Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Herinstallatie - Outlook Express email vergeten

Pagina: 1
Acties:

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Allen,

Onlangs heb ik een iets wat verouderd systeem moeten herstellen.
De data is door de gebruiker netjes gebackupt...behalve de email natuurlijk.

Nu heb ik dit gedaan voor de hoofd gebruiker, maar helaas niet gelet op een 2e account...deze mail is nu dus verloren gegaan na de herinstallatie.

Ik heb de disk aan mijn eigen systeem gehangen en direct Get data Back for NTFS opgestart.
De betreffende .DBX bestanden heb ik terug kunnen vinden (staat niet zo veel in, maar is toch belangrijk)

Echter kan ik deze niet importeren in OE en tevens ook niet in Windows Live Mail.
Foutmelding: Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk izjn geopend.

Wat nu te doen? ik heb reeds .dbx repair en extractor tools geprobeerd. Hiermee kan ik de mails terug halen, maar niet volledig (attachments ontbrekend)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als je nou eens de .dbx bestanden in plaats van de huidige plaatst, dus in de OE default locatie? Zo heb ik vroeger altijd OE backups gemaakt, de hele map met die bestanden op een andere locatie en daarna OE verwijzen naar de gehele map (of terug naar default locatie).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ieder DBX bestand is een 'subdirectory' in je mail boompje. Maar er hoort ook nog een bestandje bij die de 'boomindeling' bevat. Deze ontbreekt bljkbaar. Je kun in OE een boompje aanmaken met de juiste subdirectories, vervolgens OE sluiten, en de gegenereerde DBX files vervangen door jouw gevonden files.

Een andere optie is even op zoek gaan naar een DBX viewer/extractor, om de mails gewoon buiten OE te kunnen gebruiken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moet dan ook de Folders.DBX hebben inderdaad.
Maar een alternatieve manier is om die from scratch opnieuw aan te maken en de folders die er in zouden moeten staan aan te maken.
Daarna kun je OE afsluiten, de betreffende dbx files restoren over de nieuw aangemaakte lege nep-dbx en dan zou je de inhoud ook weer moeten zien.

Dat gezegd hebbende: mailclients (waaronder Outlook Express) hebben een eigen plekje op het forum, namelijk Officesuites en -software .. tikje daarheen dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device