Lian Li PC-A04 geen ITX

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
nieuws: Lian Li introduceert forse mitx-behuizing

De titel suggereert dat het hier om een mITX behuizing gaat. Maar dat klopt niet echt, het is een µATX-behuizing (waar ook een mITX inkan). Als het een mITX-behuizing zou zijn dan zou er geen µATX-bord inkunnen, en dat kan bij deze wel. Het lijkt me dus handiger de titel te veranderen naar µATX ipv mITX.
In een EATX-kast kan ik ook een mITX-bord kwijt, maar dan staat die kast toch nog echt te boek als een (E)ATX-kast, niet als mITX.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De minitower biedt plaats aan een matx-moederbord of borden van het kleinere mitx-formaat, en wijkt daarmee af van de voor deze formfactor gebruikelijke compacte behuizingen. De buitenafmetingen van de PC-A04 zijn 460x386x188mm (diepte x hoogte x breedte). Het gewicht van de aluminium behuizing bedraagt 4,1 kilo, waaraan ook het binnenwerk een steentje bijdraagt.
Enigzins vergelijkbaar, waarom wijkt het af? Het is een gebruikelijk formaat kast wat µATX betreft.

De titel mist dan ook een beetje de essentie, aangezien het fors niet echt geheel terecht is (tenzij het gewicht bedoelt word).

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
en zelfs dan, 4KG voor een µATXkast vind ik niet eens zo slecht.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
puntje, titelfix :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Die imho nog niet klopt, want het is geen forse µATXbehuizing, maar gewoon een µATXbehuizing, de afmetingen zijn vrij standaard immers.