[Outlook] Na imap overgang *.pst om zeep *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
ik heb zojuist mijn huidige POP account verwijderd en een nieuwe IMAP toegevoegd zodat het synchroniseren tussen mij Desire HD en Outlook op mijn laptop beter verloopt.

Na het verwijderen van het POP account (niet de pst file) en toevoegen van het zelfde account maar dan gebruikmakend van IMAP maakte hij automatisch een nieuwe pst file aan (Outlbas@domain.nl-00000009.pst). Ik dacht, ik sluit outlook af en verwijder die file en rename mijn oude pst file van 300mb naar Outlbas@domain.nl-00000009.pst. toen ik outlook weer opnieuw starte laat hij nog maar 64 email berichten zien ipv >1100.

Mijn originele pst file is nog steeds 300mb, net zo groot als voordat ik met dat IMAP geklooi begon, maar waarom kan hij die e-mail berichten nu niet meer weergeven in outlook...

Iemand een oplossing...

Heb nog weinig geprobeerd omdat ik bang ben het nog erger te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

zorg er steeds voor dat je een kopie hebt voordat je iets nieuws probeert ;)
herbenoem de pst naar de vorige naam en kijk of je alle mails terug kan zien, zo niet probeer de inbox repair tool (scanpst.exe) op een kopie om deze proberen te herstellen.
maak dan het imap account aan, je moet met de nieuwe pst werken.
daarna kan je de mails van pop-pst naar imap-pst slepen of de importwizard gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Anoniem: 113297 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:33:
zorg er steeds voor dat je een kopie hebt voordat je iets nieuws probeert ;)
herbenoem de pst naar de vorige naam en kijk of je alle mails terug kan zien, zo niet probeer de inbox repair tool (scanpst.exe) op een kopie om deze proberen te herstellen.
maak dan het imap account aan, je moet met de nieuwe pst werken.
daarna kan je de mails van pop-pst naar imap-pst slepen of de importwizard gebruiken.
hernoemt, toen zat hij te zeuren dat hij gescant moest worden, gedaan maar ik zie maar 69 berichten. bestand blijft ruim 300mb... de mappen structuur komt ook niet overeen met de gewenste situatie...

[ Voor 5% gewijzigd door bas_vdl op 21-12-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Probeer deze methode eens;
http://www.howto-outlook....itemsfromanoutlookpst.htm

Zoals je ziet is wat je gedaan hebt niet de juiste methode. Een pst-bestand van een IMAP account is namelijk een server cache en geen permanente lokale opslag zoals met een pst-bestand welke zelf aangemaakt is of aan een POP3 account gekoppeld is.

Sowieso is de methode van het hernoemen en overschrijven van pst-bestanden naar andere bestaande pst-bestanden om Outlook te "foppen" een slechte manier van herstellen en vragen om problemen. Cache bestanden horen simpelweg opnieuw aangemaakt te worden en bestaande pst-bestanden kunnen geopenend worden via; Bestand-> Openen-> Outlook gegevensbestand...

Je kunt daarna de data van je originele pst-bestand verplaatsen naar je IMAP account zodat de data weer terug op de server geplaatst wordt.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Roady81 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:01:
Probeer deze methode eens;
http://www.howto-outlook....itemsfromanoutlookpst.htm

Zoals je ziet is wat je gedaan hebt niet de juiste methode. Een pst-bestand van een IMAP account is namelijk een server cache en geen permanente lokale opslag zoals met een pst-bestand welke zelf aangemaakt is of aan een POP3 account gekoppeld is.

Sowieso is de methode van het hernoemen en overschrijven van pst-bestanden naar andere bestaande pst-bestanden om Outlook te "foppen" een slechte manier van herstellen en vragen om problemen. Cache bestanden horen simpelweg opnieuw aangemaakt te worden en bestaande pst-bestanden kunnen geopenend worden via; Bestand-> Openen-> Outlook gegevensbestand...

Je kunt daarna de data van je originele pst-bestand verplaatsen naar je IMAP account zodat de data weer terug op de server geplaatst wordt.
_/-\o_ HERO HERO HERO _/-\o_

alle mail weer leesbaar in outlook, we lis er nu van elke map een duplicaat die leeg is maar dat lost ik op!

hoelang blijft die mail op de server staan... voor mijn situatie is het niet nodig om die email langer dan een maand op de server te houden... hieronder even wat ik wil bereiken.

- server alles ouder dan een maand mag weg
- laptop (outlook) alles bewaren
- telefoon alles ouder dan een maand mag weg

hoe kan ik dit het beste bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Bij een IMAP account is er een 1-op-1 verbinding met wat er op de server staat; de mappen en data op de server zijn gelijk aan de mappen en data welke je voor je account in Outlook ziet.

Als je IMAP wilt blijven gebruiken, maar geen items ouder dan een maand wilt hebben, dan moet je archiveren naar een lokaal pst-bestand. Je kunt hier de standaard (lege) mappenlijst voor gebruiken in Outlook of een nieuw bestand aanmaken. Eventueel kan je dit proces automatiseren met de handmatig op te starten Archief funtie in Outlook (AutoArchiveren werkt niet voor IMAP).

Mocht het je alleen om je ingekomen mail gaan, dan zou ik voorstellen om een POP3 account te gebruiken in Outlook en je account te configureren om de ingekomen mail 31 dagen op de server te laten staan. Voor al je overige apparaten kan je dan IMAP blijven gebruiken.

De "Verzonden Items" welke op de server terecht zijn gekomen via IMAP kun je in Outlook op je laptop downloaden door ze op de server te verplaatsen naar de Inbox map. Eventueel kun je deze dan mbv een regel (bericht afkomstig van jezelf) automatisch verplaatsen naar je "Verzonden Items" map in Outlook.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1