Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik heb sinds enige tijd een LG BRD370 Bluray speler. Op zich een leuk apparaat maar nu heb ik een probleem met het afspelen van MKV bestanden via een USB HDD.

Ik heb mijn 1TB WD USB schijf op FAT32 geformateerd, zonder problemen speelt hij nu DVD fils af vanaf deze USB schijf (menu's en extra's niet maar die heb ik eraf gesloopt :))

Het apparaat moet ook MKV kunnen afspelen maar wanneer ik deze opsplits naar bestanden kleiner dan 4GB dan kan het apparaat hier niets mee.
Enkele MKVs speelt hij wel, deze heb ik via via gekregen en waren al opgedeeld in kleinere sukken.

Iemand hier ervaring mee?

Ik kan nergens vinden waar de MKV precies aan moet voldoen om te spelen en ben ook niet zo handig met dit soort bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
ntfs format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde probleem (Ik heb ook een LG BD370 + USB HDD)

Download MKVToolnix
Zorg ervoor dat ze 4 gb zijn
en plaats ze op de USB HDD

Sommige MKV bestanden hebben een codec die de BD370 niet ondersteunt.
De BD370 speelt niet alles af en er zat een fout in MKVToolnix m.b.t Header compression

Om toch alles af te kunnen spelen heb ik maar een mediaspeler gekocht

[ Voor 26% gewijzigd door Rockvee2 op 24-12-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Rockvee2 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:04:
Ik had precies hetzelfde probleem (Ik heb ook een LG BD370 + USB HDD)

Download MKVToolnix
Zorg ervoor dat ze 4 gb zijn
en plaats ze op de USB HDD
Waarom zo omslachtig? :?

Theodor heeft het juiste antwoord al gegeven: formatteer je schijf naar ntfs en dan ben je van dit probleem af ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Inderdaad, gewoon kiezen voor de simpelste oplossing, eventjes NTFS maken.

Hier ook een kleine toevoeging voor degenen die zich aangesproken voelen en er wat mee kunnen.

Wikipedia: File Allocation Table

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
KillerBee schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:18:
[...]

Waarom zo omslachtig? :?

Theodor heeft het juiste antwoord al gegeven: formatteer je schijf naar ntfs en dan ben je van dit probleem af ;) .
BD370 ondersteunt geen NTFS ;)

Dus dat is geen oplossing

[ Voor 6% gewijzigd door Rockvee2 op 24-12-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Rockvee2 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:05:
[...]

BD370 ondersteunt geen NTFS ;)

Dus dat is geen oplossing
ah, my bad :X .
Ikzelf heb de BD390, die ondersteund dit wel, ik dacht de 370 ook, maar is dus niet het geval. Misschien toevallig ook niet via een nieuwe(re) firmware versie?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
KillerBee schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:17:
[...]

ah, my bad :X .
Ikzelf heb de BD390, die ondersteund dit wel, ik dacht de 370 ook, maar is dus niet het geval. Misschien toevallig ook niet via een nieuwe(re) firmware versie?
Nee, de BD390 heeft wel NTFS maar de BD370 niet . Dat is volgens mij het enige verschil tussen de 370 en de 390 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip om MKV's normaal af te spelen die anders haperen:

Laad je MKV in MKVmerge en remux de mkv met "compression" set to "none" in de "extra options" tabblad voor elke stream (audio en video)... De nieuwe remuxed video zou nu wel moeten afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:29:
Een tip om MKV's normaal af te spelen die anders haperen:

Laad je MKV in MKVmerge en remux de mkv met "compression" set to "none" in de "extra options" tabblad voor elke stream (audio en video)... De nieuwe remuxed video zou nu wel moeten afspelen...
Ook bij mijn BD370 lijkt de sommige MKV bestanden gewoon niet te trekken. Ik split ze altijd en heb nu de 'compression' op 'none' gezet maar dit geeft geen effect.
Het geluid geeft nooit problemen maar het beeld is blokkerig (zeker bij bewegingen). Verder zit ook de nieuwste firmware erop dus ik snap niet waarom ie het niet trekt. :|

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Het blijft jammer dat er niet een overzicht bestaat met wat de 370 wel of niet kan spelen of waar een MKV precies aan moet voldoen.

Ik zal gewoon blijven proberen, kost alleen bergen met tijd om die MKVs aan te passen :s
Pagina: 1