Goedemiddag Tweakers,
Ik heb weer eens een issue
Ik ben al een heeeeel eind gekomen, maar nu kan ik wel even een beetje hulp gebruiken. Let me explain:
Ik heb 2 tabellen in MySQL. Tabel "T1" & "T2".
In Tabel 1 word elke 24 uur een CSV file van een leverancier ingeladen met productinformatie, zo'n 55.000 records.
In Tabel 2 word elke 24 uur een CSV ingeladen met alle VOORRAADposities van de leverancier. Zo'n 57.000 records.
Dit gaat tot zover prima! Nu wil ik op onze website de live voorraad van de leverancier uitlezen. Met een leuke MySQL query.
Om duidelijk te zijn, dat is deze:
Ook top
Werkt. Probleem is alleen dat het lijkt alsof MySQL nogal moeite heeft om die 2 tabellen naast elkaar te leggen. Als er bijvoorbeeld geen match is duurt het uitvoeren van die query bijna 2 seconden! En dat komt de snelheid van de site niet echt ten goede.
Ik ben dus erg benieuwd of er mogelijkheden zijn om die query/databaseindeling sneller te krijgen. Want 2 seconden wachten duurt gewoon te lang.
Ik hoop dat jullie een idee hebben, want ik kan redelijk met MySQL overweg. Maar met "zoveel" data heb ik tot nu toe nog niet gewerkt
Thanks alvast weer
Ik heb weer eens een issue
Ik heb 2 tabellen in MySQL. Tabel "T1" & "T2".
In Tabel 1 word elke 24 uur een CSV file van een leverancier ingeladen met productinformatie, zo'n 55.000 records.
In Tabel 2 word elke 24 uur een CSV ingeladen met alle VOORRAADposities van de leverancier. Zo'n 57.000 records.
Dit gaat tot zover prima! Nu wil ik op onze website de live voorraad van de leverancier uitlezen. Met een leuke MySQL query.
Om duidelijk te zijn, dat is deze:
code:
1
| SELECT stock, partnr, omschrijving FROM T1 JOIN T2 ON T1.lev_artnr = T2.sku WHERE T1.partnr = '".$this->artikel["partnummer"]."' LIMIT 0,1 |
Ook top
Ik ben dus erg benieuwd of er mogelijkheden zijn om die query/databaseindeling sneller te krijgen. Want 2 seconden wachten duurt gewoon te lang.
Ik hoop dat jullie een idee hebben, want ik kan redelijk met MySQL overweg. Maar met "zoveel" data heb ik tot nu toe nog niet gewerkt
Thanks alvast weer
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer