Toon posts:

PC niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Vanavond mijn pc na lange tijd weer eens uitgezogen van de hoeveelheid stof die erin zat.
Nadat dit gebeurd was pc weer terug aangesloten, echter ging deze niet aan.
Feit: lampje van mobo brandt, voeding dus niet defect.
Feit: gecheckt of voedingsdraadjes er niet uit zijn, deze zitten er nog in.

Andere mogelijkheden weet ik niet, tot zover gaat mijn kennis niet.
Wat zouden andere mogelijkheden kunnen wezen.

Systeem:
Mobo: Asus p5k
CPU: e6750
Voeding: bequit 500 watt
GPU: 3870 van club3D

Alvast dank.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:07
Perongeluk het aan/uit draadje van het moederbord gezogen?

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 02:13
letterlijk uitgezogen ??? dus met de stofzuiger ???

nooit doen krijg je lekkere statische lading van en dat vind elektronica nooit leuk

[ Voor 16% gewijzigd door NLMarcel194 op 20-12-2010 21:26 ]

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-12 17:04
Iets meer info zou wel handig zijn.

Zie je BIOS starten? Hoor je piepjes van je moederbord? Hoe zet je hem aan, als je de knop gebruikt, gebeurt er dan wel wat(fans opstarten) of helemaal niks.

Check de aan/uit knop van je computerkast, en zie of alle draadjes nog zijn aangesloten.

Ik hoop voor je dat je je stofzuiger niet OP de onderdelen hebt gehad, maar gewoon er boven gehad(geen contact dus).

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Met stofzuigen en elektronica moet je oppassen. Bij het stofzuigen wek je statische elektriciteit op. Dat kan funest zijn voor je moederbord.
Het enige wat ik ooit zuig is het blok van mijn koeling.
Maar dat haal ik wel netjes uit de pc. Rond het moederbord wil je niet met een stofzuiger bezig zijn.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12 19:07
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:20:
Feit: lampje van mobo brandt, voeding dus niet defect.
Ik zou dit niet direct een feit noemen. Het lampje op je mobo krijgt stroom. Maar om te zeggen dat je voeding 100% is is een ander ding. Verder is de kans groot dat er idd toch wat fout is gegaan met statische elektriciteit.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:21:
Perongeluk het aan/uit draadje van het moederbord gezogen?
Deze is er niet uitgezogen.

Wat betreft uitzuigen, dit heb ik met deze pc vaker gedaan. Hierbij gaat het vooral om de bodem, fans en gpu die ik dan uitzuig. De stofzuiger hoe ik echter niet op de onderdelen zelf, maar op een kleine afstand van. Nooit problemen meegehad.

Mobo geeft geen geluid af.

Verwijderd

Topicstarter
Xardas schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:27:
[...]

Ik zou dit niet direct een feit noemen. Het lampje op je mobo krijgt stroom. Maar om te zeggen dat je voeding 100% is is een ander ding. Verder is de kans groot dat er idd toch wat fout is gegaan met statische elektriciteit.
Maar dan zou mijn sd lezer, mijn externe harde schijf en mijn tobo/muis ook niet moeten gaan branden.

• NLMarcel194
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:29:
[...]

Maar dan zou mijn sd lezer, mijn externe harde schijf en mijn tobo/muis ook niet moeten gaan branden.
tja de eene meer geluk dan de ander:P

maar ja het is nu dus mis gegaan bij het schoonmaken want daar voor deed die het nog denk ik dan ??

maar ik zou dan alles er uit halen en 1 voor 1 terug zetten en kijken wat die doet en misschien anders ook dingen door meten

Verwijderd

Topicstarter
Daarvoor heeft hij de hele dag aangestaan. Tijdens het eten van kwart voor 6 tot half 8 laten koelen zodat hij niet heet was om te gaan cleanen.
Hoe moet ik dit allemaal doormeten dan?

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12 11:38
Ik heb zelf ook ooit een (oude) pc uitgezogen...
Die deed het daarna ook even niet meer, ging aan en meteen weer uit.
Er was wat stof op de CPU gaan zitten.

Beter kun je een compressor gebruiken, en stof eruit blazen.

