• flrn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 02:13
Hallo Tweakers,

Ik had een beetje genoeg van mijn beeldscherm dat enorm veel ruimte vrat (Hp p1230).
na enige orientatie had ik besloten deze te kopen, maar was helaas niet meer op voorraad, en nam toen op aanraden van de verkoper de LG E2260 mee. Installatie was simpel en snel. maar ik heb het gevoel dat deze monitor te sloom is voor gamen (5ms).
Ik lag in CoD1 en CoD4 Ik heb nog 7 dagen de tijd om m terug te brengen.
Is dit een fenomeen waar ik aan moet wennen Crt>Lcd? of is dit niet normaal dat ik dit zo ervaar?

mvg,

flrn

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is het verschil in Resolutie..? 5ms ga jij echt niet merken als "Lag".

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Laggen doet je monitor echt niet.

Je kunt hooguit ghosting waarnemen als je je best doet, dat is zelfs op 2ms wel te zien. Echter, dit lijkt in de verste verte niet op laggen.

Zelf heb ik nu een monitor met een responsetijd van 8ms, en daar is het wel redelijk op te zien... als ik me te pletter rush in CoD4.

Ter referentie: Je ping op een server is waarschijnlijk meer dan het tienvoud van de 'lag' die je door je monitor hebt. Resolutie zou inderdaad een rol kunnen spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 20-12-2010 19:57 ]

• flrn
Draai nu alles op 1920x1080 en eerst 1600x1200.

Ik ga er ook niet van uit dat 5ms te sloom is. ik voel gewoon lag. en dat kan de bedoeling niet zijn. mijn fps is ook dik in orde en refreshrate lijkt ook prima op 60hz.

hmm

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-02 13:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je fps is waarschijnlijk hoger dan 60, dat produceert ook lag. Probeer V-Sync aan te zetten dmv. het control panel of in het spel zelf ;)

www.maartendeboer.net

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

flrn schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:02:
ik voel gewoon lag. en dat kan de bedoeling niet zijn.
Wat bedoel je met dit?

Wat TheZeroorez zegt; dit kan onmogelijk aan je monitor liggen, probeer voor de grap eens een lagere resolutie, maar ik denk niet dat dit helpt.

Misschien is het verschil merkbaar in de grootte van je scherm, kan natuurlijk ook wat vertekenen!

• flrn
Phas0r schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:04:
Je fps is waarschijnlijk hoger dan 60, dat produceert ook lag. Probeer V-Sync aan te zetten dmv. het control panel of in het spel zelf ;)
klopt.. ik speel met 333fps. (Q3 Engine) je springt hoger, alles is net iets sneller. en met vsync aan en een fps lager dan 90 fps is mn muis heel traag van reactie.
EoG schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:04:
[...]

Wat bedoel je met dit?

Wat TheZeroorez zegt; dit kan onmogelijk aan je monitor liggen, probeer voor de grap eens een lagere resolutie, maar ik denk niet dat dit helpt.

Misschien is het verschil merkbaar in de grootte van je scherm, kan natuurlijk ook wat vertekenen!
Alles lijkt later zichtbaar te zijn. dus ik ben dood en zie dan de tegenstander pas. het voelt gewoon als vertraging op 1 of andere manier.

edit:
Met Vsync aan is de vertraging weg, maar dan is mn muis ineens heel sloom en ben ik het voordeel van mn hoge fps kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door flrn op 20-12-2010 20:14 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

flrn schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:10:
[...]

klopt.. ik speel met 333fps. (Q3 Engine) je springt hoger, alles is net iets sneller. en met vsync aan en een fps lager dan 90 fps is mn muis heel traag van reactie.
Niet heel lullig bedoelt, maar jij bent een van die FPS hoeren die zonodig 250+ FPS moet hebben voor zn sprongetjes. 333FPS spelen op een 60Hz (60FPS) scherm wil niet. Dan krijg je een raar soort vertraging. En het klinkt precies als wat jij hebt.

• flrn
D4NG3R schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:15:
[...]

Niet heel lullig bedoelt, maar jij bent een van die FPS hoeren die zonodig 250+ FPS moet hebben voor zn sprongetjes. 333FPS spelen op een 60Hz (60FPS) scherm wil niet. Dan krijg je een raar soort vertraging. En het klinkt precies als wat jij hebt.
Gemiddeld loopt een spel veel en veel soepeler dus waarom niet doen als het kan :)?

