Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Block all incomin mail behalve van 1 ip - Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Energy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:40
Beste mede-tweakers,

Ik heb een probleem met exchange 2003, ik wil graag dat alle inkomende mail wordt geblokt behalve van 1 ipadres. Ik heb al zitten kijken naar de connection Filtering en ook naar de Global Accept and Deny list Configuration.

Helaas kan ik hier alleen maar aangeven welke hij moet blokkeren, ik kan hier niet kiezen blokkeer alles.

Het is de bedoeling dat de Exchange 2003 server alleen maar mail ontvangt van een spamfilter.

Weten jullie misschien iets? Ondertussen zoek ik rustig verder.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Als je het heel eenvoudig wil doen zet dan gewoon een rule op de firewall.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 08:55

rally

Deyterra Consultancy

Kun je dat niet beter in je firewall configureren?

Daar kun je dan in aangeven dat je alleen data vanaf een bepaald IP forward naar je mailserver.

Dat lijkt me een stuk effectiever.

http://www.deyterra.com

• Dr.Energy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:40
rally schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:14:
Kun je dat niet beter in je firewall configureren?

Daar kun je dan in aangeven dat je alleen data vanaf een bepaald IP forward naar je mailserver.

Dat lijkt me een stuk effectiever.
Klopt, zo is het nu ook ingeregeld, maar wilde kijken of er een mogelijkheid was om dit in exchange te regelen, bij 2007 kan dit wel volgens mij. Maar blijkt dat dit in Exchange 2003 niet kan

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hier misschien wat aan? (paar seconden googlen) http://support.microsoft.com/kb/823866

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

De optie zit bij de connection filtering. Hier kun je aangeven 'alles toegestaan behalve' of 'alles blokkeren behalve' en vervolgens een lijst met IP adressen.

Ik regel dit zelf al vanaf de firewall, op die manier heeft je firewall/router er ook minder werk aan.

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Je kan dit ook anders aanpakken. All het verkeer loopt via de "default smtp virtual server" (onder protocollen).
Deze staat standaard ingesteld om verkeer van alle ip adressen te accepteren.
Als je de properties opvraagt hiervan heb je op tabblad "access" de optie "connection control".
Hierin kan je ook een ip opgeven en en accept en deny instellen.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Pagina: 1