Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[winxp] sysprep error

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Op een machine Windows Xp Pro SP3 geinstalleerd. Geconfigureerd en software geinstalleerd. Daarna sysprep gedraaid. Een Image gemaakt na reboot en vervolgens de machine gestart. Sysprep gaat draaien maar geeft redelijk snel een error:
Onherstelbare fout
er is een fout opgetreden waardoor setup niet kan doorgaan
Windows kan niet worden gestart omdat het register niet kan worden bijgewerkt.

Vervolgens gaat de sysprep niet verder. Na wat googlen kom ik veel dezelfde meldingen tegen maar geen echte oplossing voor dit probleem.
Ik heb de map met sleutel onder c:\windows\system32 reeds bekeken maar er staat maar 1 user map en die is leeg.

Alles geinstalleerd onder administrator user.

Wat zou dit kunnen zijn?
Het is een Windows XP Pro Volume Licence cd waarmee Windows geinstalleerd is.

monta

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 15:39
foutje in je answer file misschien?

• monta
Vincent17 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:46:
foutje in je answer file misschien?
De answer file bevat geen fout daar ik die al jaren gebruik voor uitrol van images. Daar kan geen fout inzitten, wellicht alleen dat er een key fout inzit omdat de key altijd gebruikt wordt voor andere installatie's en de cd is niet eerder voor images gebruikt. Maar zoals gezegd de installatie is een Volume Licence.

monta

• monta
Ik weet het volgens mij. Heb de setup met een andere user gedraait. Dat is denk ik de reden dat hij niet doorloopt. Nu nog oplossen. Ga alles van die user verwijderen en dan inloggen onder de administrator. Daarna weer proberen.

monta

• monta
Ik krijg het dus niet meer aan de praat, maar denk nog steeds dat de oorzaak Windows installatie en ingelogd met een andere user dan administrator is.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb inmiddels de folder onder documents and settings weggegooid maar dit hielp niet.

monta

• monta
Iemand enig idee?

monta

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:29
Je kunt inloggen als administrator door bij het inlogscherm op control-alt-delete te drukken.

• Nielson
  • Laatst online: 01:00
Je gebruikt wel de SP3 versie van Sysprep?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Standaard zal de mini-setup (na de reboot en dus niet sysprep zoals je zelf zegt) onder het lokale Administrator account draaien. Van daaruit worden de acties gedaan.

Controlleer toch eens je answer file. Waar loopt hij precies vast? Heb je dan de mini-setup al helemaal voltooid? Of gaat daar ook alles automatisch?

https://discord.com/invite/tweakers

• monta
Het is inderdaad de versie Sysprep voor Winxp SP3 maar ook de versie ervoor heb ik geprobeerd.
Nu ben ik de mass storage sectie aan het proberen. Via google diverse keren als antwoord gevonden. De answer file sysprep.inf heb ik nagelopen. Deze werkt altijd goed op mijn Dell systemen maar nu draai ik de sysprep op een HP machine. Daarom ga ik de sysprep mass storage sectie vernieuwen.

Het systeem logde iedere keer onder de user in waarna afmelden en 2x ctrl alt delete via administrator ingelogd. Andere user accounts verwijderdt ook in registry profilelist. Nu kan ik wel iedere keer als administrator inloggen.

monta

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:47
Heb je misschien NLite gebruikt om de winxp versie te maken? Dan werkt sysprep namelijk niet en krijg je dezelfde foutmelding.

• monta
De Mass Storage sectie heeft dus ook geen zin. Heb sysprep gedraait en laten afsluiten. Na opstarten machine begint de Windows Setup te draaien en vrij snel na het kleine schermpje van Windows Xp Setup komt de Onherstelbare fout.

Iemand nog suggesties?

Ik heb wel gelezen dat bijv. bij Windows 7 je niet een image kunt maken van een machine als er reeds met een andere gebruiker is ingelogd, dit is mij nog niet overkomen met Windows XP maar misschien is het sysprep probleem iets van SP3..

monta

• monta
Eigenlijk kan de installatie van Windowsxp ook niet zonder die extra user want als je XP installeerd moet je op een gegeven moment een gebruikersnaam opgeven.

monta

• Nielson
  • Laatst online: 01:00
Je kunt de basis installatie ook gewoon unattended doen, bij de juiste instellingen sla je het gedeelte van het invoeren van nieuwe gebruikers gewoon over en log je standaard in met de gebruiker Administrator (Pro) of Owner/Eigenaar (Home Ed.).
Pagina: 1