Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[gallery] Groot zwart vlak

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zelfde issue als met de image viewer: jullie hebben iets niets gebouwd, maar onvoldoende op andere browsers getest. Nu in Opera 11 blijkt dat de voorpagina van de tweaker gallery een groot zwart vlak geeft, waar iets... uhm, anders zal moeten staan.

IE9 Optimized zie ik staan. Uhm, wtf zeg. Dit is 2010, in 1995 deden we die "best viewed with..." knopjes overal.

In Firefox 3.6 zie ik dat er wat vlakjes in beeld schuiven. Dat is iets dat echt wel kan werken in Opera, en dat is ook iets waar niks IE9 optimized aan hoeft te zijn. Schrijf gewoon goeie code en je hoeft niet voor 1 browser te optimizen (een browser die nog niet eens uit is, FCOL)

Maar het probleem is dus in Opera 11 (build 1156 - final), op Windows 7 x64.

日本!🎌

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

crisp

Devver

Pixelated

Het is ook niet specifiek geschreven voor IE9, maar op canvas-support. Wellicht ontbreekt daar nog wat aan in Opera 11?

Intentionally left blank

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het werkt hier prima in Opera 11, heb je een specifieke pagina waar het fout gaat?

Build 1156, Linux

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
IE9 Showcase, oftewel, gewoon keihard cashen voor T.net ;)

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hier ook build 1156, en gewoon de voorpagina van de gallery... Op Windows dus ook.

日本!🎌

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Build 1156 van Opera 11.00 onder Windows XP werkt dat canvas ding inderdaad schijnbaar niet, maar als je -lang- wacht, gaat 'ie vanzelf updaten. Ik gok dus dat er ergens een bug in opera zit die het opbouwen van het initiële scherm tegenhoudt.

[ Voor 49% gewijzigd door moto-moi op 23-12-2010 15:54 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Osiris schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 03:58:
crisp schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 03:32:
Het is ook niet specifiek geschreven voor IE9, maar op canvas-support.
Wat is daar niet duidelijk aan dan? ;)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 15:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb hier geen problemen met Opera 11, werkt soepel alleen vind ik de navigatie nog een beetje behelpen .. klik vaak de verkeerde aan dan ik zou willen. Less is more imo, gewoon een fancy lightbox :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ACM schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:17:
[...]

[...]

Zet dan ook bij "Gemaakt voor Chrome, Firefox, IE9, Avant Browser enz enz". Niet alleen IE :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Osiris
  • Niet online
ACM schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:17:
[...]

[...]

offtopic:
Ik doelde specifiek op Tweakers.net Internet Explorer 9 Bèta Showcase. Er staat note bene "Advertorial" boven, maar zelfs als dat er niet boven stond, dan droop er het "$$$"-gevoel er wel vanaf ;) Die link krijg je zeg maar te zien als je de Gallery met een non-HTML-5-browser bezoekt. Overigens staat dáár geen Advertorial bij, dus in feite word je genaaid door naar een advertentie te klikken zonder daarop gewezen te worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 24-12-2010 20:20 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Vreselijk Osiris... Maarreuh, in hoeverre is dat precies relevant voor de bugmelding? :)

Want de functionaliteit werkte naast IE9 ook gewoon prima in de andere recente browsers, waaronder Opera 10. Sterker nog, zoals gebruikelijk testte crisp het eerder in Firefox 3.6 dan in IE9 ;) En wij hebben er verder niks aan gewijzigd sindsdien. Dus als het nu in Opera 11 stuk is en in de rest niet, dan mag ik toch hopen dat je met ons eens bent dat dat waarschijnlijker door wijzigingen in Opera 11 tov 10 komt, dan doordat wij naar aanleiding van wat sponsorgeld deze functionaliteit ontwikkeld hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 25-12-2010 12:05 ]

• Osiris
  • Niet online
ACM schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:04:
Vreselijk Osiris... Maarreuh, in hoeverre is dat precies relevant voor de bugmelding? :)
Omdat de TS het specifiek heeft over IE9 Optimized e.d. en crisp daar negatief op in gaat, terwijl 't best kan dat de TS zijn IE9-Optimized-verhaal van die IE9 Showcase heeft.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Osiris schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:19:
[...]

