Toon posts:

HD6850 sluit systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een week bezig met mijn nieuwe pc alleen heb ik wat problemen met games. Als mijn zusje Sims 3 speelde dan sloot de computer zichzelf binnen een kwartier helemaal af. Eerst dacht ik dat dit aan het spel lag, aangezien ik zelf wel uren Mass Effect 2 op maximale instellingen kon spelen. Helaas heb ik hetzelfde probleem bij Wings of Prey dat ik vandaag erop heb gezet. Sluit zich ook binnen 30 seconden echte gameplay af. Met HWMonitor ben ik eens even gaan kijken naar de temperatuur van mijn videokaart en die is idle al rond de 50 graden. Na 10 seconden echt gamen even in dat programma gekeken en temperatuur tikte de 100 aan... Binnen enkele seconden zakt dat trouwens dan ook weer terug richting de 50. Als ik te lang het spel niet wegklik wordt hij blijkbaar de heet en kapt mijn systeem ermee. Wat moet ik doen? En hoe kan het dat ik wel uren Mass Effect 2 kan spelen, maar dat hij bij andere spellen na enkele minuten al te heet wordt?

Systeem:

* Behuizing
* Xigmatek Asgard - Midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart - USB/eSATA/Audio

* Voeding
* Be quiet! Pure Power BQT L7-530W - voeding - 530 Watt

* Moederbord
* Asrock 870 Extreme3 - Moederbord - ATX - AMD 870 - Socket AM3 - UDMA133, SATA-300 (RAID), SATA-600 (RAID)

* Processor
* AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box

* Processor koeler
* Cooler Master Hyper TX 3 - koeler voor processor

* Videokaart
* Club 3D Radeon HD 6850 - grafische adapter - Radeon HD 6850 - 1 GB

* Geheugen
* Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3

* Ventilator
* Nexus 120mm Real Silent Case Fan D12SL-12 - ventilatorhuis

* Primaire Schijf
* Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1TB

* Geluidskaart
* Onboard - 7.1 kanaals

* DVD brander
* Sony NEC Optiarc AD-7260S - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM

* Scherm
* Samsung SyncMaster P2370 - LCD-scherm - TFT - 23

Dit alles is geassembleerd door Azerty en met Windows 7 64bit.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02 22:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kijk eens of je fan wel draait ?
Ik had een gelijkaardig ding met mijn oude HD 3850, nooit opgelost geraakt ;(

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:09:
Kijk eens of je fan wel draait ?
Ik had een gelijkaardig ding met mijn oude HD 3850, nooit opgelost geraakt ;(
Even kijken dan... Trouwens net even 10 minuten Mass Effect 2 gespeeld en daar tikt hij max de 96 graden aan. Ook veels te heet, alleen net niet genoeg om af te sluiten.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:15:
[...]

Even kijken dan... Trouwens net even 10 minuten Mass Effect 2 gespeeld en daar tikt hij max de 96 graden aan. Ook veels te heet, alleen net niet genoeg om af te sluiten.
Download MSI afterburner is oid. En zet de fan handmatig op 100% en ga dan Sims of een andere game doen die crashed?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 17:18
Xenomorphh schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:27:
[...]
Download MSI afterburner is oid. En zet de fan handmatig op 100% en ga dan Sims of een andere game doen die crashed?
Kan misschien ook met het standaard Catalyst Control Center ...
Maar inderdaad: fan instellingen nakijken, misschien ook eens kijken of hij echt draait.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait wel. Net even gekeken. Ik zal nu even kijken voor fan snelheid, als dat niet lukt maar terugsturen naar Azerty.

Edit:
Overigens even gekeken in Catalyst en ventilatorsnelheid staat op 43%. er iets mis? (staat nu idle op 46C)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 14:36 ]

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 20:53
Zoals hierboven al vermeld, download afterburner, run het spel, maak een screenshot en upload die hier :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:27:
[...]

Via Catalyst Ati Overdrive fan op 100% gezet. Aan het geluid te horen werkte dat naar behoren(gelijk lawaai). Games getest en lopen alsnog gelijk naar de 100 graden toe (en valt uit als je langer speelt) Ik heb azerty maar even een mailtje gestuurd. Hoop dat ze alleen de kaart terug hoeven en niet het hele systeem.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 16:55
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:08:
[...]

Via Catalyst Ati Overdrive fan op 100% gezet. Aan het geluid te horen werkte dat naar behoren(gelijk lawaai). Games getest en lopen alsnog gelijk naar de 100 graden toe (en valt uit als je langer speelt) Ik heb azerty maar even een mailtje gestuurd. Hoop dat ze alleen de kaart terug hoeven en niet het hele systeem.
Dan lijkt het er meer op dat het koelblok niet goed contact maakt met de GPU, zodat die zijn hitte niet kwijt kan. Anders had die 100% Fanspeed echt wel geholpen namelijk ;)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog even een uurtje Mass Effect 2 gespeeld en max gpu was 106C en max cpu 49C. Heb contact op genomen voor RMA, alleen is het afdoende om alleen de videokaart te sturen? Is er een mogelijkheid dat het ergens anders aan ligt?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zie dat er standaard in de pckast maar 1 intakefan in zit dus vraag ik mij af of je er zelf nog fans in bij geplaatst hebt, want anders kan het wel eens aan je airflow in de kast liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:24:
Ik zie dat er standaard in de pckast maar 1 intakefan in zit dus vraag ik mij af of je er zelf nog fans in bij geplaatst hebt, want anders kan het wel eens aan je airflow in de kast liggen.
* Ventilator
* Nexus 120mm Real Silent Case Fan D12SL-12 - ventilatorhuis

Zit aan de voorkant en aan de achterkant een fan.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Ik zou toch zeggen dat er dan iets mis is met je Videokaart.

Heb zelf ook een XFX hd6950 2GB en overgeclocked naar 840 hmz.. en met Furmark raakt tie net de 75 a 80 ~

Maar heb ook 8 fans in mijn kast zitten, dus genoeg airflow... Maar kijk ook eens of als je kast open is enzo of die temperatuur nog steeds zo hoog is...

Anders ff een RMA doen :)
Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Ligt gewoon aan je kaart denk ik zo, deze moet terug naar de winkel.
En ze moeten even testen of deze kaart hetzelfde reageerd in een andere systeem.
Geeft deze geen probleem in een anderer systeem dan ligt het aan je moederbord.
Test voor de zekerheid je ramgeheugen, met memtest. Met deze kaart erin.
Maar meerdere mensen heb ik gehoord met deze kaart, dat ze problemen hebben.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 14:50 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Denk eerder combo Asrock + AMD6xxx-serie, maar aan de hand van de temps van de 6850, is het nu waarschijnlijk de kaart de boosdoener.

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1