• NLMarcel194
met een multi meter bij voor beeld je voeding zou je zelf kunnen meten

maar de rest is denk makkelijker om het 1 op 1 over te zetten in een andere pc
die wel werkt en om zo te zien wat wel of niet werkt

maar ik zou zeggen haal alles er uit en gewoon nog een keer schoon maken maar dan met zachte borstel of zo
die niet statisch kan worden

en koel paste vervangen (als je toch al bezig bent )

en dan pas alles terug plaatsen en kijken hoe dat gaat

[ Voor 40% gewijzigd door NLMarcel194 op 20-12-2010 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
CPU is losgehaald, maar die is niet met een stofzuiger schoon gemaakt. Gewoon met een kwast is de koeler schoongemaakt.

Maar die werkende pc is dus niet in de buurt om te zien of het werkt.

Is het mogelijk dat de GPU het begeven heeft, aangezien deze de meeste 'aandacht' heeft gekregen?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
Haal je gpu er is uit. Als het je gpu is dan gaat de pc wel aan om vervolgens een error code te geven

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12 19:07
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:29:
[...]
Neen. In het geval van een koude start gaat alles branden/aan, behalve de PC zelf.
Als je graka defect is dan hoor je dat doorgaans middels piepjes.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Topicstarter
Graka eruit gehaald, maar nog steeds geen leven te krijgen in het doorvoeren van stroom.

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens normaal dat het lampje van stroom van het moederbord blijft knipperen?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:05
Kijk eens in de manual van je moederbord waar het lampje voor staat.

Verwijderd

Topicstarter
Niet gevonden wat dat betekend.

• NLMarcel194
http://nl.hardware.info/f...0125-geen-teken-van-leven

hier een link die ik kon vinden via google over lampje en jou type moederbord
maar bij die link als je beetje leest staat er dat hij een nieuwe moederbord maar heeft gekocht

dus misschien toch je moederbord stuk want als je kan zien in zijn post dat ze geheugen en zo wel nog goed waren

maar hoef niet echt te zeggen dat jou moederbord ook maar echt stuk is

heb je niet iemand die een moederbord heeft liggen waar jou geheugen,cpu,gpu op kan ???
want dan kan je veel sneller iets uitsluiten

• NLMarcel194
http://forum.salland.eu/viewtopic.php?f=15&t=5972

deze zag ik ook nog :P ook jou type moederbord wel andere spullen er op

maar na dat die alles uit ze kast had en weer terug had gezet deed die het weer
misschien maakt die toch ergens contact of zo wel raar want je heb alleen schoongemaakt

zou zeggen probeer het is je bent in een half / tot uurtje wel zo klaar

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit laatste zometeen eens proberen. Ga er vol goede moed aan beginnen. 2 pc shopjes binnen geweest en een hobby'ist gevraagd, maar die gaven mij weinig hoop. Dit geeft mij wel meer hoop.
Op hoop van zegen. En anders op naar een nieuw mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen los, gpu, startkabels, fans eruit/los gehaald. Echter blijft het lampje steeds aan en uit gaan. Hierbij hoor je een heel licht geknetter. Denk toch echt dat het moederbord is overleden.

Verwijderd

Topicstarter
Zit ook gelijk maar te kijken naar nieuw moederbord, maar moet er weer even inkomen.

Momenteel dus socket 775, p36 chipsetje en 4 bankjes van 1 gig gevuld met ddr 2 800mhz geheugen van g.skill en geil.
Wat is hierbij verstandig, meenemen van deze componenten of is het verstandig mobo, geheugen, cpu in 1 te vervangen? Ben wel iemand van de merken, dus b-keuzes mogen achterwege blijven:)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand advies omtrent dit?
Of moet ik hiervoor in het andere forum wezen van de mobo's.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die mij geholpen hebben even een update.
Vanochtend bij de pc boer geweest om mobo en voeding door te meten.
Voeding heeft een lichte schok gehad, voltages zijn goed maar werkt niet meer goed naar het mobo toe. Is getest met andere voeding.
Vervolgens is ook het mobo getest, maar hieruit kon worden opgemaakt dat de helft van mijn ram niet meer gelezen kan worden, 2 sloten kapot en ook mijn pci-e het niet meer doet. Alles draaide wel met andere voeding.
Er komt dus nieuwe voeding, nieuw mobo, nieuwe cpu en nieuw ram. Vraag is alleen nog wat. Suggesties altijd welkom.

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:53
Op de meeste moederborden is het normaal dat het lampje blijft branden, en niet knipperen.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

TS, deze knop al eens gezien? Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

Op GoT hebben we liever niet dat je je thread binnen 24 uur kicked, danwel na elkaar blijft posten. Daar hebben we de edit-knop voor ;)
Pagina: 1