Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan men domeinnamen die gaan vervallen reserveren?

Pagina: 1
Acties:

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik heb interesse in 2 domeinnamen die vervallen in Februari 2011.
Kan ik op 1 of andere manier deze domeinen reserveren zodat ze automatisch van mij worden als de eigenaar zijn factuur niet tijdig betaalt, of moet ik er op de dag zelf vlug bij zijn?

De eerste

Creation Date: 11-feb-1996
Updated Date: 21-nov-2006
Expiration Date: 12-feb-2011
Status: ok

De tweede

Creation Date: 18-feb-1998
Updated Date: 02-feb-2010
Expiration Date: 17-feb-2011
Status: clientTransferProhibited

Wat wordt er bedoelt met 'Updated Date', is dat de datum waarop de domeinnaam laatst verlengd is?

Verwijderd

Nee.

Dat is de datum waarop er iets is gewijzigd.

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 11:29
Is het niet zo dat als een domeinnaam vervalt, op de een of andere manier die domeinnaam hackers een of andere manier hebben gevonden om die domeinnaam zo snel mogelijk op te kopen (je kent die sites wel, meestal met allerlei "handige" links, en de tekst dat de domeinnaam te koop is)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er zijn wel een soort van "backorder"-diensten waar je (tegen betaling) kunt aangeven welke domeinnamen je wilt registreren op het moment dat ze vrij komen.
Heb ik ook eens van gebruik gemaakt, maar hielp geen fuck, naam werd gewoon door iemand anders geregistreerd :(

Let wel: dat vrij komen gebeurt trouwens niet altijd exact op die expiration-date, soms hanteert de registrar een soort van "grace period" waarin de originele eigenaar alsnog kan verlengen (soms paar dagen, soms paar weken).

• freekdl
Dus de enige kans die ik heb om het domein te bemachtigen is als de huidige eigenaar dagen of wekenlang verzuimt zijn factuur te betalen, of er voor kiest het domein niet te verlengen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:38:
Nee.

Dat is de datum waarop er iets is gewijzigd.
Ah, dus jij ziet daar een wijziging in voltooid verleden tijd in 2011? Begrijpend lezen... ;)

Het antwoord: nee, je kan niet reserveren. En de kans dat ze echt vrijkomen is nihil. De registrar stuurt meestal enkele weken tot maanden van te voren een herinnering, of heeft mogelijk een machtiging om automatisch te verlengen. De huidige eigenaar heeft altijd de macht, dus pas als die echt opzegt, of na een aantal herinneringen niet verlengt, komt het adres vrij. Daarbij is er zelfs nog een periode na het verstrijken van de expiration date, als ik me niet vergis, waarin alleen de eigenaar kan verlengen. Dit verschilt per domeinextensie overigens.
freekdl schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:58:
Dus de enige kans die ik heb om het domein te bemachtigen is als de huidige eigenaar dagen of wekenlang verzuimt zijn factuur te betalen, of er voor kiest het domein niet te verlengen?
Helemaal correct.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 23:04 ]

• freekdl
Ok, niet wat ik wilde horen, maar toch bedankt voor de info :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan hem ook een leuk bod doen. Als het interesant genoeg is dan hapt hij misschien wel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met de huidige eigenaar (direct of via de registrar).

Natuurlijk heb je het risico dat je dan meer betaalt, maar anders heb je het risico dat je de namen helemaal niet hebt omdat de eigenaar ze zelf verlengt, of iemand anders ze inpikt ;)
Stel dat zo'n domein (uiteindelijk) vrijkomt op 28 februari om 2 uur 's nachts, en jij checkt de status om 4 uur 's middags, dan kun je al de sigaar zijn...
Pagina: 1