Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:33
Ik heb een pc in elkaar gezet voor mijn broertje en heb een probleem. Alleen het tweede memoryslot werkt, zodra ik memory in het eerste slot doet, begint de pc bij opstarten short continous beeps te geven.

Dit zou volgens Gigabyte wijzen op een power probleem, vermelden zij in het boekje.

Ik heb al geprobeerd de memory sticks om te ruilen. En de memory los van elkaar in het tweede slot werkt perfect. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Precies wat het boekje zegt ;)

Wat zijn de verdere specs? Ik vermoed dat je voeding niet krachtig genoeg is om de boel optimaal te laten draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
EoG schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:06:
Precies wat het boekje zegt ;)

Wat zijn de verdere specs? Ik vermoed dat je voeding niet krachtig genoeg is om de boel optimaal te laten draaien!
Cooler master 520w
Core i3-530
GTX 460 1gb

Ik neem aan dat dat wel genoeg moet zijn. :p maar ik ga het even proberen door de onboard kaart te gebruiken.

Edit: Maakt geen verschil. Iemand nog Ideen ?

[ Voor 5% gewijzigd door yeehaw op 21-12-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je misschien een andere voeding waarmee je kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:00:
heb je misschien een andere voeding waarmee je kan testen?
Helaas niet, maar deze voeding heeft hiervoor altijd feilloos gewerkt in de pc waar deze in zat. Ik zit erover te denken om het moederbord te RMA'en.

Ik heb namelijk Windows 7 geïnstalleerd en Call of Duty Black Ops gedraaid. Wel met maar 2 gig ram natuurlijk, maar de pc werd toen gestressed en alles ging goed. Het lijkt mij stug dat het ene bankje van 2 gig zoveel stroom verbruikt, dat het moederbord het niet trekt.

Tevens werkt het ook niet als ik één bankje in slot 1 doe en het tweede slot leeg laat. Het ligt dus echt aan het eerste slot.

Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeehaw schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:10:
[...]

Helaas niet, maar deze voeding heeft hiervoor altijd feilloos gewerkt in de pc waar deze in zat. Ik zit erover te denken om het moederbord te RMA'en.

Ik heb namelijk Windows 7 geïnstalleerd en Call of Duty Black Ops gedraaid. Wel met maar 2 gig ram natuurlijk, maar de pc werd toen gestressed en alles ging goed. Het lijkt mij stug dat het ene bankje van 2 gig zoveel stroom verbruikt, dat het moederbord het niet trekt.

Tevens werkt het ook niet als ik één bankje in slot 1 doe en het tweede slot leeg laat. Het ligt dus echt aan het eerste slot.

Of heb ik het mis?
Het lijkt er dan inderdaad op dat het moederbord defect is aangezien je voeding het eigenlijk niet kan zijn en je je geheugen ook al getest hebt..

RMA lijkt me dus de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je nu ook nog eens erbij schreef welk type moederboard je hebt van Gigabyte dan was het voor de anderen toch wel al een stuk gemakkelijker. En verder moet je altijd bij een H55 board slot 1 gevuld hebben en kan je niet zomaar in een ander slot een dimm duwen. Dus altijd beginnen bij A1 ( of 0 ) en bv een 2de dimm in slot B1 ( of 0 ) en niet de dimms dan naast mekaar zetten want dan vul je bv alleen A1 en A2. Dus altijd eerst 1 dimm in slot A en 1 dim in slot B en geen andere combinaties maken want dat werkt gewoon niet.

Edit : oeps, type moederboard stond in de kop van het topic dus excuses dat ik daar overheen gekeken had en verder zag ik dat je maar 2 slots hebt en in dat geval altijd eerst het 1ste slot dus A1 of A0 vullen. Wanneer je in jou geval dus het 2de slot alleen wilt gebruiken dan werkt dat inderdaad niet en is geen defect van je moederboard.

[ Voor 24% gewijzigd door Roel1966 op 21-12-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Roel1966 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:52:
Als je nu ook nog eens erbij schreef welk type moederboard je hebt van Gigabyte dan was het voor de anderen toch wel al een stuk gemakkelijker. En verder moet je altijd bij een H55 board slot 1 gevuld hebben en kan je niet zomaar in een ander slot een dimm duwen. Dus altijd beginnen bij A1 ( of 0 ) en bv een 2de dimm in slot B1 ( of 0 ) en niet de dimms dan naast mekaar zetten want dan vul je bv alleen A1 en A2. Dus altijd eerst 1 dimm in slot A en 1 dim in slot B en geen andere combinaties maken want dat werkt gewoon niet.

Edit : oeps, type moederboard stond in de kop van het topic dus excuses dat ik daar overheen gekeken had en verder zag ik dat je maar 2 slots hebt en in dat geval altijd eerst het 1ste slot dus A1 of A0 vullen. Wanneer je in jou geval dus het 2de slot alleen wilt gebruiken dan werkt dat inderdaad niet en is geen defect van je moederboard.
Nee, het probleem is juist dat zodra er een dimm in het eerste slot gaat. Het hele systeem niet meer werkt. Ook niet als ik de tweede leeg heb ;) .

Maar ik heb inderdaad RMA aangevraagd bij Azerty. Toch bedankt voor jullie meedenkendheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou overigens ook nog een probleem met de CPU kunnen zijn, gezien daar de geheugencontroller inzit. Wat ook kan is dat die geen goed contact maakt in de socket, waardoor het ding niet de volledige geheugengrootte ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Terw_Dan schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:46:
Het zou overigens ook nog een probleem met de CPU kunnen zijn, gezien daar de geheugencontroller inzit. Wat ook kan is dat die geen goed contact maakt in de socket, waardoor het ding niet de volledige geheugengrootte ziet.
Thx voor de tip, zal dit eens gaan uitproberen. Tis wel zo dat de 1156 heel hard in het socket geduwd wordt, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om deze nogmaals erin te doen.
Pagina: 1