Hallo,
Ik ben nieuw hier, en heb meteen een vraag.
Ik heb tegenwoordig enkele pc's die altijd op dezelfde plaats staan, dus denk ik dat ik dan voor de snelheid van internet beter over kan gaan op kabels.
op dit moment is de snelheid van mijn abbo 24Mb/s dus met een cat 5 kabel zou dat nog voldoende zijn, echter zie ik dat de prijs van een cat 6 of cat 5e ongeveer hetzelfde is als cat 5.
en kan ik dan ook beter meteen naar cat 6 gaan ipv cat5e? of zijn er ook nadelen aan cat6?
Maar als ik bijvoorbeeld Cat 6 neem moet dan alles (kabel, WCD en plugjes) ook cat6 zijn of werkt het anders ook wel maar dan op cat 5 snelheid, ik heb hier namelijk cat 5 wcd-en
gelukkig heb ik naar alle kamers met een pc al buisjes door de muur naar de meterkast zodat ik geen extra gootjes over de muur hoef.
en kun je de kabel vanaf de router naar de wc gewoon met deze
http://www.netwerkkabelsh...-modulaire-krimptang.html
aan de netwerkkabel maken?
En ook FTP is ongeveer even duur als UTP maar ftp lijkt mij dan toch in alle gevallen beter of is dat niet zo?
bedankt voor het lezen maar hier toch even een samenvatting:
Ik wil naar kabel overstappen en heb de volgende vragen:
Zit er een nadeel aan Cat6 t.o.v. Cat5e behalve de prijs.
Kan een Cat 6 kabel aan een Cat5 WCd
Kun je een kabel aan de wcd zetten met die tang van de link?
en zijn er nadelen van een FTP kabel t.o.v. UTP?
en kan ik ook aan een kabel, aan de ene kan een netwerkplugje en aan de andere kant een wcd zetten?, dan kan ik gewoon de ene kant van de kabel aan de achtekant van de wcd en de andere kant gewoon in de router.
alvast bedankt
Mvgr
Klaas
Ik ben nieuw hier, en heb meteen een vraag.
Ik heb tegenwoordig enkele pc's die altijd op dezelfde plaats staan, dus denk ik dat ik dan voor de snelheid van internet beter over kan gaan op kabels.
op dit moment is de snelheid van mijn abbo 24Mb/s dus met een cat 5 kabel zou dat nog voldoende zijn, echter zie ik dat de prijs van een cat 6 of cat 5e ongeveer hetzelfde is als cat 5.
en kan ik dan ook beter meteen naar cat 6 gaan ipv cat5e? of zijn er ook nadelen aan cat6?
Maar als ik bijvoorbeeld Cat 6 neem moet dan alles (kabel, WCD en plugjes) ook cat6 zijn of werkt het anders ook wel maar dan op cat 5 snelheid, ik heb hier namelijk cat 5 wcd-en
gelukkig heb ik naar alle kamers met een pc al buisjes door de muur naar de meterkast zodat ik geen extra gootjes over de muur hoef.
en kun je de kabel vanaf de router naar de wc gewoon met deze
http://www.netwerkkabelsh...-modulaire-krimptang.html
aan de netwerkkabel maken?
En ook FTP is ongeveer even duur als UTP maar ftp lijkt mij dan toch in alle gevallen beter of is dat niet zo?
bedankt voor het lezen maar hier toch even een samenvatting:
Ik wil naar kabel overstappen en heb de volgende vragen:
Zit er een nadeel aan Cat6 t.o.v. Cat5e behalve de prijs.
Kan een Cat 6 kabel aan een Cat5 WCd
Kun je een kabel aan de wcd zetten met die tang van de link?
en zijn er nadelen van een FTP kabel t.o.v. UTP?
en kan ik ook aan een kabel, aan de ene kan een netwerkplugje en aan de andere kant een wcd zetten?, dan kan ik gewoon de ene kant van de kabel aan de achtekant van de wcd en de andere kant gewoon in de router.
alvast bedankt
Mvgr
Klaas