offtopic:
Ik doelde specifiek op Tweakers.net Internet Explorer 9 Bèta Showcase. Er staat note bene "Advertorial" boven, maar zelfs als dat er niet boven stond, dan droop er het "$$$"-gevoel er wel vanaf ;) Die link krijg je zeg maar te zien als je de Gallery met een non-HTML-5-browser bezoekt. Overigens staat dáár geen Advertorial bij, dus in feite word je genaaid door naar een advertentie te klikken zonder daarop gewezen te worden.
offtopic:
Ik heb de gallery met Opera, Firefox en Chrome geopend (allemaal moderne versies met HTML5 support) maar toch zie ik die link altijd. Dus als dat het doel was, dan werkt het niet ;)

Uiteraard is het gewoon een betaalde actie voor T.net, maar is dat een probleem? Reclameinkomsten zijn laag en zo vervelend is het nu ook weer niet. Ik vind het minder erg dan de keer dat T.net de hele achtergrond door een Microsoft patroon vervangen had :+
Osiris schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:12:
Omdat de TS het specifiek heeft over IE9 Optimized e.d. en crisp daar negatief op in gaat, terwijl 't best kan dat de TS zijn IE9-Optimized-verhaal van die IE9 Showcase heeft.
No offense, maar... wat was er negatief aan crisp z'n reactie? Als er iemand op dit forum is die weet wat de verschillende browsers supporten dan is het crisp wel. En aangezien het bij eerdere versies van Opera (en de Linux versie) prima werkt kan je er dan ook vanuit gaan dat het gewoon aan Opera ligt.

De eerste negatieve reactie komt van jou met:
Osiris schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 03:58:

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Osiris
  • Niet online
Wolfboy schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:52:
[...]
offtopic:
Ik heb de gallery met Opera, Firefox en Chrome geopend (allemaal moderne versies met HTML5 support) maar toch zie ik die link altijd. Dus als dat het doel was, dan werkt het niet ;)

Uiteraard is het gewoon een betaalde actie voor T.net, maar is dat een probleem? Reclameinkomsten zijn laag en zo vervelend is het nu ook weer niet. Ik vind het minder erg dan de keer dat T.net de hele achtergrond door een Microsoft patroon vervangen had :+

[...]
No offense, maar... wat was er negatief aan crisp z'n reactie? Als er iemand op dit forum is die weet wat de verschillende browsers supporten dan is het crisp wel. En aangezien het bij eerdere versies van Opera (en de Linux versie) prima werkt kan je er dan ook vanuit gaan dat het gewoon aan Opera ligt.

De eerste negatieve reactie komt van jou met:

[...]
De TS heeft t specifiek over IE9-shizzle, waarbij ik er vanuit ging dat ie die showcase bedoelde, wat voor de duidelijkheid wilde expliciteren. Crisp ging daar verder aan voorbij en toegegeven, de woordkeus negatief was onjuist. Alleen is er dus wel een IE special, wat de TS bedoelde gok ik zo.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:53:
Build 1156 van Opera 11.00 onder Windows XP werkt dat canvas ding inderdaad schijnbaar niet, maar als je -lang- wacht, gaat 'ie vanzelf updaten. Ik gok dus dat er ergens een bug in opera zit die het opbouwen van het initiële scherm tegenhoudt.
Dan zou het misschien nog in de image preloader kunnen zitten.

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:23:
Dan zou het misschien nog in de image preloader kunnen zitten.
Ik zie anders geen overduidelijke knippering als ik de fp hard herlaad en over het logo heenga?

...wait a minute.. Ga jij eens rap van je vakantie en je kinderen genieten, onverlaat.. :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:54:
[...]

Ik zie anders geen overduidelijke knippering als ik de fp hard herlaad en over het logo heenga?
Die gebruikt ook niet de loadImage functie uit general.js - da's gewoon een CSS sprite ;)

...wait a minute.. Ga jij eens rap van je vakantie en je kinderen genieten, onverlaat.. :P
Sorry, ben al weg (naar bed that is, het is vroeg opstaan hier tegenwoordig...) ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het is dus gewoon een ordinaire bug in Opera; ik vond in ieder geval dit topic dat dezelfde symptomen beschrijft: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=880632 Dit is overigens niet de eerste keer dat Opera een dergelijke bug heeft mbt het niet afvuren van het onload event voor images :(

Ik heb een workaround ingebouwd in onze image preloader die voor opera een extra check doet...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.