Temperaturen Speedfan identificeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:23
Ik heb gisteren een nieuwe pc gebouwd. Deze verspreid een niet echt aangename geur. Dit zou best wel de nieuwigheid kunnen zijn. Voor alle zekerheid heb ik toch even een kijkje genomen in Speedfan. Deze geeft een hoop aan, maar ik heb geen idee welke sensoren erbij horen en of de waardes kloppen.

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/3628/speedfanj.png

Zonder adminrechten

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/8438/speedfan2.png

Met adminrechten

Dit is na een uurtje draaien, flink wat software installeren, maar niet gamen oid.

Ik maak me een beetje zorgen om de remote temp, maar vraag me ook af waarom de local temp in de min is.

Mijn vraag: Hebben jullie enig idee welke temp bij wat hoort? Zou de vreemde geur nog nieuwigheid kunnen zijn?

Linkje naar Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

bartju schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:51:

Ik maak me een beetje zorgen om de remote temp, maar vraag me ook af waarom de local temp in de min is.
Speedfan is niet heilig en kan nooit alle honderden verschillende temperatuursensoren die er zijn kennen (en goed uitlezen). Kijk voor betrouwbaardere cijfers in je bios.
En ja, de geur kan van de nieuwigheid komen. Vertrouw je het alsnog niet.. ga dan even aan verschillende koelblokken voelen om te kijken of ze heet zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 21-12-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

die remote temps zijn van sensoren die niet zijn aangesloten.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

voedingen ruiken altijd een beetje appart als ze net nieuw zijn ;) na een weekje is het wel weg. Is de lucht van nieuwe componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Temp 2 is de temp van je CPU in veel gevallen en die ziet er prima uit ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10
Ik heb onlangs ook de voeding vervangen, toen ik laatst flink ging stresstesten kwam er ook zo'n electronicageur uit. De remote temp zal idd een niet bestaande sensor zijn, ik heb een aux sensor die -117 zegt, aardig koud.

als je medium betrouwbare temperaturen wil zien kan je even in de hardware monitor in je bios kijken. Dat zijn iig bestaande sensors.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1