Helaas geen mogelijkheid om met een hoge fps te spelen op een lcd ?

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

mvt

ja ik ja

flrn schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:18:
[...]

Gemiddeld loopt een spel veel en veel soepeler dus waarom niet doen als het kan :)?

een scherm kopen met een hogere fps?
Geen idee wat het zou doen op die 100/200/400 Mhz tv's

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• flrn
Bedankt allemaal, Ik stap morgen weer over op mn oude vertrouwde Crt.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
flrn schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:18:
[...]

Je ziet ECHT geen verschil tussen 60 fps en 255 fps... In tegendeel zelfs, ik vind het storend zodra een spel op meer dan ~100 fps loopt op mijn LCD scherm, ik krijg er zelfs op één of andere manier hoofdpijn van. Vsync ftw _/-\o_.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-02 13:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat ook, en als je muis langzaam beweegt in het spel dan zet je die toch sneller? Elk spel heeft daar bij de opties wel de mogelijkheid voor :+ Tjongejonge ...

Gewoon v-sync aanzetten, muisje aanpassen en gamen. Als je moet winnen door net iets hoger te springen in CoD 4 door de fps (was toch een bug ofzo?) dan ben je gewoon triest bezig ;)

www.maartendeboer.net

• flrn
Knul schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:54:
[...]

Je ziet ECHT geen verschil tussen 60 fps en 255 fps... In tegendeel zelfs, ik vind het storend zodra een spel op meer dan ~100 fps loopt op mijn LCD scherm, ik krijg er zelfs op één of andere manier hoofdpijn van. Vsync ftw _/-\o_.
Ik zoek nergens een zichtbaar verschil.. 333 fps is een super verbetering in cod1.
Phas0r schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:59:
Dat ook, en als je muis langzaam beweegt in het spel dan zet je die toch sneller? Elk spel heeft daar bij de opties wel de mogelijkheid voor :+ Tjongejonge ...

Gewoon v-sync aanzetten, muisje aanpassen en gamen. Als je moet winnen door net iets hoger te springen in CoD 4 door de fps (was toch een bug ofzo?) dan ben je gewoon triest bezig ;)
Mn muis is dan trager zeg ik voor het gemak, dan beweeg ik m en pas 2 sec later beweegt ie pas echt.. zodoende.

En op de quake3 engine is 333fps een must. Ik win er niet perse door.. die jumps zijn toch niet allowed.. de gameplay is ineens stukken beter. en of het triest is? geen idee of we hier zijn om dat soort aannames te maken.

bedankt voor de hulp!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Heb je niet te maken met input lag?

YouTube: An example of LCD 'lag'

De wijzen komen uit het Oosten!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Knul schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:54:
[...]

De Q3 engine en alle opvolgers van de engine, bijv CoD1, 2, 4, WaW, MW2, BO en zelfs HL1, 2, L4D, TF2, Ect. Hebben last van dezelfde "Bug" wanneer je je FPS locked op:

25
43
75
93
125
250 (Beste)
333
of 500 (Slechtse)

Het zorgt ervoor dat je wat hoger kan springen, bij 250FPS kan je zelfs 15% hoger springen in CoD4. In andere woorden: Van een grotere hoogte, krijg jij minder schade als een ander. Je zult dus minder snel dood vallen, en zult sneller kunnen recoveren van een kleine val.

Ikzelf lock altijd spellen die ooit op de Q3 engine gebasseerd waren op 125FPS. Of 75FPS als mijn PC het niet leuk vind. Maar 250FPS is nogal overkill.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien overbodig om erbij te zetten maar ik ga er vanuit dat je je monitor via DVI of HDMI aangesloten hebt, want ik zou mij kunnen voorstellen dat via de gewone VGA aansluiting wel vertraging kan optreden omdat dit een analoog signaal is.

• flrn
Roel1966 schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:20:
Misschien overbodig om erbij te zetten maar ik ga er vanuit dat je je monitor via DVI of HDMI aangesloten hebt, want ik zou mij kunnen voorstellen dat via de gewone VGA aansluiting wel vertraging kan optreden omdat dit een analoog signaal is.
Via HDMI aangesloten, dus denk dat het daar niet aan ligt.

~
Pagina: 1