Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen iedereen,

Na 2,5 jaar veel plezier te hebben gehad van mijn Vaio fw11m vond ik het eens stilaan tijd worden om hem eens grondig schoon te maken en de koelpasta te vervangen daar ik de temps een beetje hoog vond oplopen.

Ik heb deze middag bij alternate aangeklopt voor wat Arctic Silver 5 en een Arctic Clean setje. Tevens heb ik mezelf ook een notebookcooler aangeschaft ( welke klaarblijkelijk al zo'n 5-10° verschil kan uitmaken :o ).

Ook zag ik op een filmpje van de fw series dat de heatsink en fan unit gewoon kan worden losgehaald met een reguliere kruiskopschroevendraaier, dus na alle schroefjes uit de onderkant te hebben gehaald en de hdd te hebben losgekoppeld, welke ook aan de plastic onderkant zat vastgeschroefd, dacht ik hem er af te kunnen halen om vervolgens bij de heatsink te komen.

Dit lukt dus voor geen meter, ik heb gedubbelcheckt of de bodem echt nergens meer vast zat maar ik krijg hem er niet af en heb schrik dat als ik te hard ga trekken iets zal beschadigen.

Nu hoopte ik dat iemand van jullie toevallig enige ervaring had met deze modelreeks of tips had inzake de onderkant los te krijgen.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Niet ergens een schroefje onder een sticker verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Plekken waar je ook wel eens schroefjes vindt:
Bij het geheugen,
Achter de accu,
Onder het toetsenbord.

Loop dat eventjes na.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Fatal

Onder de stickers is er niets te vinden. ( toch bedankt aangezien ik hier niet aan gedacht had :p )

@Raz

De accu heb ik er uitgehaald en tevens alle schroefjes daaronder ook verwijderd.

Backplate van het geheugen heb ik verwijderd zodat dit zichtbaar was maar heb niets gevonden.

Toetsenbord kan ( denk ik ) alleen worden verwijderd nadat je het moederbord er hebt uitgehaald aangezien het materiaal rondom vastzit aan de speakers ed.

edit*

Als de achterkant volledig los van de rest zou staan, zou ik hem er dan gewoon af moeten kunnen tillen/schuiven ? Zal vanavond proberen wat foto's te uploaden ( 2Mp gsm kwaliteit tho ).

Dit is ook de enige pc in huis die ik op dit moment kan gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, klaarblijkelijk zitten er nog schroeven onder de bd-rom drive, straks eens kijken hoe ik die er uit kan halen...

Toch bedankt voor de behulpzame reacties dusver, zal nog laten weten hoe het afloopt !

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 21:34
9vd tien keer kan het toetsenbord er 'zo'' uit, misschien eerst dat plastic losklikken?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaril
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 00:12
Ik heb precies zo'n laptop en bij mij is het loshalen inderdaad ook niet makkelijk.

Haal eerst alle klepjes achter eraf. (memory, HDD, Accu) en dan goed zoeken naar alle schroeven. Er zijn 3 typen schroeven (platte bij de accu, blauwe en rode) de kleur zie je pas als ze eruit zijn).
Dan aan de kant van de video uitgang moet je tillen en dan klapt hij open als een soort scharnier aan de kant van je blu ray speler. (probeer bij de express card uitgang hem los te maken)
Ik begin nu te twijfelen of je aan die kant moet tillen maar dat moet je maar even proberen (het is al even geleden). Anders is het andersom :P. Het achterscherm breekt niet zo gauw hoor.
Het klepje op je blu ray speler kan er ook af maar daar moet je mee oppassen want bij mij brak (dit breekt wel snel :P) er al een stukje af toen ik eraf haalde.
Ik heb hem zo er al een paar keer af gehad om het stof eruit te blazen.

Hoe en of het toetsenbord eraf kan weet ik niet.

Kun je mij die link sturen om je koelpasta enzo te vervangen bij deze laptop? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt,

heb net de schroefjes onder de bdrom-drive verwijderd en ( na wat prutsen ) kwam de achterkant er inderdaad af ^_^"

Kan je de fan header die op het moederbord vastzit er makkelijk afhalen want bij mij lijkt deze muurvast te zitten, ook kan ik klaarblijkelijk 1 schroefje niet van de fan unit halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaril
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 00:12
Geen idee, ik heb alleen de achterkant los gehad om daar schoon te maken. Verder niets.
Meer als ik in mijn vorige post weet ik eigenlijk niet.

Succes en ik hoor graag hoe het je vergaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk alles losgekregen, heatsink schoongemaakt ( echt een PAK stof o_O" ) en koelpasta vervangen !
Met argwaan de power knop ingeduwd te hebben en direct Coretemp te hebben geopend werd ik wel heel blij :)

gisteren : 70° tot 80° in Energiebesparing @ 800Mhz - 1,6Ghz

nu : 30° tot 40° in Prestatiemodus @ 2,3 Ghz !!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:01:
Uiteindelijk alles losgekregen, heatsink schoongemaakt ( echt een PAK stof o_O" ) en koelpasta vervangen !
Met argwaan de power knop ingeduwd te hebben en direct Coretemp te hebben geopend werd ik wel heel blij :)

gisteren : 70° tot 80° in Energiebesparing @ 800Mhz - 1,6Ghz

nu : 30° tot 40° in Prestatiemodus @ 2,3 Ghz !!! 8)7
Dát... is nog eens een lekker verschil. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oude koelpasta was echt helemaal naast de cpu en gpu gedrukt en haalde dus praktisch niets uit !
De resultaten zijn mede te danken aan m'n nieuwe notebookcooler. :)

edit*: en jullie hulp natuurlijk !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 21:56 ]

Pagina: 1