Hierbij open ik opnieuw een topic omtrent een fout in mijn computer die ik maar niet krijg opgelost.
Configuratie:
Asus P5B-E - Intel Core2Duo E6400 @ 3Ghz - Zalman 9700 - OCZ 4GB - X-Fi XtremeGamer - Asus HD5770 1GB CuCore - Seagate Barracuda 7200.10 320GB + Samsung Spinpoint F1 HD753LJ 750GB - Zalman ZM600-HP - Windows 7 Ultimate x64
Ik ondervind volgende problemen:
Ik denk aan een defect stukje hardware op het moederbord, zo valt mijn internet ook op random momenten even uit. Maar kan ik meer zekerheid krijgen omtrent dit probleem? Sinds ik ook niet geloof dat een kapotte netwerkkaart voor een BSOD kan zorgen.. Ik vind het best vaag om te testen..
Ik twijfel dan ook om een nieuw moederbord te kopen, sinds ik niet zeker ben of hiermee het probleem gaat opgelost zijn..
Een vorig topic van mij over hetzelfde onderwerp, dat geen oplossing leverde echter.. SoulShot in "Diagnose hardwaredefect"
Configuratie:
Asus P5B-E - Intel Core2Duo E6400 @ 3Ghz - Zalman 9700 - OCZ 4GB - X-Fi XtremeGamer - Asus HD5770 1GB CuCore - Seagate Barracuda 7200.10 320GB + Samsung Spinpoint F1 HD753LJ 750GB - Zalman ZM600-HP - Windows 7 Ultimate x64
Ik ondervind volgende problemen:
- Een installatie van W7 (naast de huidige) heeft 50% van de installaties last van een vastloper op het moment dat de prestaties van de computer op het einde van de installatie worden getest. Waardoor ik de stroom moet uittrekken om de installatie te voltooien. Hierbij is het vaak dat wanneer de installatie niet feilloos verloopt (dus als ik de stroom moet uittrekken) dat na het opstarten de driver voor de onboard netwerkchip niet is geïnstalleerd. Het is me zelfs niet gelukt om met de beschikbare Asus drivers het achteraf te installeren.
- Het is zo dat de huidige W7 installatie bij het opstarten soms blijft hangen bij het laadscherm.. Hierbij is ook het de truck om de computer even van de stroom te halen.
- Ik kreeg onlangs een BSOD met bugcheck 0x50
- Random fouten als een spel dat opeens blijft hangen of ook in niet stress situaties het opeens crashen van de pc (BSOD). Echter is dit laatste eerder zelden
- Alle overige componenten verwijderen uit het systeem op 1 latje RAM, PSU, moederbord en CPU na.
- Memtest gedraaid 8 uur: geen fouten (met volledig systeem)
- Orthos gedraaid 9 uur: geen fouten (met volledig systeem)
- Mijn overclock verwijderd, echter draaide deze stabiel in vorige twee testen.
- Videokaart vervangen
- Bios-update, leek tijdelijk het probleem te herstellen, maar dat was een vals alarm helaas.
Ik denk aan een defect stukje hardware op het moederbord, zo valt mijn internet ook op random momenten even uit. Maar kan ik meer zekerheid krijgen omtrent dit probleem? Sinds ik ook niet geloof dat een kapotte netwerkkaart voor een BSOD kan zorgen.. Ik vind het best vaag om te testen..
Ik twijfel dan ook om een nieuw moederbord te kopen, sinds ik niet zeker ben of hiermee het probleem gaat opgelost zijn..
Een vorig topic van mij over hetzelfde onderwerp, dat geen oplossing leverde echter.. SoulShot in "Diagnose hardwaredefect"
[ Voor 26% gewijzigd door SoulShot op 23-12-2010 23:20 ]