje plaatsen?)

Nog wat HDD ruimte vrij? Kan me herinneren dat OS'en het niet zo op prijs stellen als de HDD bijna vol is.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Al die tools zijn lapmiddelen als je niet weet waar de oorzaak ligt. Ga dat dus eens achterhalen. Wát is er traag? Is het de harddisk (disk i/o), is het de processor die zwaar belast is door een proces of heb je gewoon nog maar weinig geheugen vrij?

Start 'perfmon' eens een tijdje om de eerste indruk op te doen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:26:
Kijk eens in taakbeheer wat er allemaal open staat; wat het CPU gebruik is als je er weinig/niets mee doet. Misschien zit er wel een proces cpu te vreten in de achtergrond. (screenshotje plaatsen?)

Nog wat HDD ruimte vrij? Kan me herinneren dat OS'en het niet zo op prijs stellen als de HDD bijna vol is.
HDD is nog lang niet vol, zie rapidshare.com/files/438559606/Taakbeheer_screens.doc voor screens. Met name video's lopen niet gelijk, het beeld hapert.

even de URL tags weggehaald om de link. Vertrouw dat toch niet helemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door iisschots op 25-12-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ah joh, plaats die screenshots even op een degelijke host en niet in een Word-document. :o
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:07:
[...] Met name video's lopen niet gelijk, het beeld hapert.
Klinkt alsof de video-driver niet (goed) geïnstalleerd is. Check dat eens in het apparaatbeheer.

[ Voor 53% gewijzigd door Room42 op 21-12-2010 17:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Een scan met allerlei programma's is mooi, maar het is beter eerst te kijken wat je laptop allemaal aan het doen is. Zijn er processen die veel CPU gebruiken? (te zien via taakbeheer)

Werkte het eerst wel goed? Zo ja, is er sindsdien iets veranderd aan je systeem? Nieuwe software o.i.d.?

Verder kunnen laptops, zeker met het verloop van de tijd, nogal wat stof verzamelen waardoor de temps oplopen en het systeem traag wordt. Je vermeldt geen specs, maar een CPU kan op lagere snelheid gaan werken indien de temperatuur te hoog wordt.

Ook zul je een volledig nieuwe install moeten overwegen als alle andere oorzaken zijn uitgesloten.

offtopic: ik weet niet of dit thuishoort in 'beveiliging & virussen'. Of sterker nog; ik denk het niet.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Wat loopt er op de achtergrond?
Wat start er op met de pc?
Welke services lopen er?
Alle software die je niet gebruikt verwijderen.
Schijfdefragmentatie versneld de pc, in sprookjes geloof ik ook nog, dit help maar een heel klein beetje.
Virusscanner kan veel vertragen, andere erop zetten.
Spyware scanner die vertraagt indien deze op de achtergrond loopt.

Windows wordt ook steeds langzamer, gewoon door vervuiling van het windows systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Vind je het erg als ik je .doc niet open. Lijkt me heel erg dom om documenten te openen die gemaakt zijn op een besmette computer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

HenkEisDS schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:19:
Vind je het erg als ik je .doc niet open. Lijkt me heel erg dom om documenten te openen die gemaakt zijn op een besmette computer....
Je kunt ook gewoon niet reageren dan. Maar zoals eerder is gezegd. Als jij noemt dat het beeld niet goed ververst wordt, update je video drivers dan eens.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
MHz schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:46:
[...]

Je kunt ook gewoon niet reageren dan. Maar zoals eerder is gezegd. Als jij noemt dat het beeld niet goed ververst wordt, update je video drivers dan eens.
Het punt dat hij maakt is zeer legitiem. Wanneer jij je ergert aan reacties mag je dat wmb wel gewoon in een TR zetten. Dan kijken wij als mods er na ;)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
MHz schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:46:
[...]

Als je ons de processen wil laten zien doe dan gewoon in dos box het volgende commando, en kopieer en plak dat dan hier.
 Tasklist 

Je kunt een virusscanner gebruiken zoals Microsoft Security Essentials. Die kun je gratis downloaden en daarmee scannen. Die tools de TS in startpost noemt zou ik echt allemaal niet gebruiken je weet niet wat die dingen op de achtergrond in je register doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 25-12-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Toch snap ik het niet. We zitten hier in 'Beveiliging & Virussen', maar ik zie nergens een duidelijk aanleiding dat er sprake is van virussen of malware. Is er tijdens je diverse scans (zie openignspost) een virus aangetroffen? Ik heb namelijk het idee dat er hier meer sprake is van een probleem met Windows. Zoals genoemd lijkt het erop dat je VGA niet lekker loopt, of wellicht dat je HDD's niet goed draaien.
Er zijn legio mogelijkheden te bedenken, maar het zou fijn zijn als je ons wat meer info zou kunnen geven waar ook om gevraagd wordt:
-Welke processen draaien er?
-Zijn er processen die veel CPU-resources gebruiken?
-Is er recentelijk iets gewijzigd aan je systeem?
-Je denkt aan een virus; is daar een reden voor?
-Gebruik je een virusscanner die up-to-date is?
-Wat zijn de exacte specs van je laptop

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1